וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נטיל קנס כספי על עובדים שמזלזלים בכללי הבטיחות"

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 17:38

שר העבודה, יואב בן צור, הצהיר היום במהלך דיון כי משרד העבודה מקדם 6 חוקים ותקנות שיביאו לשינוי תרבות הבטיחות בישראל; זאת, בנוסף להגדלת מספר מפקחי הבטיחות שיאכפו את החוקים באתרי הבנייה

פועל נפל מגובה באתר בנייה במועצה האזורית דרום השרון. ופונה לבי"ח בלינסון במצב בינוני. 10 בפברואר 2021. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
"נטיל קנס כספי על עובדים שמזלזלים בכללי הבטיחות"/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

במסגרת דיון 'תאונות עבודה סקירת מדיניות', שהתקיים היום (ב') בועדת העבודה והרווחה הכנסת, ועסק בתחום הבטיחות בעבודה בישראל, חשף שר העבודה, יואב בן צורי, כי משרד העבודה מקדם בימים אלו רגולציה מודרנית שתשנה את תרבות הבטיחות באתרי הבניה בישראל.

"אני רואה את הצורך הדחוף באסדרת הבטיחות והבריאות התעסוקתית למציאות של ימינו", אומר השר, "וזאת, בין היתר, על ידי הגדלת מספר מפקחי בטיחות שנדרשים לאכוף את תקנות הבטיחות והבריאות באלפי מפעלים ואתרי בנייה מדי יום ביומו".

"אנחנו משנים מדיניות שהוחלטה לפני 40 שנה בענף הבניה, החלטות מיושנות ולא רלוונטיות לתאוצת הבנייה הקיימת היום בארץ".

חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
שר העבודה, יואב בן צור/ראובן קסטרו

עוד, אומר בן צור כי "משרד העבודה מקדם בימים אלו רגולציה מודרנית שתשנה את תרבות הבטיחות באתרי הבניה. במסגרתה, מקודמים בימים אלו 6 חוקים ותקנות במקביל הנוגעים לענף הבינוי בישראל, ובראשם עדכון תקנות הבטיחות בעבודות בנייה".

"תקנות אלו מרחיבות את היריעה וכוללות לראשונה במעגל סמכות האחריות על בטיחות העובדים גם את היזמים, מהנדסים, מנהלי פרויקטים, ועד קנס כספי שיוטל על עובדים שמזלזלים בכללי הבטיחות".

בהמשך דבריו הציג השר כי חלו תמורות חיוביות בפעולות הפיקוח, מניעה ואכיפה בענף הבנייה, כמו גם הקמת והרחבת מערך העיצומים הכספיים והקמת יחידת חקירות בהיקף מלא במינהל.

לסיכום, אומר בן צור כי "מכניסתי לתפקידי כשר העבודה, נושא בטיחות העובדים עומד לנגד עיני. בתקציב הנוכחי הוספנו 6 מיליון שקל לטובת מינהל הבטיחות. בימים אלו אני יורד לשטח ובוחן מקרוב את יישום הוראות נהלי הבטיחות על ידי הקבלנים והעובדים, אני קורא לרשויות המקומיות להירתם למאבק ולדווח למשרד העבודה על אתרים לא מדווחים או מסוכנים".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

"הגיעה השעה להטיל את האחריות בנושאי הבטיחות גם על העובדים עצמם"

עו"ד אלדן דנינו, מומחה לבטיחות ותאונות עבודה שהשתתף הבוקר בוועדה היום בכנסת: "אני מברך על החלטתו של השר בן צור, לאחר שהקשיב בקשב רב להמלצותינו, לתקן תקנות בטיחות חדשות, וזאת לאחר למעלה מ-40 שנים, במהלכן לא תוקנו תקנות חדשות".

"במשרד העבודה השכילו להבין כי לא יתכן שכל נטל האחריות בנושא הבטיחות יוטל אך ורק על חברות הבניה והקבלנים, אלא הגיעה השעה להטיל את האחריות בנושאי הבטיחות גם על העובדים עצמם, קבלני המשנה, נותני שירותים ובעלי תפקידים נוספים כפי שיהיה מעתה ואילך, זאת בעקבות החלטת השר בן צור".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully