וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה חשובה לדיירי התמ"א: הסוף למגורים בתוך אתר בניה?

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 9:50

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע: בעלי דירות במיזמי תמ"א 38 זכאים לפטור ממס עבור דמי שכירות שקיבלו מהיזם עבור פינוי הדירות בתקופת הבניה. על פי ההחלטה - יש להעניק פטור ממס עבור תקופה של 18 חודשים

בניין עם פרויקט תמ"א שנתקע ברחובות יהודה המכבי-ויצמן בתל אביב. ראובן קסטרו
אילוסטרציה - בניין בתהליך תמ"א 38 בתל אביב/ראובן קסטרו

תיקון הכרחי: בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע לאחרונה, כי בעלי דירות בבניין ברחוב יפתח 20 תל אביב זכאים לפטור ממס עבור דמי שכירות שקיבלו מיזם במסגרת עסקת תמ"א 38/1.

מדובר בדמי שכירות ששילם היזם לבעלי הדירות עבור פינוי הדירות בתקופת ביצוע עבודות הבניה. רשות המיסים טענה כי אין לפטור ממס היות ו-"פינוי הדירות לא היה הכרחי".

המחוזי דחה את עמדת רשות המיסים וקבע, כי הוכח על ידי בעלי הדירות שמדובר בעבודות בניה (כללו הרחבות, התקנת מעלית, בנית חניות, שדרוג הלובי וחדר המדרגות ובניית 13 דירות חדשות ועוד), המחייבות את פינויים מהבניין ולכן יש להעניק פטור ממס עבור תקופה של 18 חודשים.

"זוהי בשורה מצוינת", מסביר עו"ד דן הלפרט, מומחה לנדל"ן והתחדשות עירונית, סגן יו"ר ועדת התחדשות עירונית הארצית של לשכת עורכי הדין, ומוסיף: "בפרויקטי תמ"א 38/1 נהוג היה בעבר שבעלי הדירות כלל אינם מפנים את הדירות הקיימות במהלך ביצוע עבודות הבניה. נוהג זה היה קשה מאוד עבור בעלי הדירות שנאלצו לגור בתוך אתר בניה".

עו"ד דן הלפרט, סגן יו"ר ועדת התחדשות עירונית הארצית של לשכת עורכי הדין. באדיבות המצולמים
עו"ד דן הלפרט, סגן יו"ר ועדת התחדשות עירונית הארצית של לשכת עורכי הדין/באדיבות המצולמים

"בשנים האחרונות", מסביר הלפרט, "השתנתה המגמה ופרויקטים של תמ"א 38/1 כוללים פינוי של בעלי הדירות. במקרים כאלה על היזם לשלם לבעלי הדירות דמי שכירות עבור הדיור החלופי.

רשות המיסים במשך תקופה ארוכה הטילה מס על דמי השכירות הללו וטענה, כי הם מהווים תמורה נוספת לבעלי הדירות, שאיננה כלולה באופן טבעי בביצוע פרויקט תמ"א 38/1.

"בגישתה זו הקשתה רשות המיסים מאוד על פרויקטים מסוג זה, לכן ההחלטה הזו חשובה וטובה ומאפשרת את פינוי בעלי הדירות מהדירות בזמן ביצוע העבודות. אך יש לשים לב היטב לכך שתקופת עבודות הבניה בה הכיר בית המשפט בפסק הדין היא 18 חודשים בלבד ולכן בעלי דירות צריכים לוודא שאם תקופת הבניה תמשך יותר מ-18 חודשים ויחול מס על דמי השכירות, היזם הוא שישלם את המס ולא בעלי הדירות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully