וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קבוצת עזריאלי זכתה במכרז של דירה להשכיר

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 10:43

קבוצת עזריאלי זכתה במכרז של דירה להשכיר ורמ"י בשכונת גליל ים בהרצליה. הפרויקט כולל הקמה של 147 דירות המיועדות לשכירות ארוכת טווח - כשמחצית מהדירות בשכירות מופחתת. סכום הזכייה עומד על 85 מיליון שקל פלוס מע"מ

קבוצת עזריאלי זכתה במכרז של "דירה להשכיר" ורמ"י בשכונת גליל ים בהרצליה. זהו המכרז הראשון של קבוצת עזריאלי במודל של "דירה להשכיר".

הפרויקט, הממוקם סמוך לקיבוץ גליל ים, כולל 147 יחידות דיור, המיועדות לדיור לטווח ארוך למשך תקופה שלא תפחת מ-20 שנה ברציפות ממועד השלמת ההקמה, כש-50% מיחידות הדיור הן בשכירות מופחתת. סכום הזכייה עומד על 85 מיליון שקל בתוספת מע"מ, המשקף מחיר של 578 אלף שקל ליחידת דיור בתוספת מע"מ. על פי תנאי המכרז, עזריאלי תשלם בנוסף לעלות הקרקע כ-19 מיליון שקל (כולל מע"מ), בגין הוצאות פיתוח.

שכונת גליל ים מאופיינת בסגנון חיים אינטימי ופסטורלי. זוהי שכונה מבוקשת ומתפתחת המהווה מוקד משיכה למשפחות צעירות, בין היתר בזכות מיקומה האסטרטגי.

השכונה ממוקמת במרחק נסיעה קצרה מאוניברסיטת רייכמן, קניון שבעת הכוכבים, קיבוץ גליל ים, כבישי הגישה ללב העיר ולהרצליה פיתוח וכן לנתיבי איילון. הקרקע שבה זכתה עזריאלי ממוקמת מרחק הליכה קצר של דקות ספורות מתחנת הרכבת.

הדמיה של הפרויקט. אול אין אול,
הדמיה של הפרויקט/אול אין אול

זכייה זו נעשית במסגרת מהלך אסטרטגי של קבוצת עזריאלי להעמיק את פעילותה בענף המגורים להשכרה עם מערך שירות מתאים לכל בית במודל דומה למודל שמקובל בארה"ב. הקבוצה מקדמת בימים אלה מספר פרויקטים אשר נבנים בעירוב שימושים וישלבו בין משרדים, מסחר ודיור להשכרה.

הפרויקטים הבולטים כוללים את עזריאלי טאון ומגדל הספירלה, שניהם בתל אביב, אשר צפויים לבדם לכלול למעלה מ-381 יח"ד high-end להשכרה. בשלהי 2020 רכשה הקבוצה קרקע בתל אביב, עליה ממוקם בניין המשמש כיום את Abraham Hostel, אשר כולל זכויות בהיקף של כ-10,000 מ"ר לבניית 110 יחידות דיור.

בנוסף, לחברה יש כיום 67 יח"ד להשכרה במתחם קניון עזריאלי מודיעין אשר מושכרות בהצלחה כבר מעל לעשור והיא בונה בנוסף במודיעין כ-80 יח"ד להשכרה המהוות חלק חדש שהקבוצה מקימה בימים אלה, ושיכלול בנוסף גם שטחי משרדים, מסחר ובית מלון בן 84 חדרים.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "זכיה זו מהווה אבן דרך חשובה בהעמקת פעילותנו בענף הדיור למגורים להשכרה לטווח ארוך. לאור הניסיון הרב שצברנו בתכנון פרויקטים מורכבים הכוללים מגוון שימושים, ועל רקע שוק שהולך וצומח בערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור בקרקעות באזורי הביקוש וצורך משמעותי של היצע של דיור להשכרה איכותי לטווח ארוך, אנו מאמינים כי פעילות זו של הקבוצה מהווה מנוע צמיחה עם פוטנציאל משמעותי. השוק המקומי בתחום הדיור להשכרה, סובל ממיעוט של קומפלקסים שלמים המוחזקים ומנוהלים על ידי יזם יחיד ואנו בטוחים כי לקבוצת עזריאלי יש את היכולת לקחת פעילות זו אל השלב הבא בכל הקשור לאיכות הניהול ולמגוון השירותים שמוצעים לדיירים".

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי. זיו קורן,
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי/זיו קורן

מתחילת שנת 2023 הושלמו בהצלחה מספר מכרזים של דירה להשכיר, בין השאר באשדוד, ירושלים, פתח תקוה, ראש העין וכעת בהרצליה. בשנתיים האחרונות שיווקה דירה להשכיר בשיתוף עם רמ"י כ-13,000 יחידות דיור. סה"כ שווקו על ידי החברה עד כה כ-90 פרויקטים של החברה ברחבי הארץ, באזורי ביקוש ובערים באזורי הפריפריה.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף: "המכרז שהושלם הוא בשורה נוספת בתנופת הבניה שאנו מקדמים לטובת כלל תושבי המדינה. אני מודה לרמ"י ודירה להשכיר על שיתוף הפעולה לקידום פתרונות דיור לציבור אזרחי ישראל. נמשיך הלאה לייצר דירות מגורים גם להשכרה ארוכת טווח במחיר מוזל בשאיפה להעניק קורת גג לזוגות צעירים ולהוביל הלאה את הורדת מחירי הנדל"ן".

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר: "אני מברכת את עיריית הרצליה על פרויקט נוסף של "דירה להשכיר" בעיר וכן את קבוצת עזריאלי על הצטרפותה לשורת היזמים המקימים את פרויקטי דירה להשכיר - ברכות על הזכייה. נמשיך לפעול להגדלת היצע השיווקים במודל "דירה להשכיר", במטרה לספק למשקי הבית המתגוררים בשכירות פתרון דיור ארוך טווח בהישג יד. על רקע עליית מחירי הדיור והריבית העולה, אין כל ספק בדבר נחיצותו של שוק שכירות מוסדי ארוך טווח מבוסס ומשמעותי. פתרון דיור זה מאפשר לציבור השוכרים להנות מיציבות וודאות בשכירות ארוכת הטווח, מבלי להשתעבד ולכרוע תחת נטל המשכנתא".

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "ברכות לזוכים במכרז בהרצליה. רמ"י ממשיכה להגדיל את ההיצע למגורים ולהשכרה ולמרות האתגרים מצליחים לסגור עסקאות".

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר. דורון לצטר,
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר/דורון לצטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully