וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב - מתחדש הדיון: היכן יוקם שדה תעופה בינלאומי נוסף בישראל?

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 10:48

הערב, בישיבה ייעודית בין רוה"מ ושרת התחבורה - עתיד להתחדש הדיון על מיקום הקמת שדה תעופה בינלאומי שני, דבר שיש לו השפעה אזורית נרחבת, והרוחות מתלהטות. מה הן האפשרויות על הפרק?

שדה תעופה. ShutterStock
היכן יוקדם שדה התעופה הבינלאומי השני בישראל?/ShutterStock

לאחר שועדת עילם, בראשות אל"מ (מיל) עילם שגיא, הגישה את החלופות להקמת שדה תעופה בינלאומי שני בנגב לשרת התחבורה הקודמת, מרב מיכאלי - הנחתה האחרונה להעמיק את בדיקת חלופת הנגב בסמוך לשדה התעופה הצבאי נבטים.

עתה, ממשלה חדשה בשלטון - ושוב התחילו דיונים בין הגורמים השונים לקידום התכנית, כשהערב (ב', 01/05) צפויה שרת התחבורה, מירי רגב, לשבת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדבר החלופות העומדות על הפרק.

גורמים שונים מסרו כי ייתכן ושוב חלופת רמת דוד בצפון תעלה על השולחן, דבר שכבר נפסל בגלל התנגדות קטגורית של התושבים.

מכון ריפמן וראשי הרשויות בנגב קוראים: הקימו את שדה התעופה בנגב

מחקר שבוצע על ידי מכון ריפמן לפיתוח משותף בנגב יחד עם חברת אורבינקס, והוגש לוועדת עילם, הציג את השינוי הדרמטי שתוביל הקמת שדה תעופה בינלאומי שני בנגב לאזור כולו - במקומות עבודה, עושר מוניציפאלי, הסדרת מגורים ועוד.

עתה, שעולה שוב הדיון לסדר היום, שיגר ראש מכון ריפמן, חגי רזניק, מכתב לשרה רגב - בו הוא שב ומזכיר את המחקר שבוצע בנושא, ואף מדגיש כי קיימת תמיכה קונצנזואלית של ראשי הרשויות בנגב, יהודים ובדואים, בהקמת שדה התעופה השני בנגב כזרז לפיתוח וכן הגשמת החזון להפרחת הנגב: "הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב הוא לא פחות ממעשה בן גוריוני שיימסר לידייך", מסכם רזניק את עמדתו.

המכתב ששלח מכון ריפמן לשרת התחבורה ורוה"מ. מכון ריפמן, צילום מסך
המכתב ששלח מכון ריפמן לשרת התחבורה ורוה"מ/צילום מסך, מכון ריפמן
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully