וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: אושרה תוכנית ארצית להקמת מתקני אגירת אנרגיה

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 15:16

התכנית, שאושרה היום על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, תאפשר קליטה ואגירה של חשמל שיופק באנרגיות מתחדשות באזור צפון הארץ. כעת, תועבר התוכנית לאישור הממשלה

לראשונה בישראל: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות נתן אלנתן, אישרה היום (שלישי, 2.5.23), תוכנית להקמת מתקני אגירת אנרגיה באזור תעשייה מבואות גלבוע. כעת, תועבר התוכנית לאישור הממשלה.

מתקני אגירה מאפשרים את ייעול השימוש ברשת החשמל בעיקר בשילוב עם ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. תוכנית זו תאפשר קליטה ואגירה של חשמל שיופק באנרגיות מתחדשות בעמק יזרעאל, עמק המעיינות ובצפון הארץ בכלל, ואת הולכת החשמל למרכזי הביקוש בשעות הצריכה.

התוכנית המקודמת על ידי משרד האנרגיה והתשתיות, הינה על שטח כולל של כ-290 דונם, והיא ממוקמת בסמיכות לקו הולכת חשמל ארצי, באזור בו יש מתקנים פוטו-וולטאיים רבים ובצמידות דופן לאזור תעשייה קיים ומתפתח.

בתחום התוכנית ניתן יהיה להקים בשלביות ארבעה מתחמים של מתקני אגירה, בהספק של כ-200 מגה-וואט של כל מתקן, כאשר כל מתקן יוכל לאגור כ-800 מגה-וואט בשעה. בסך הכל ניתן יהיה לאגור בארבעת המתקנים יחד כ-3,200 מגה-וואט בשעה.

אנרגיה סולארית. pixabay,
אילוסטרציה/pixabay

מינהל התכנון, מטה התכנון הלאומי, ומשרד האנרגיה והתשתיות מקדמים כיום תוכנית מתאר ארצית למתקני אגירת אנרגיה, המסדירה את הליכי התכנון לקידום תוכניות והיתרים למתקני אגירה. התמ"א מגדירה מדרג של מתקני אגירת אנרגיה במנעד גדלים וטכנולוגיות, וכן קובעת, בין היתר, עקרונות תכנון, מיקומים להקמה והוראות לאופן בחינת היבטים סביבתיים.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ויו"ר מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן: "אנחנו מביאים בשורה חשובה היום למשק החשמל בישראל, וזאת לאור משבר בהספקת חשמל שאנחנו כבר מרגישים אותו יום. התוכנית שאושרה היום הינה פועל יוצא של החלטת הממשלה שקבעה ש-30% מסך ייצור החשמל בישראל עד לשנת 2030 יהיה באמצעות אנרגיה מתחדשת. מטה התכנון הלאומי רואה חשיבות רבה בקידום תוכניות למתקני אגירה ופועל לקידום מהיר שלהם, וזאת כדי להבטיח את הפעילות התקינה של משק החשמל בישראל לאור גידול באוכלוסייה".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "כחלק מההערכות להכפלת אוכלוסיית המדינה, פועל מינהל התכנון להבטיח את התשתיות הדרושות שיתמכו בפיתוח. התוכנית לאגירת אנרגיה במבואות גלבוע, הינה תוכנית בעלת חשיבות משקית לאומית, המהווה סנונית ראשונה בתכנון של מתקני אגירה גדולים. האגירה שברובה מגיעה ממתקנים פוטו וולטאים תאפשר לנו להמשיך בתנופת האנרגיה המתחדשת".

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "מדובר במתקן ראשון מסוגו בישראל לאגירת אנרגיה בהספק משמעותי, כחלק ממדיניות ורפורמה כוללת שאני מוביל במשרד. אגירת האנרגיה בדרך זו, תאפשר לנו להגדיל את הייצור באנרגיות מתחדשות, לשפר את אמינות אספקת החשמל ולייצב את תפקוד הרשת - צעדים שיתרמו ישירות לצמיחה במשק. אנחנו מחויבים לקידום אנרגיות מתחדשות והמהלך הנוכחי מהווה צעד משמעותי בדרך להשגת מטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully