וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדה ביעד: אירוע היסטורי בקו הירוק של הרכבת הקלה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 10:50

התאריך נקבע לפני שנה וחצי, והמשימה נסתיימה בדיוק בזמן: מנהרה באורך 720 מטר מתחנת לוינסקי לקרליבך בת"א, שנחפרה בארבעה וחצי החודשים האחרונים - הושלמה בהצלחה

אירוע היסטורי בקו הירוק של הרכבת הקלה. יח"צ,
אירוע היסטורי בקו הירוק של הרכבת הקלה/יח"צ

הישר מבטן האדמה: ביום שישי האחרון (12.05) פרצה מכונת החפירה בתחנת קרליבך של הקו הירוק, ובכך השלימה כריית מנהרה באורך 720 מטר מתחנת לוינסקי לקרליבך - אשר נחפרה בארבעה וחצי החודשים האחרונים.

כחלק מאתגר החפירה, קדחה המכונה מעל תוואי הקו האדום של הרק"ל בעודו עובד. לטובת כך, הותקנו חיישנים שניטרו 24/7 את תזוזת המנהרות.

הקו הירוק של הרכבת הקלה מחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורך הקו 39 ק"מ, מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים, עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.

אודות המכונה: איך חופרים מנהרה באורך 720 מטר?

מכונות ה־TBM הן באורך של 115 מ' כל אחת ובקוטר של כ־7.5 מטרים. משקלה של כל מכונה מגיע לכ־900 טון.

בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה.

לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה.

משמאל לימין: מנכ"ל נת"ע חיים גליק, יו"ר נת"ע מיה לקוטרניק, משנה קו ירוק, ענת טוקר אלפרט, נציג החברה הסינית שביצעה את החפירה. יח"צ,
משמאל לימין: מנכ"ל נת"ע חיים גליק, יו"ר נת"ע מיה לקוטרניק, משנה קו ירוק, ענת טוקר אלפרט, נציג החברה הסינית שביצעה את החפירה/יח"צ

האירוע המרגש צוין בטקס ייעודי, בו פרצה המכונה מבטן האדמה בזמן אמת, בראשות יו"ר נת"ע, מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע, חיים גליק והמשנה למנכ"ל קו ירוק, ענת טוקר אלפרט.

יו"ר נת"ע, מיה ליקוורניק: "רוצה לברך את כל מי שעוסק במלאכה. הפרויקט איננו אפשרי על ידי נת"ע בלבד. תודה לכל השותפים בפרויקט האדיר הזה, החל מהמדינה שהפקידה את הפרויקט אצלנו, משרד האוצר, רשויות מקומיות, חברות תשתיות, השותפים שלנו וכמובן עובדי נת"ע היקרים. המשיכו לעשות עבודה מצוינת, כל גוש דן מחכה לפרויקט".

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "ברגע זה בו אנו עומדים פה, נוסעות הרכבות בקו האדום מתחתינו. נסיעות מבחן שעתידות לפתוח את הקו בקרוב. מדובר באתגר הנדסי מורכב שבו אנחנו כורים מנהרה מעל מנהרה קיימת, בעודה פעילה אופרטיבית ומחושלמת. חפירת מנהרות תת קרקעיות בתנאים מורכבים היא יכולת הנדסית שיש רק לנת"ע, יחד עם הניסיון והידע לביצוע מנהור כפי שצפוי במטרו. נת"ע התמחתה בהנדסה תת קרקעית באיזורים אורבניים".

משנה לקו הירוק, ענת טוקר אלפרט הוסיפה: "זו אבן דרך משמעותית בפרויקט המורכב בארץ. לפני כשנה וחצי קבענו את התאריך של היום ועמדנו ביעד, ואף הקדמנו ביומיים. אנחנו לקראת הערכות לשתי מנהרות נוספות שייצאו מנורדאו. מודה לכל העובדים והשותפים שלנו אשר בעלי מחויבות מקסימלית לעמידה ביעדים ובאיכות העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully