וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטרף לחגיגה: שנה אחר הריסת בלוך 36 בת"א - נהרס הבניין הצמוד אליו

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 14:09

בנין בלוך 34 הותיק בתל אביב נהרס בימים האחרונים בטקס מרגש - כשנה אחרי שהבניין הסמוך אליו, בלוך 36, נהרס גם הוא במסגרת פרויקט פינוי בינוי של קבוצת ברוש; על פי התכנון, יוקם פרויקט בוטיק ייחודי

אירוע ההריסה של בלוך 34 תל אביב של קבוצת ברוש. ינאי אלפסי,
אירוע ההריסה של בלוך 34 תל אביב של קבוצת ברוש/ינאי אלפסי

קבוצת ברוש קיימה בימים האחרונים טקס הריסה מרגש, בנוכחות מנהלי הקבוצה והדיירים, בו נהרס הבניין הותיק ברחוב בלוך 34 - כשהוא מפנה את מקומו לפרויקט בוטיק ייחודי שיכלול 27 דירות חדשות ב-8 קומות.

הבניין, שכלל 3 קומות עם 13 יח"ד, הינו השני מתוך שלושה בניינים שקבוצת ברוש יוזמת ומשווקת, בלוך 32-34-36. הבניין הראשון, בלוך 36, נהרס לפני קצת יותר משנה ובימים אלה נמצא בבנייה מתקדמת, ואף הוא יהווה פרויקט בוטיק שיכלול 7 קומות עם 16 יח"ד.

כך, על פי התכנון הסופי, בנייני הבוטיק בלוך 32-34-36, ימוקמו באחד המקומות המבוקשים בתל אביב, בין כיכר רבין לבין כיכר המדינה, במרחק הליכה רגלית מהלב הפועם של העיר.

בלוך 34 כמשל לסדקים שנוצרו בחברה הישראלית

כשבועיים לפני ההריסה, הוצגה בבניין בלוך 34 תערוכה שהעמידה קבוצת סטודנטים-אמנים מכל רחבי הארץ שהציגו אמנות נוקבת ובועטת שמשקפת את דעתם של האמנים על המצב הבוער במדינה.

הלוקיישן שנבחר להצגת התערוכה, בניין בלוך 34, שהינו בניין דירות ישן, ריק מיושביו, שמיועד להריסה, היווה משל לסדקים שנוצרו בחברה הישראלית. חללי התצוגות היו דירות שאנשים גרו בהן עד לפני חודש.

כל היצירות מוקמו בתוך הדירות, בין החדרים, בחדרי המדרגות, על הקירות, על הרצפה, כאילו שהן חלק מהחיים עצמן. התערוכה זכתה להצלחה גדולה, והגיעו לצפות בה אלפי מבקרים במהלך עשרת הימים שבהם עמדה פתוחה לציבור הרחב.

אירוע ההריסה של בלוך 34 תל אביב של קבוצת ברוש. ינאי אלפסי,
אירוע ההריסה של בלוך 34 תל אביב של קבוצת ברוש/ינאי אלפסי

אירוע ההריסה נערך במעמד ניר ברוש, מייסד ומבעלי קבוצת ברוש, וכן בנוכחות מנהלי החברה ועובדיה, האדריכלים, עורכי הדין, הרוכשים החדשים וכמובן דיירי הבניין הוותיקים שהגיעו להשתתף בהריסה המרגשת

ניר ברוש ואילת גונן ברוש מסרו היום: "אירוע הריסה הוא גם אירוע של התחלה חדשה. לאחר קצת יותר משנה שבו נהרס הבניין הישן הראשון בבלוך 36, אנו נרגשים לצאת לדרך חדשה עם הריסתו של המבנה השני בבלוך 34 בתל אביב, במקומו ייבנה פרויקט בוטיק חדש. בניית הבניינים מביאה לחידוש האזור והסביבה וכל זאת לצד העובדה שאנו זוכרים ומוקירים את ההיסטוריה של הבניין הישן. רחוב בלוך מתחדש - מדובר בנקודת ציון משמעותית עבור דיירי הבניין הוותיקים, זהו הרגע שבו החלום שלהם יוצא לדרך אל עבר ביתם החדש, לאחר שנים של מגורים, זיכרונות וחוויות שצברו במבנה הוותיק והאהוב".

אירוע ההריסה של בלוך 34 תל אביב של קבוצת ברוש. ינאי אלפסי,
אירוע ההריסה של בלוך 34 תל אביב של קבוצת ברוש/ינאי אלפסי

לאירוע ההריסה הגיעה יעלה טרוסמן הייפלר, מנציגות דיירי הבניין, שלה היה חלק מרכזי בקידום הפרויקט. יעלה נשאה נאום מרגש, מלווה בזיכרונות ובתודות לשותפים לדרך ולהנהלת קבוצת ברוש. מדבריה של יעלה: "קיבלתי את הטלפון המיוחל על כך שקיבלנו היתר לבניין בעודי בנתב"ג בדרך לכנס בבלגיה....הרגשתי חולשה בכל הגוף והתחילו לרדת לי דמעות, לא הבנתי בכלל איך מעכלים את הבשורה הזאת. תודה גדולה לשותפים שלנו בפרויקט הזה הלא הם ברוש ניר, נהניתי מהדרך, נהניתי מהלמידה ובעיקר נהניתי לעבוד אתכם. אז זו לא סוף הדרך, זו אולי רק ההתחלה ואני מאחלת לנו שהדרך הזאת תהיה טובה, מאתגרת ומספקת כמו זו שאנו מסיימים עכשיו במעמד ההריסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully