וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה במיטבה: חדר האוכל האיקוני של גבעת השלושה מתחדש

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 11:40

לאחר עבודות שיקום נרחבות, חדר האוכל בגבעת השלושה יוצא למכרז יזמים להפעלת מתחם לבילוי ופנאי. המבנה מהווה דוגמה כמעט יחידה לבניה של שנות ה-30, כאשר שימש באותה תקופה כמרכז החיים החברתיים של הקיבוץ

חדר האוכל ההיסטורי של גבעת השלושה מתחדש. עיריית פתח תקווה, דוברות הכנסת
חדר האוכל ההיסטורי של גבעת השלושה מתחדש/דוברות הכנסת, עיריית פתח תקווה

בלב פתח תקוה ניצב מבנה ייחודי ומרהיב לשימור - זה הוא חדר האוכל של קיבוץ גבעת השלושה. קיבוץ גבעת השלושה הוקם בשנת 1925 על ראש גבעה בסמוך לפתח תקוה. חדר האוכל הראשון של הקיבוץ היה צריף. עם התבססות המשק הוזמן האדריכל המפורסם, זוכה פרס ישראל לאדריכלות, אריה שרון ז"ל, לתכנן את חדר אוכל החדש.

מבנה חדר האוכל מהווה בימינו דוגמה מצוינת למבני ציבור שנבנו בארץ בשנות ה-30-40 והיה מרכז החיים החברתיים והתרבותיים של הקיבוץ.

בשנות ה-2000 הועבר המגרש ועליו המבנה לבעלות עיריית פתח תקוה. העירייה בשיתוף עם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל הצליחו לעצור את ההרס והמבנה חזר לידי העיר.

כיום, לאחר שיפוץ משמעותי עומד חדר האוכל, אשר גודלו 620 מ"ר, בשטח יפיפה רחב ידיים, הטובל בצמחייה ירוקה וחורש טבעי - ועתיד להפוך ביוזמת עיריית פתח תקווה למתחם בילוי, פנאי ו-wellness לתושבי העיר והסביבה.

קיבוץ גבעת השלושה. יעקב,
קיבוץ גבעת השלושה/יעקב

חדר האוכל ההיסטורי הינו חלק מקריית המוזיאונים ופארק יד לבנים שוקק החיים, ונמצא בסמוך לשכונת ורבר, בה מקודם הליך תמ"א 38 והליכי פינוי באופן נרחב, כך שאוכלוסיית המקום צפויה לגדול באופן משמעותי ומשפחות צעירות רבות צפויות לעבור לגור באזור בשנים הקרובות.

ראש העיר, רמי גרינברג: "העיר פתח תקווה עוברת מהפכה של ממש בשנים האחרונות ופיתוח שכונת רמת ורבר ושכונות ותיקות אחרות בעיר הוא חלק מהשינוי המשמעותי, המביא אל העיר משפחות צעירות המבקשות לקבוע את מושבן בעיר פתח תקווה. שיפוץ חדר האוכל בגבעת השלושה הוא חלק מתהליך נרחב של שימור מבנים, שיפוצם ופתיחתם לרווחת הציבור. המבנה הנמצא בסמוך לקריית המוזיאונים יהיה חלק מהעושר התרבותי שתציע העיר לתושביה ולאורחיה. אני מזמין יזמים עסקיים ובעלי חזון להצטרף אלינו למתחם התרבות החדש של אזור המרכז".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully