וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרשמו לכם: הסוף של שוק הדיור יגיע ב-5 השנים הקרובות

אשר בן עוז

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 18:04

נדל"ניסט מהבטן: המדינה חוגגת 75 שנה, אך במקום שנניף דגל כחול לבן - אנחנו מניפים דגל שחור. הגיע זמן שנבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה - הכל נהיה יקר, ובעיקר הכסף. היזם אשר בן עוז בטור נוקב ומדאיג על מצב שוק הדיור

היזם אשר בן עוז - טור אישי. מערכת וואלה, מערכת וואלה
המדינה חוגגת 75. מזל טוב למדינה/מערכת וואלה, מערכת וואלה

המדינה חוגגת 75. מזל טוב למדינה. עם זאת, במקום שנניף דגל כחול לבן אנחנו מניפים דגל שחור. תקופה שחורה למדינה, מקבלי החלטות בלי עמוד שידרה, הריביות מטורפות, חברות הנדל"ן מוכרות בזול מה שקנו ביוקר, ואפשר עוד להמשיך.

תרשמו לכם: הסוף של שוק הדירות יגיע ב-5 שנים הקרובות. עברנו כהרף עין משוק קונים לשוק מוכרים. מי שחשב לקנות דירה עדיף שימתין. זה לא כלכלי - הריביות גבוהות, וגם ברוב המקרים הרבה מהיזמים שהסתבכו כלכלית לא יסיימו פרויקטים.

הגיע זמן שנבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. הכל נהיה יקר - ובעיקר הכסף. חברות קטנות לא יקבלו יותר אשראי. חברות גדולות שמינפו עצמן לדעת ספק אם ישרדו.

ואיך הכל קשור לפוליטיקה ולמלחמות הפנימיות? אז ככה - המנהיגים לא מראים מנהיגות. דוד לוי בזמנו ויתר על הכיסא מספר פעמים והתפטר בשביל העם. נתניהו, לעומתו, חושב שהכיסא שלו הגיע מהבית. יאיר לפיד מושך לכיוון גנץ והקיצוניים חוגגים על כולם.

זיהום אוויר באזור השרון. ראובן קסטרו
אילוסטרציה. עתיד אפור לשוק הדיור/ראובן קסטרו

זה לא סוד, בעולם כבר מזהים את זה ומעלים לנו את דירוג האשראי. ואז כל מה שקונים מחו"ל עולה לנו ביוקר, שלא לדבר על חומרי הגלם שמקפיצים את מדד תשומות הבניה.

העולם רואה אצלנו מלחמת אחים, ומבחינתו אנחנו עולם שלישי שבראשו הנהגה קיצונית. כל זה משליך על הכלכלה, האשראי והנדל"ן.

הנדל"ן בישראל בבעיה ענקית - ושימו לב שזה הגיע גם לתל אביב. מי האמין שגם תל אביב החזקה בביקושים תפגע מהנדל"ן?! אף אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטס יום העצמאות בשמי תל אביב 15 באפריל 2021. ראובן קסטרו
המדינה חוגגת 75. מזל טוב למדינה?/ראובן קסטרו

החברות הגדולות לא מוכרות דירות כי לאנשים אין כסף, ומי שיש לו מחכה לאתר מציאות. פה, לדעתי, יש הזדמנות ענקית למשקיע הקטן שיקנה היום אדמה חקלאית במקומות הנכונים וישלש את כספו כשהמצב יחזור לקדמותו, כי גם זה יקרה בסוף, בעוד הרבה שנים.

ולגבי הפוליטיקה, צר לי לאכזב אתכם. המנהיג "הנכון", שיכול להציל את המצב, כנראה עוד לא נולד או שהוא עדיין בבית יולדות ומקווה בסתר ליבו התינוקי שאף אחד מהמנהיגים הקיימים לא הטביע בו גנים, כי השינוי לא ניראה באופק.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully