וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשאר רק לבחור יזם: בעלי דירות בתל אביב פרסמו מכרז ייחודי לפינוי בינוי

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 12:49

בעלי דירות בצפון תל אביב פרסמו מכרז ייחודי לבחירת יזם אשר יתקשר עם בעלי הדירות במתחם אלמגור בשכונת נווה שרת בצפון תל אביב, בהסכם להקמת פרויקט פינוי בינוי. למתחם תב"ע מאושרת

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת וקסמן גוברין גבע פרסמו בשם בעלי דירות מכרז ייחודי לבחירת יזם, אשר יתקשר עם בעלי הדירות במתחם אלמגור בשכונת נווה שרת בצפון תל אביב, בהסכם להקמת פרויקט פינוי בינוי. למתחם תוכנית בניין עיר, אותה קידמו בעלי הדירות הנמצאת בהפקדה לקראת מתן תוקף.

על פי התב"ע החדשה ב"מתחם אלמגור" הממוקם בסמוך לאזור תעסוקה "עתידים" ושכונת צהלה, יהרסו 104 דירות ישנות ויוקם פרויקט חדש המשלב בינוי מרקמי בבניינים של 9 קומות ומגדל בגובה של כ- 30 קומות, ובסה"כ כ-260 יח"ד חדשות. הדירות ייהנו מפתרונות מיגון ונגישות, חניון תת קרקעי ועוד. במסגרת התכנית הוקצה גם מגרש חדש ביעוד למבני ציבור.

התב"ע החדשה למתחם קודמה ע"י בעלי הדירות באמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, וחברת ההנדסה וקסמן גוברין גבע.

הפרויקט נוהל ב-"מודל החברתי", בו בעלי הדירות הם יזמי ההליך והם אלו המקדמים אותו. עם השלמת שלב אישור התב"ע, בעלי הדירות עורכים מכרז לבחירת יזם מוביל שיתקשר איתם בהסכם פינוי בינוי וילווה אותם בהליכי הרישוי, הפינוי וההריסה והבנייה של הפרויקט החדש.

דיירים משוחחים. ShutterStock
בעלי דירות בצפון תל אביב פרסמו מכרז לבחירת יזם לפרויקט פינוי בינוי/ShutterStock

לדברי ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, " יש התעניינות רבה במכרז שכן מדובר בעסקה עם הרבה וודאות בהשוואה לעסקאות פינוי בינוי רגילות. בעלי הדירות כבר מאוגדים ומיוצגים והתוכנית אושרה ולמעשה מדובר בעסקת קומבינציה עם קרקע זמינה. בהיבט המימון , שהפך לנושא קריטי בעקבות העלאות הריבית בשנה האחרונה, יש לפרויקט יתרון כי הוא צפוי לצאת לשיווק בעוד כשנתיים עם השלמת הרישוי ולכן היזמים לא צריכים לממן מעכשיו את עלות הקרקע או את הבנייה ולשלם עלויות מימון כבדות עד לתחילת הבנייה בפועל".

יוסי שלו מנכ"ל חברת וקסמן גוברין גבע, המנהלת את הפרויקט הוסיף : "כי הפנייה ליזמים עם תכנית בתוקף ודיירים מאוגדים באמצעות מכרז היא מצב אידיאלי שבו כולם מרוויחים. הדיירים מקבלים את התמורה המיטבית אבל גם היזמים מקבלים וודאות מירבית, וחוסכים זמן ומשאבים על תקופת הארגון והתכנון. במתחם אלמגור תכנית עם בינוי איכותי, תוך תשומת לב והתחשבות במיקום הייחודי, הסמוך לנחל פרדסים ולשלוחה קסומה של פארק הירקון. אנו גאים בהוצאת התוכנית והמכרז אל הפועל ובשיתוף הפעולה הפורה עם בעלי הדירות".

אדריכל גיל שנהב, ממשרד כנען שנהב אדריכלים, שתכנן את הפרויקט, ציין כי "התכנון האדריכלי של מתחם אלמגור משלב את כל הניסיון שרכשנו ב-15 שנים האחרונות בתכנון פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונת נווה שרת. הפרויקט יכלול הרחבת כבישים, פתיחת רחוב ללא מוצא אשר יאפשר זרימת תנועה באופן חופשי וישחרר פקק תחבורתי. הפרויקט ישפיע על כל הסביבה הקרובה, לדוגמא, באמצעות יצירת שבילים להולכי רגל שישדרגו את הקישוריות בין הרחובות. המתחם טובל בירק, החניות תת קרקעיות ויש חיבור אינטגרלי והרמוני עם המתחמים הסמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully