וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הפרק: הקמת ישוב ייעודי לאנשים עם מוגבלויות

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 14:32

שר הבינוי והשיכון הודיע במהלך ביקורו בצפון כי הוא בוחן בימים אלה הקמת ישוב ייחודי לאנשים עם מוגבלויות; בנוסף, חשף השר כי הוא פועל בתיאום עם שר הבטחון כדי לאפשר מתן עדיפות ללוחמים ונכי צה"ל בהגרלות ומכרזים

חזר עם בשורות: במהלך סיור עבודה שערך בצפון הארץ, יחד עם מנכ"ל משרדו, יהודה מורגנשטרן וצוות לשכתו, שהחל בחצור הגלילית והמשיך למועצה אזורית מבואות חרמון, חשף שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף כי בכוונתו לתת לנכי צה"ל ולוחמים עדיפות במכרזים והגרלות של המשרד; בנוסף, הכריז השר במהלך הפגישה, כי הוא בוחן בימים אלה הקמת ישוב ייחודי לאנשים עם מוגבלות בצפון הארץ.

"כולנו רואים את מסירותם של חיילי צה"ל ממש בימים אלה. אני עובד על כך שתינתן לנכי צה"ל עדיפות בקריטריונים לכניסה לדירות. במקביל, אני פועל בתיאום עם שר הבטחון כדי לאפשר בהגרלות והמכרזים של המשרד מתן עדיפות ללוחמים", חשף, כאמור, שר הבינוי והשיכון.

סיור עבודה של משרד הבינוי והשיכון בצפון הארץ. משרד הבינוי והשיכון,
סיור עבודה של משרד הבינוי והשיכון בצפון הארץ/משרד הבינוי והשיכון

במהלך הסיור, שהחל בחצור הגלילית, חנך השר גולדקנופף מבנה שעבר שיפוץ יסודי וחיזוק כנגד רעידות אדמה, על ידי עמידר, כחלק מפרויקט נרחב של משרד הבינוי והשיכון בערים הסיסמיות.

בטקס החניכה השתתפו נציגי משרד השיכון ורמ"י במחוז צפון, וכן ראש המועצה, שמעון סוויסה, שהודה למשרד על "השקעה של 25 מיליון שקל לבנייה והאפשרות לשיפור באיכות החיים לתושבים".

מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן ציין כי שר הבינוי והשיכון אישר תקציב בסך עשרות מיליוני שקלים לטובת שיפור וחיזוק המבנים ואמר "אני מכיר מקרוב את החוויה לחיות בבניין כזה, התגוררתי בעבר בבניין דומה בחיפה".

עוד, בישר מורגנשטרן בישר לראש המועצה כי ישנה פריצת דרך משמעותית בערים הסיסמיות שחצור נמצאת בניהם, בנוגע לשיפוץ מבנים והמשרד מקדם החלטת ממשלה בשיתוף משרד רה"מ להביא להשקעות של עשרות מליונים בשנה הקרובה.

רגע מרגש נרשם לאחר טקס גזירת הסרט, כאשר דייר עם צרכים מיוחדים המתגורר בבניין, הניח את ידיו על השר וברך אותו בהתרגשות רבה. 

רגע מרגש: גולדקנופף ודייר עם מוגבלות. משרד הבינוי והשיכון,
רגע מרגש: גולדקנופף ודייר עם מוגבלות/משרד הבינוי והשיכון

מחצור המשיך יו"ר יהדות התורה למועצה האזורית 'מבואות החרמון'. ראש המועצה, בני בן מובחר, קידם את פניו במרכז השיקומי הגדול שהוא מפעיל בסמוך לבניין המועצה, המספק מענה ל-28 רשויות. המרכז מטפל במקרים הכי קשים ומפעיל מערכי סיוע נפרדים לנכי צה"ל, לחרדים ולדרוזים.

ראש המועצה הציג את הפעילויות המתקיימות במקום, חוגי תפירה, אריזה ומקצועות נוספים שמטרתם הקניית מקצוע, ופעילות ספורטיבית, בריכה שיקומית, חדר כושר ומרכז טיפולי. גולדקנופף הביע התעניינות בפעילות, ושיתף מניסיונו, כמי שהקים וניהל רשת של מעונות יום שיקומיים.

במהלך הפגישה, בישר השר גולדקנופף, כי לבקשת ראש המועצה הוא בוחן בימים אלה הקמת ישוב ייחודי לאנשים עם מוגבלות/משלב בצפון, וכן בניית דיור מוגן בסמוך למרכז השיקומי. מנכ"ל המשרד סיפר בישיבה כי בהנהלת המשרד בוחנים כבר תקופה ארוכה חלופה להסכמי גג שתתאים גם למועצות ויישובים קטנים.

גולדקנופף חתם את הדיון בהתרגשות כשאמר לבן מובחר: "כשסיירנו במוסד השיקומי יכולתי לחשוב שאתה מנהל המוסד. לא ראיתי מעולם ראש רשות שכל כך מונח בפרטים וחי את הנושא, מתוך אכפתיות ורגישות לאוכלוסיית הנכים, אלו דברים שהקרן קיימת לעולם הבא, שכרך גדול".

סיור עבודה של משרד הבינוי והשיכון בצפון הארץ. משרד הבינוי והשיכון,
שר הבינוי והשיכון וראש מועצה אזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר/משרד הבינוי והשיכון
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully