וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לריכוזיות? במסגרת פשרה, רמ"י מפרסמת מכרז ל-3 מחצבות במרכז הארץ

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 17:41

במסגרת הסכם פשרה בהליך משפטי מול חברת שפיר, רשות מקרקעי ישראל, הפועלת להגדלת התחרותיות ומניעת הריכוזיות בשוק המחצבות בארץ, מפרסמת מכרז לשלוש מחצבות חצץ שיגדילו את היצע חומרי הגלם בשוק

רשות מקרקעי ישראל מודיעה היום (א') על פרסום מכרז לשלוש מחצבות חצץ שיגדילו את היצע חומרי הגלם בשוק ויגבירו את התחרות בשוק המחצבות.

במטרה להביא להגדלת היצע חומרי הגלם והעתודות העומדים לטובת המשק, להגדלת התחרותיות ומניעת הריכוזיות בשוק המחצבות, פעלה רשות מקרקעי ישראל מול חברת שפיר והגיעה להסכם פשרה בהליך משפטי במסגרתו תפעל רמ"י לשיווק מחצבות באזור המרכז.

שפיר מחזיקה שנים רבות בחוזה הרשאה להפעלת מחצבות עציונה וזנוח, המיועדות לכריית חצץ למשק הבניה. לאחרונה, ניתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה המסדיר אינטרסים ממשלתיים אלו בין רשות מקרקעי ישראל לחברת שפיר, בהקשר למחצבות עציונה, זנוח וורד.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

במסגרת הפשרה, נקבע כי בתמורה להמשך כרייה וחציבה במחצבת ורד באזור חיפה, תשיב שפיר למדינה את מחצבת עציונה לצורך מכרוז מידי.

במטרה לצמצם את הריכוזיות בתחום המחצבות, נקבע שככל ושפיר תזכה במכרז למחצבת עציונה, היא תשיב לרשות את מחצבת זנוח אף היא לצורך מכרוז - כשהיא לא תוכל להתמודד במכרז למחצבה זו.

בנוסף למחצבת עציונה מפרסמת רשות מקרקעי ישראל מכרזים למחצבות חצץ נוספות ביניהם מחצבות מגדל צדק ואושרת דרום. שלושת המכרזים האלה הם בהיקף עתודות מינימלי של כ-180 מיליון טון. המכרזים כוללים את האפשרות להרחבת מחצבות אלו.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully