וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז שנות ה-60: צעד משמעותי לתיקון חוק רישום הקבלנים

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 9:38

חוק רישום הקבלנים נכנס לספר החוקים בשנת 1969 ונוגע לכלל ענף הבנייה. דיון שהתקיים אמש בהובלת משרד הבינוי והשיכון ובהשתתפות גורמי המקצוע בענף - עוסק, לראשונה אחרי שנים, בעדכון חקיקה חשוב ומשמעותי

לראשונה מאז שנת 1969: בהנחיית שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ובהובלת מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן, התקיים אמש (ב') שולחן עגול בנושא: עדכון חוק רישום קבלנים.

חוק רישום הקבלנים נכנס לספר החוקים בשנת 1969 ונוגע לכל ענף הבנייה. לחוק מטרה אחת: להסדיר את כלל ענף הבנייה באמצעות פיקוח גוף עילאי, המכונה רשם הקבלנים ונמצא תחת משרד הבינוי והשיכון.

בדיון שהתקיים אמש, וארך כשעתיים, השתתפו גורמי המקצוע מהמשרד, וכן לקחו חלק נציגים ממשטרת ישראל, התאחדות הקבלנים, לשכת עו"ד ולשכת השמאים. כל גורם הציג בהרחבה את הנקודות החשובות לו בתיקון החקיקה הצפוי. בין היתר, עלו הנושאים להלן: טיפול בפשיעה בענף הנדל"ן; אכיפה כנגד קבלנים לא רשומים; טיפול בהפרות בטיחות; הסדרת מקצוע הקבלן; הגדרות של סוגי הקבלנים השונים באתר ודרך הפעלת אתר בנייה; בטיחות באתרי בנייה.

מיכאל פישר בנייה. ShutterStock
לראשונה מאז שנות ה-60: צעד משמעותי לתיקון חוק רישום הקבלנים/ShutterStock

משרד הבינוי והשיכון מוסר כי הוא שם לעצמו למטרה לקדם תיקון לחוק רישום קבלנים, חוק אשר לא עבר שינוי משמעותי, כאמור, מאז נחקק בסוף שנות ה-60. התיקון שהונח על השולחן היום הינו בעל חשיבות גדולה ובכוונת המשרד לשתף את כלל הגורמים הרלוונטיים על מנת להגיע לתוצאה המיטבית שתאפשר לשוק להתנהל בצורה הטובה ביותר.

עוד, מוסר המשרד, כי הוא ממשיך בעבודה על החקיקה ובקרוב צפויים שולחנות עגולים נוספים בנושא, על מנת להביא את עדכון החקיקה להצבעה בהקדם.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני מודה לכל הגורמים שנכחו בשולחן העגול והביאו מניסיונם. בהמשך לשיחות רבות שהיו לי עם גורמי המקצוע במשרד, הנחתי לקדם במהירות תיקון חקיקה שעתיד להביא מגוון של פתרונות לעולם הקבלנות עליו נשען כל ענף הנדל''ן".

שולחן עגול בנושא: עדכון חוק רישום קבלנים. משרד הבינוי והשיכון,
שולחן עגול בנושא: עדכון חוק רישום קבלנים/משרד הבינוי והשיכון

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "ראשית אני מברך את כל מי שהגיע והשקיע מזמנו למטרה החשובה שאנו פועלים לקדם. בשנת 2023 הגיע הזמן לטייב רגולציה, לעדכן שירותים, להפוך דיגיטאליים ולתקן עיוותים. במהלך הדיון היום עלו נושאים משמעותיים הדרושים תיקון בחוק, הן מהדרג המקצועי והן מהאיגודים המקצועיים השונים, כך שאין ספק שבשלה העת לעדכון החוק ואנחנו לקראת חקיקה משמעותית, שתשפיע על הענף כולו. בכוונתי לוודא כי העדכון יעשה תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים כשטובת הציבור נגד עיננו".

רשם הקבלנים, עמית גריידי: "יצאנו היום לדרך עם חקיקה חיונית לענף הנדל"ן, ואנו צופים שהחקיקה תשפיע רבות על התחום כולו. מטרת השולחן העגול והדיונים הבאים, להציף את הבעיות שעולות מן השטח במטרה להביא למצב בו התיקון יציג מענה לרובן".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully