וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה חודשים תצטרכו לעבוד בשביל לקנות דירה בעיר שלכם? בידקו עכשיו

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 10:56

עד 120? מנתוני למ"ס עולה כי תצטרכו לעבוד 120 חודשים לפחות כדי לרכוש דירה במחיר ממוצע בישראל, בעיר פריפריאלית. איזו עיר תעלה לכם הכי הרבה משכורות? טיזר: לא תל אביב | נתון מדאיג נוסף: משך הזמן הממוצע לבנייה דירה עלה

זוג מודאג מול מחשב. ShutterStock
זוג מודאג מול מחשב/ShutterStock

כמה משכורות ממוצעות צריך בשביל לקנות דירה ממוצעת בעיר שלכם בישראל? על פי הלמ"ס: 120 לפחות.

נתונים חדשים על שנות ההכנסה הנדרשות לרכישת דירה במחיר ממוצע ברשימת ערים בישראל, שהוצגו אתמול (ד') בכנס השנתי של מגדילים, על ידי ד"ר לריסה פליישמן, ראש תחום מקצועי מדדי הדיור בלמ"ס, מצביעים על שונות גבוהה בין ערים בישראל, כאשר דירה ממוצעת בעיר פריפריאלית בדרום הארץ תעלה לכם 120 משכורות, ודירה ממוצעת באזור המרכז (המבוקש פחות) תעלה לכם לא פחות מ-192 משכורות, כלומר: 6 שנות עבודה נוספות.

במסגרת הבדיקה של למ"ס נבחנו המחירים הממוצעים של דירות במספר ערים נבחרות בשנת 2022 אל מול ההכנסה החודשית הממוצעת באותה עיר. מהנתונים עולה שונות רבה בין הערים, כאשר בירושלים לתושבי העיר נדרשות 26.9 שנות הכנסה לרכישת דירה ממוצעת בעיר, בבני ברק נדרשות 25.4 שנות הכנסה, בבת ים 22.6 שנות הכנסה, בתל אביב 22.2 שנות הכנסה ובנתניה 19.9 שנות הכנסה.

הערים שבהן נדרשות שנות ההכנסה המועטות ביותר הן: באר שבע, עם 10 שנות הכנסה בלבד לרכישת דירה במחיר ממוצע בעיר, חיפה עם 10.1 שנים ואשקלון עם 13 שנים.

העיר שבה המחיר הממוצע לדירה הוא הגבוה ביותר מבין הערים שנבחנו היא רמת השרון, אולם גם ההכנסה החודשית הממוצעת בעיר היא הגבוהה ביותר ולכן לתושבי העיר נדרשות 19 שנות הכנסה לרכישת דירה.

ובאיזו עיר יצטרכו תושביה, בעלי ההכנסה הממוצעת, לעבוד הכי הרבה חודשים כדי לרכוש בה דירה? ירושלים, עם 26.9 שנים, הדורשים 322.8 חודשי עבודה.

רוצים לרכוש דירה בעיר שלכם? בידקו כמה משכורות תצטרכו בתמונה המצורפת;

חלוקה לפי ערים: שנות ההכנסה הנדרשות לרכישת דירה ממוצעת. למ"ס,
חלוקה לפי ערים: שנות ההכנסה הנדרשות לרכישת דירה ממוצעת/למ"ס

מדאיג: בכמה עלה הזמן הממוצע לבניית דירה?

נתונים נוספים שהוצגו בכנס התייחסו לאזור השרון בהשוואה לשאר הארץ בכל הקשור למחירי הדירות.

בעוד שהמחיר הממוצע הכלל ארצי לדירה עומד על 1.896 מיליון שקל, ועלה בשנת 2022 בכ-11.3% לעומת 2021, הרי שבערי השרון המחיר הממוצע עומד על 2.71 מיליון שקל והוא עלה ב-17.2%.

בנוסף, נתון מדאיג במיוחד בדרך להגדלת היצע הדיור, מתבטא בעליית משך הזמן הממוצע לבנייה דירה בישראל, עלייה בשיעור של 10.8% בשנת 2022 לעומת שנת 2021, כאשר כיום עומד הנתון על 33.1 חודשים, כלומר: כ-3 שנים לבניית דירה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully