וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם כולו: הרבעון הראשון של 2023 - האיטי ביותר זה עשור

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 13:43

היקף העסקאות בתחום הנדל"ן למגורים ברבעון הראשון של 2023 מציג ירידה עצומה של 65% לעומת הרבעון הראשון של 2022: כך עולה ממחקר גלובלי מעודכן שמפרסמת חברת הנדל"ן העולמית JLL | אירופה רושמת את הירידה החדה ביותר בפעילות המשרדים

המחקר הרבעוני של חברת הנדל"ן הגלובלי JLL התפרסם לאחרונה ושופך אור על הפעילות בשוק הנדל"ן העולמי בחודשים הראשונים של 2023;

זאת, על רקע המצב הכלכלי המאתגר, בו מדינות רבות מתמודדות עם אינפלציה גבוהה, עליית ריבית, ירידה בשוק העבודה, וכן מצוקה בשוק הבנקאות אשר מוסיפה לתנודתיות שוק הנדל"ן. גורמים אלו, על פי המחקר, מובילים את בעלי הכנסים להיכנס ל-"אסטרטגיית הגנה", בה הם משהים עסקאות.

עורכי המחקר מדגימים את ההאטה בשוק הנדל"ן העולמי באמצעות הנתון הבא: בעוד שברבעון הראשון בשנת 2022 הושקעו 291 מיליארד דולר בסך היקף ההשקעות העולמי בנדל"ן, בשנת 2023 החלה ירידה דרמטית כאשר והושקעו 128 מיליארד דולר 'בלבד'.

באופן כללי, על פי הדו"ח, הרבעון מאופיין בפעילות מאופקת, כיוון שאי הודאות בשוק מעכבת את קבלת ההחלטות של בעלי נכסים ומשקיעים.

בגזרת הנדל"ן למגורים: ירידה של 65% לעומת אשתקד

נראה כי הביקוש מצד משקיעים ממשיך להיות נדל"ן למגורים ברחבי העולם, כאשר השקעה בתפעול נשארת נמוכה וההיצע דל. עם זאת, העלייה בעלויות המימון, המצב המאקרו כלכלי וחוסר הוודאות בשוק מראים כי עדיין מאתגר לבצע עסקאות כאשר ישנם מרווחים רחבים של הצעות מחיר עבור עסקאות.

בהתאם, היקפי ההשקעות הצטמצמו משמעותית ברבעון הראשון, כאשר המשקיעים יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקרה בשוק.

היקף העסקאות ברבעון הראשון של 2023 מציג ירידה עצומה של 65% לעומת הרבעון הראשון של 2022; שוק הנדל"ן למגורים בארה"ב נותר יציב למרות הפחתה בשיעורי השכירות ועליית הריבית.

נדל"ן ברלין. ShutterStock
המשקיעים בעולם יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקרה בשוק./ShutterStock

ומה עם המחירים? המשך חוסר הוודאות והגבלת הלוואות מעכבות את שווקי העסקאות, אשר דורשים גילוי מחיר נוסף.

תמחורי הנכסים ברחבי העולם עברו שינויים רבים בשנה האחרונה, כאשר ארה"ב עומדת בראש התאמות התמחורים, כיוון שראתה את ההתאמות המשמעותיות ביותר מאז תחילת 2022 בנכסים.

באירופה, בריטניה חוותה את התאמת מחירי הנדל"ן הגדולה ביותר בשנת 2022, עם מדינות נוספות שראו תשואות הפכפכניות במהלך השנה. השינויים בתמחור הורגשו בצורה לא משמעותית במיוחד ברחבי אסיה פסיפיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בגזרת ההשקעות: הרבעון הראשון האיטי ביותר מאז 2012

הלחצים העומדים בפני השווקים במהלך 2022 נמשכים גם בשנת 2023 כאשר חוסר הוודאות עצרה את קבלת ההחלטות והגבילה את פעילות ההשקעות. ההשקעות העולמיות חוו האטה בתחילת השנה, כאשר היקפי ההשקעות ברבעון הראשון מראים צניחה של 56% מהרבעון המקביל אשתקד.

בפילוח לפי אזורים, נראה ירידה של 61% בהיקף ההשקעות באמריקה הצפונית והדרומית, ירידה של 58% באירופה והמזרח התיכון וירידה של 30% בהיקפי ההשקעות באסיה פסיפיק. סך ההשקעות ברבעון זה עומד על 128 מיליארד דולר, כאשר בשנה האחרונה (12 חודשים האחרונים) היקפים ההשקעות בעולם ירדו ב- 35% בהשוואה לתקופה של 12 חודשים קודם לכן.

הרבעון הראשון של 2023 נחשב לרבעון (בכללי) האיטי ביותר מבחינת פעילות ההשקעות מאז הרבעון השני של 2020, שיא משבר הקורונה, ונחשב גם לרבעון הראשון האיטי ביותר מאז 2012.

פעילות השקעות בנדל"ן ברחבי העולם בין השנים 2007-2023. JLL, צילום מסך
פעילות השקעות בנדל"ן ברחבי העולם בין השנים 2007-2023/צילום מסך, JLL

בגזרת המשרדים: אירופה רושמת ירידה של 24% - החדה ביותר בעולם

היקפי שכירות המשרדים הגלובליים ברבעון הראשון הראו ירידה של 13% מהרבעון הרביעי של 2022 ו-18% מהרבעון המקביל אשתקד.

פעילות השכירות במשרדים צנחה בכל העולם ברבעון הראשון, כאשר אירופה רושמת את הירידה החדה ביותר (24%- מהתקופה המקבילה אשתקד), אחריה ארה"ב (19%-) ואסיה פסיפיק (9%-).

פעילות  ענף המשרדים ברחבי העולם בין השנים 2007-2023. JLL, צילום מסך
פעילות ענף המשרדים ברחבי העולם בין השנים 2007-2023/צילום מסך, JLL

בגזרת המלונאות: נרשמה התאוששות, במיוחד במזרח התיכון

שוק המלונאות ממשיך להתאושש, עם עלייה של 6.8% בפעילות במהלך החודשיים הראשונים של 2023 ביחס לתקופה המקבילה ב-2019 (טרום משבר הקורונה).

ההתאוששות החזקה ביותר נרשמה במזרח התיכון, ולאחריה אמריקה הצפונית והדרומית ואירופה. בעוד אסיה פסיפיק נשארת האזור היחיד שעדיין לא חזר לרמות טרום המגיפה, הביצועים הואצו משמעותית במהלך שלושת החודשים האחרונים, לאחר שסין פתחה את שעריה מחדש.

פתיחת השערים בסין הביאו לעלייה של 89.6% בהיקף התיירות ביחס לרבעון הראשון ב2019. הזינוק בביקוש הגלובלי צפוי להאיץ עוד יותר במהלך השנה כאשר ישנה עלייה ניכרת בנסיעות פנאי וצמיחה בביקושים לטיולי קבוצות וחברות.

דובאי. ShutterStock
דובאי: ההתאוששות החזקה ביותר בתחום המלונאות והתיירות נרשמה במזרח התיכון/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully