וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תממן יועצים מקצועיים לקידום תהליכי התחדשות עירונית בפריפריה

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 15:57

היועצים המקצועיים יספקו סיוע תכנוני וחברתי ל-6 רשויות מקומיות שזכו בקול קורא של הרשות להתחדשות עירונית. ניתן יתרון בקול קורא לרשויות מקומיות שנמצאות בסיכון גבוה עקב מיקומן על השבר הסורי-אפריקני

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מכריזה היום (ג') על זכייתן של 6 רשויות מקומיות בפריפריה, בסיכון סיסמי גבוה, בקול קורא למימון יועצים מקצועיים לקידום תהליכי התחדשות עירונית.

הרשויות המקומיות שזכו בקול הקורא הן קריית שמונה, בית שאן, שדרות, כרמיאל, עפולה וצפת. מלבדן, מפעילה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מינהלות ויועצים ב-39 ערים ועוד 5 מועצות מקומיות - חצור, עקרון, מזכרת בתיה, גדרה ועתלית.

רשויות מקומיות שנמצאות על קו השבר הסורי-אפריקני ולפיכך נמצאות בסיכון סיסמי גבוה, קיבלו יתרון בהליך הקול הקורא, וכעת בכל עיר המצויה בסיכון סיסמי גבוה יופעל יועץ מקצועי או מינהלת להתחדשות עירונית.

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
המדינה תממן יועצים מקצועיים לקידום תהליכי התחדשות עירונית בפריפריה/ShutterStock

היועצים המקצועיים יספקו סיוע תכנוני וחברתי לרשויות המקומיות שזכו, אשר בכולן החלה להתעורר פעילות של התחדשות עירונית בתקופה האחרונה. במסגרת פעילות זו החלו יזמים ועורכי דין לפעול אל מול התושבים, ועלה הצורך לסייע בידי התושבים להתמודד עם יוזמות אלה, על מנת שהפעילות תקודם באופן יעיל ותוך שמירה על זכויותיהם.

בדומה למינהלות להתחדשות עירונית, היועצים המקצועיים מספקים לרשויות מקומיות כוח אדם מקצועי בעל ניסיון רב בתחום ההתחדשות העירונית, לקידום איכותי ומוסדר של תהליכי התחדשות עירונית בתחומן, מול הגורמים השונים המעורבים בתהליך - בעלי דירות, יזמים, מארגנים, עורכי דין ומוסדות התכנון.

בנוסף, היועצים מסייעים לבעלי הדירות במתחמי ההתחדשות העירונית לקבל את המידע וההסברים הנדרשים להם לצורך קידום התהליך ואת הליווי המתאים להתארגנותם. לצד זאת, הם מנחים יזמים ובעלי מקצוע אחרים לעניין אופן קידום תהליכים אלו ברשות המקומית. כמו כן, היועצים מסייעים לרשות המקומית לגבש מדיניות בתחום ההתחדשות העירונית ותכנית עבודה לביצועה, לצד רתימת את כלל מחלקות העירייה למימושה.

"מבצע מזורז של תכנון מתחמי פינוי בינוי בערי הפריפריה"

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קוראת לכלל התושבים המעוניינים בקידום תהליכי התחדשות עירונית, בהם תמ"א 38 ופינוי בינוי, לפנות אל המינהלות והיועצים בכל שלב של תהליך ההתחדשות, ובעיקר טרם התחלתו וטרם חתימה על כל סוג של מסמך, הסכם או חוזה כלשהו להתחדשות עירונית. הייעוץ והליווי המקצועי אשר המינהלות והיועצים מספקים, מאפשר קידום מהיר של פרויקטים, תוך שמירה על זכויות בעלי הדירות.

פעילות המינהלות והיועצים, מסייעות להגברת האמון של כלל בעלי העניין בתהליכי ההתחדשות העירונית, ועוזרות במיקוד המאמץ של כלל הגורמים הרלוונטיים בקידומם של תהליכים אלו, ובכך מביאות למימוש פוטנציאל ההתחדשות העירונית בתחומי הרשויות השונות לטובת כל הנוגעים בדבר.

בכל רחבי הארץ מפעילה כיום הרשות הממשלתית מינהלות ויועצים מקצועיים בכ-50 רשויות מקומיות. הרשות הממשלתית קוראת לתושבים להתייעץ עם המינהלות והיועצים טרם חתימה על כל מסמך, חוזה או הסכם להתחדשות עירונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "בימים אלה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מנהלת מבצע מזורז של תכנון מתחמי פינוי בינוי בערי הפריפריה, שיאפשר קידום של מתחמים רבים בערים אלה. על מנת שמתחמים אלה יקודמו בהצלחה, תוך שמירה על זכויות בעלי הדירות, חובה לקיים לצד פעילות התכנון, כבר היום, מערכת ממשלתית-עירונית שמספקת לרשויות המקומיות ולבעלי הדירות את הידע והכלים הנדרשים, ומונעת תופעות שליליות שעלולות לפגוע בה או לעכבה. הרשויות שזכו בקול הקורא יצטרפו למעגל רחב של רשויות מקומיות אשר זוכות כבר היום למעטפת כזו. ההתחדשות העירונית מתקדמת בצעדי ענק לערי הפריפריה, ואנו מניחים כבר היום את המסילות הנדרשות להצלחתה שם".

חגי טולדנו, מנהל אגף קשרי קהילה, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אנו פועלים כיום להנחת התשתית המקצועית הנדרשת לקידום תהליכי התחדשות עירונית גם ברשויות המקומיות הפריפריאליות, בדגש על היישובים הממוקמים באזורים הרגישים ביותר לרעידות אדמה, על מנת לתת מענה מיטבי לתושבים וליזמים ברשויות אלה ולסייע לקידומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully