וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ים ממשיכה להתחדש בענק: תכניות להקמת אלפי דירות בעיר

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 11:33

מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר הומלץ להפקדה וכולל הקמת כ-1,850 דירות. בנוסף, אושרה בוועדה תכנית עיצוב המאפשרת מעבר לשלב ההיתרים במתחם הרב לוי, הכולל הקמה של כ-1,700 דירות

הדמיה - מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר. Hq אדריכלים,
הדמיה - מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר/Hq אדריכלים

עיריית בת ים מדווחת היום (ב') כי מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר הומלץ להפקדה ויועבר לדיון להפקדה בוועדה המחוזית. ראש העיר, צביקה ברוט:" התוכנית תחדש ותגדיל את שטחי הציבור ותשפר את איכות המגורים, בד בבד עם יצירת עוגן כלכלי וציבורי משמעותי לאזור".

מדובר בתכנית מתחם חלמית הנפרסת בשטח של כ-92 דונם, אשר מקודמת ע"י עיריית בת-ים בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בסמיכות לתחנת רכבת, רכבת קלה ומטרו שאושר לאחרונה בתחנת וולפסון.

התכנית כוללת פינוי של כ-480 יחידות דיור ישנות, והקמתן של 1839 יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר, תעסוקה ושטחים רחבי היקף לצרכי ציבור, וכן חיבור ושדרוג רשת הרחובות העירונית ומערך התשתיות באזור.

הדמיה - מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר. ברק ציפור ובר אוריין,
הדמיה - מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר/ברק ציפור ובר אוריין

עוד, אושרה בוועדה תכנית עיצוב המאפשרת מעבר לשלב ההיתרים במתחם הרב לוי. מדובר במקבץ מתחמים הכוללים כ-1,700 יחידות דיור בבנייה משולבת מגדלית ומרקמית, על ציר הקו האדום של הרכבת הקלה ובסמיכות מיידית לתחנת מטרו עתידית, בין רחוב ניסנבוים, יוספטל והרב לוי.

בתכנית העיצוב שונתה התפיסה התב"עית המקורית, בה המבנים היו סביב גן סגור ומוגבה מהרחוב, ויצרה במקומו גן שכונתי חדש, מחובר לרשת מבני ציבור ושטחי מסחר, אשר פתוח לרחובות הסובבים אותו, ומונגש לרשת מתע"ן ושבילי אופניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

התפיסה השתנתה: מתכנון מגיב לתכנון יוצר

התכנית שינתה את תפיסת התכנון העירונית: מתכנון מגיב לתכנון יוצר - המחבר בין מיזמים שונים ליצירת תכנון כולל ואיכותי לטובת התושבים ותאפשר את התחדשות שכונת חלמית הנמצאת בתפר עם שכונת יפו ד' בתל אביב-יפו.

במסגרת קידום התכנית נערכו מספר רב של כנסים, מפגשי תושבים וקורסים להכשרת נציגויות בעברית ובאמהרית, בהובלת המנהלת להתחדשות עירונית בת ים וצוות היועצים החברתיים בפרויקט. במתחם מקודמת כבר היום בנייה של מבנה ציבור אשר תואם לרוח התכנית החדשה, ומהווה סנונית ראשונה להתחדשות המרחב הציבורי.

הדמיה - מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר. ברק ציפור ובר אוריין,
הדמיה - מתחם ענק של פינוי בינוי בקצה שכונת עמידר/ברק ציפור ובר אוריין

ראש העיר, צביקה ברוט: "התוכנית תחדש ותגדיל את שטחי הציבור ותשפר את איכות המגורים, בד בבד עם יצירת עוגן כלכלי וציבורי משמעותי לאזור. על מנת לאפשר תכנון איכותי במקומות מורכבים תוך שמירה על התושבים והעלאת איכות החיים למתחם ולסביבתו אנו פועלים בשנים האחרונות בתכנון יוזם".

מנכ"לית העיריה יודפת אפק ארזי:" תוכנית חלמית מהווה שדרוג גדול לתושבי האזור כולו. כניסת העיריה כגורם מוביל אפשרה בזמן קצר יחסית העמדת תכנית נרחבת מלווה בשיתוף ציבור משמעותי תוך התגברות על חסמים ועמידה בלוחמות זמנים שנקבעו מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully