וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכש מגרש חול ריק - ומכר אותו ברווח של 242% מבלי לעשות דבר

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 19:29

34 מיליון דולר עבור מגרש חול ריק באי מלאכותי בדובאי: המוכר, שקנה את חלקת החול הריקה באי המלאכותי לפני שנתיים, עשה רווח של 24.1 מיליון דולר מבלי שבנה עליה דבר. הקונה מתכנן לבנות בית נופש בשטח

האי ג'ומיירה ביי בדובאי. ShutterStock
האי ג'ומיירה ביי בדובאי/ShutterStock

"34 מיליון דולר עבור חול": הדוגמה הטובה ביותר לעסקת נדל"ן משתלמת? אדם, שלא מוכן לחשוף את זהותו, רכש לפני שנתיים מגרש חול באי מלאכותי בדובאי תמורת סכום המוערך בכ-10 מיליון דולר.

במהלך השנתיים האלה אותו אדם לא בנה דבר על מגרש החול החדש שרכש, אלא רק התגאה בבעלות עליו, וגם ידע למה - בשבוע שעבר מגרש החול הריק נמכר בסכום שיא (עבור מגרש חול) של 34 מיליון דולר, כאשר המוכר עשה רווח של 242%, שהם 24.1 מיליון דולר, מבלי שעשה דבר להשבחת המגרש. העסקה משקפת מחיר של 15 אלף דולר למ"ר.

לוקיישן לוקיישן לוקיישן? מסתבר

מדובר במגרש חול בגודל של 2.2 דונם באחד האיים המלאכותיים המבוקשים בדובאי, הידוע בשם ג'ומרייה ביי, אשר נבנה בצורת פרסת סוס והגישה אליו מהיבשת מתאפשרת באמצעות גשר אחד בלבד.

הרוכש המאושר, שזהותו גם היא לא נחשפה, אינו מתגורר באיחוד האמירויות, ומתכנן לבנות בית נופש מפואר למשפחתו על האי המלאכותי, שהופך ליעד מבוקש עבור מיליארדרים ברחבי העולם.

עוד באי המדובר, נמצא גם אתר הנופש Bulgari, הנחשב לאחד מאתרי הנופש היקרים בדובאי, וכן מגדל Bulgari Lighthouse שבנייתו טרם החלה, אך כבר הספיק למכור דירת פנטהאוז בעלות מטורפת של 111 מיליון דולר. ההערכה היא כי השיאים עוד ימשיכו להישבר באי. אולי אפילו על ידי אותו מוכר, שמחזיק בחלקת חול נוספת באי ומעמיד אותה למכירה עבור מחיר אפילו גבוה יותר, המוערך בסכום של כ-36 מיליון דולר.

האי המלאכותי פאלם ג'ומיירה בדובאי. ShutterStock
איי דובאי: פופולריים אצל מיליארדרים ברחבי העולם/ShutterStock

הפיכתה של דובאי בשנים האחרונות לשוק נדל"ן אטרקטיבי נובעת ממספר גורמים, ביניהם מחירי הנפט הגבוהים והתפיסה של דובאי כמקלט בתקופות של מגפה ומלחמה, הודות לשיעורי המס והפשיעה הנמוכים.

כך, אוליגרכים רוסים הם בין הקונים הבולטים של נכסים בדובאי, שממשיכה לקבל אותם בזרועות פתוחות, על אף הסנקציות שהושתו עליהם במדינות רבות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully