וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהדירות מצטמצמות: פתרונות האחסנה מתרחבים

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 11:18

ענף האחסנה, הנחשב לפופולרי בארה"ב ומדינות נוספות ברחבי העולם, מתפתח בשנים האחרונות בישראל ונמצא בצמיחה מתמדת - בזמן שהדירות ממשיכות להצטמצם והמחירים ממשיכים לזנק

זוג עובר דירה. ShutterStock
זוג עובר דירה/ShutterStock

זאת עובדה: ישראל מצטמצמת. בעשור האחרון חל זינוק של 400% בבניית דירות 2-3 חדרים, ונכון לשנת 2022 - שיעורן מסך ההתחלות הבנייה עמד על כ-15%.

תהליך הצטמצמות הדירות בישראל קורה במקביל, או בעקבות, העלייה החדה של השנים האחרונות במחירי הדיור. וכמו תמיד, בישראל, כשיש צורך - גדלים גם הפתרונות.

שירות האחסנה לטווח קצר, שמציע פתרון למשפחות במעברי דירה, בתקופת שיפוצים או במעבר לחו"ל לתקופה קצובה, נפוץ בארצות הברית, אבל עד לשנים האחרונות היה פחות מוכר בקרב הצרכנים הישראלים.

בישראל, החל משנת 2020, חל גידול בחברות המספקות שירותי אחסנה, המוערך בעשרות אחוזים. גידול דרמטי זה מגיע עקב הצטרפותן של חברות חדשות לשוק האחסנה, וכן התרחבותן של החברות הוותיקות, ביחס ישיר, כמובן, לביקוש העולה.

מתחם אחסנה של חברת AVIA. רונן טופלברג,
מתחם אחסנה של חברת AVIA/רונן טופלברג

מיכאל פורז, מנהל השיווק של חברת AVIA, אחת החברות הגדולות בענף האחסנה בישראל, המספקת פתרונות אחסנה מתקדמים ללקוחות פרטיים ולעסקים, מסביר כי "השימוש המרכזי בישראל בשירותי אחסנה הוא לאנשים שעוברים דירה וזקוקים לפתרון אחסון לתכולה לתקופה שבין העזיבה של דירתם הישנה לבין הכניסה לחדשה.

"מי שעוד עושים בהם שימוש הם אנשים שעוברים תהליך של שיפוץ, רילוקשיין או משפחות שגרות בדירות קטנות יחסית ומעוניינות לשפר את איכות חייהן על ידי העברת חלק מתכולת הבית לחדר אחסנה חיצוני, המשמש כמעין "חדר נוסף" בבית. כמו כן אחסנה נותנת מענה במקרים של גירושין וקבלת ירושה, כמו גם פתרון לעצמאים ולעסקים קטנים הזקוקים לאחסנה של ציוד, ריהוט או ניירת".

עוד, אומר פורז, "ענף האחסנה פופולרי מאוד בארה"ב, אוסטרליה, בריטניה ומדינות נוספות, אבל בישראל הוא חדש יחסית. בשנים האחרונות הוא נמצא בצמיחה מתמדת, ולכן פתחנו שני סניפים חדשים, נוסף ל- 11 שפועלים כבר. שני הסניפים החדשים, בדומה לסניפים האחרים, פועלים במודל של אחסנה עצמית מלאה ((Self Storage ומאפשרים כניסה למתחם 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בלי צורך בנוכחות של נציג החברה או בתיאום מראש".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully