וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

97 אלף על 7,037 דירות: מה הסיכויים שלכם לזכות בדירה בהנחה?

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 11:51

אמש בחצות הסתיימה ההרשמה להגרלה החמישית של תוכנית דירה בהנחה, בה יזכו כ-7,037 זכאים לרכוש דירה בהנחה משמעותית ב-17 יישובים ברחבי הארץ - מתוך כ-97 אלף משקי בית שנרשמו להגרלה

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
97 אלף על 7,037 דירות: מה הסיכויים שלכם לזכות בדירה בהנחה?/ShutterStock

ההסתערות נמשכת: כ-97,000 משקי בית נרשמו להגרלה החמישית של דירה בהנחה שהסתיימה אמש (ראשון) בחצות, ומציעה לכ-7,037 זכאים לרכוש דירה בהנחה משמעותית ב-17 יישובים ברחבי הארץ.

רשימת היישובים המשתתפים בהגרלה החמישית: פתח תקוה, ראשון לציון, באר יעקב, אלעד, יבנה, ראש העין, חיפה, חריש, צפת, נתיבות, אשדוד, אילת, קצרין, נוף הגליל, כרמיאל, ערד, כפר קאסם.

מדובר בעלייה לא גדולה של נרשמים לעומת ההגרלה הקודמת והרביעית במספרה, בה היו כ-90 אלף נרשמים על כמות של 6,500 דירות בהנחה. ובכל זאת, מספר של כ-100 אלף זוגות משקי בית, כשברובם מדובר בזוגות צעירים ומשפחות בתחילת דרכן שיושבים על הגדר, ככל הנראה, בציפייה שהמחירים ירדו או בהמתנה לזכייה בהגרלה - נותן תחושה כי צוואר הבקבוק של הביקושים יתפרץ בקרוב מאד, כשכ-90 אלף זוגות יקבלו הודעה כי לא "זכו" בדירה בהנחה משמעותית מהמדינה.

ובכל זאת, מה הסיכויים שלכם לזכות בדירה בהנחה?

הגרלה חמישית של תכנית דירה בהנחה. משרד הבינוי והשיכון, צילום מסך
לאילו יישובים נרשמתם? חשבו את הסיכויים שלכם לזכות בדירה בהנחה/צילום מסך, משרד הבינוי והשיכון

זה כמובן נתון המשתנה בהתאם ליישובים אליהם נרשמתם בהגרלה, כאשר ניתן לראות כי קצרין מציעה מספר גדול יחסית של דירות בהגרלות, וככל הנראה מספר הנרשמים אליה יהיה נמוך באופן יחסי מן הנרשמים להגרלות בערי המרכז, כמו אלעד, ראשון לציון, פתח תקווה ובאר יעקב - ששם מספר הדירות המוגרלות זהה או גבוה יותר מאשר בקצרין.

מחישוב פשוט, ניתן להבין כי הסיכויים עומדים סביב ה-7% אחוזים למשק בית, כך ש-1 מתוך 15 נרשמים יישאר מאוכזב, כשיפורסמו תוצאות ההגרלות לזוכים בשבועות הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כזכור, ההרשמה להגרלה החמישית בתוכנית 'דירה בהנחה' נמשכת כ-3 שבועות, כאשר היא נפתחה ביום ראשון ה-16.4 ונסגרה אמש, ביום ראשון ה-7.5 בשעה 23:59.

הגרלה זאת מצטרפת להגרלות קודמות של תכנית "דירה בהנחה" שהתקיימו החל משנת 2022, ועם פרסום תוצאותיה, סך כל הזוגות הצעירים שיזכו לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה עומד על כ-35,000 זכאים.

החל מהיום, יחלו גורמי המקצוע במשרד לבצע בדיקות טכניות, לאחריהן יתחיל הליך ביצוע ההגרלות. הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך. חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה, עם סיום תהליך זה יופצו הודעות הזכייה לזוכים.

גולדקנופף: "בזמן הקרוב נציג את התוכנית האסטרטגית של המשרד למשבר הדיור"

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "בשבועות הקרובים כ-7,037 משפחות יקבלו הודעה על זכייתם לרכוש דירה בהנחה משמעותית. מספר הנרשמים והביקוש בכלל הערים מראה כי בכל הארץ ישנו ביקוש ולכן אנו פועל מסביב לשעון על מנת לאפשר לכל אזרחי ישראל דיור בר השגה ושכירות ארוכת טווח ולהגדיל את מספר השיווקים בכל רחבי הארץ. בזמן הקרוב נציג את התוכנית האסטרטגית של המשרד בה יפורטו מגוון פתרונות, שיתנו מענה ראוי לצורך הגדול שקיים בשוק, לדיור בר השגה בקרב הזוגות והמשפחות הצעירות".

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "מטרתנו להעניק לזוגות הצעירים בישראל קורת גג ראויה ויציבה ממשיכה להתממש עם זכיה של כ-7,000 משפחות נוספות. המשרד פועל במטרה להגדיל את מספר השיווקים, העסקאות והתחלות הבנייה בכדי לתת מענה לביקושים. אנו משקיעים מאמצים רבים לקדם התחלות בנייה בכדי שכל שיווק שיוצא יהפוך במהירות האפשרית לקורת גג ראוי".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "רשות מקרקעי ישראל מאחלת הצלחה לכל הזוגות והזכאים שנרשמו. רמ"י תמשיך להגדיל את ההיצע ולשווק קרקעות לדיור וכן לשאר צרכי המשק ויעדי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully