וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה החשובה ביותר בענף הבניין

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 16:52

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, בטור אישי על החשיבות של מנהלי עבודה באתרי הבנייה השונים

מנהל עבודה באתר בנייה. ShutterStock
מנהלי העבודה הם המנהיגים באתר הבנייה והתשתיות/ShutterStock

אין בענף הבניין תפקיד חשוב כמו מנהל העבודה. הכול עובר דרכם והאחריות על כתפיהם גדולה מבכל תפקיד אחר בענף. כבר הרבה שנים שאני מנהל מאבקים למען מעמדם החוקי של מנהלי העבודה, בין היתר על מנת להקל על תפקודם ולאפשר להם לקחת את האחריות באתרי הבנייה. עיקר המאבק בא בשל העובדה שהאחריות הפלילית "נופלת" עליהם בלבד בכל מקרה של חריגה או אירוע בטיחותי שקורה באתר הבנייה ולא משנה הסיבה. מי שנקרא ואף לפעמים נעצר ע"י המשטרה זה מנהל העבודה בלבד.

מהניסיון שנצבר אצלי במהלך השנים שבהן אני מטפל בכל העובדים בבניין ותשתיות, הגעתי למסקנה שצריך, לצד המאבקים, גם להשקיע בצד החיובי של התפקיד. העצמה. בעקבות כך התחלנו בתוכנית מיוחדת, המיועדת למנהלי עבודה מוערכים, בעלי נסיון של 5 שנים לפחות. התחלנו לקיים סדנאות העצמה והעשרה שמטרתן להעניק ידע ודגשים ניהוליים נוספים ולא רק, אלא גם הנאה והעשרת הידע האישי.

מנהלי העבודה הם המנהיגים באתר הבנייה והתשתיות. אתר הבנייה מובל על ידם, כשמאחוריהם מאות עובדים שהולכים אחריהם בכל החלטה ובכל משימה.

הפעילות תתקיים בחודש הקרוב בבית ברל בכפר סבא, במכון הבינלאומי למנהיגות. בין היתר יעברו מנהלי העבודה סדנאות בנושאים כמו אחריות משפטית, משפט, מנהיגות ואתיקה. הפעילות תשולב לצד פעילויות תרבות.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

הכשרת מנהלי העבודה תעזור בהתמודדות ביוקר המחייה. מנהל מיומן יתרום לאיכות והוזלת עלויות הבנייה. מי שמוביל את נושא ההכשרות של מנהלי העבודה זו הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה ביחד עם מטה הבטיחות המשותף, נציגי מנהלי העבודה ונציגי ההסתדרות. הפיילוט של הכשרת מנהלי עבודה בכירים הוא חלק מתוכנית העבודה וההסכם שנחתם על מנת לעודד ולחבק את סקטור מנהלי העבודה ולהוביל אותם להיות מנהיגים לא רק בעבודה עצמה אלא גם בהעצמה אישית שלהם. התכנים שהם צפויים לקבל במסגרת הפיילוט קשורים לניהול ומנהיגות, תקשורת אפקטיבית, הצבת יעדים וניהול ופיתוח צוות עובדים ויצירת מוטיבציה. התוכנית והתכנים יתנו למנהלי העבודה כלים להתמודד יותר טוב עם האתגרים העומדים בפניהם באתרי הבנייה.

גיליתי שאלפי מנהלי עבודה לא עברו הכשרה מקצועית במשך שנים, ואף חלקם אינם בקיאים או מודעים לתקנות שהתגבשו במשך השנים. אני מאמין שהפיילוט יצליח ויתרום רבות למנהלי העבודה שיקבלו ידע רב ברמה גבוה והוא אף יתרום לענף.

יש כיום בישראל כ-15 אלף מנהלי עבודה רשומים, אך רק 9-10 אלף מהם פעילים ועובדים. ההשקעה במנהלי העבודה זו ההשקעה החשובה ביותר לענף הבניין מאחר ואין אתר בנייה ללא מנהל עבודה. אין לתפקיד הזה תחליף, והמחסור בבעלי התפקיד הוא חמור ומסכן את עתיד הבנייה בישראל. מדובר בתפקיד מרכזי שיש להשקיע הרבה מחשבה בצורה בה אנו מתייחסים אליו.

המאבק על מהות התפקיד בעיצומו. חילופי השלטון התכופים מעכבים את השינויים אך אנו נחושים להמשיך, עד שנצליח.

ההשקעה במנהלי העבודה באה, בין היתר, לעודד עובדים לרצות להתקדם ולעבור הכשרה לתפקיד מנהל העבודה. החוסר באלפי מנהלי העבודה הוא אחת הסיבות לעיכובים בבנייה ולמחסור בדירות. עובדה זו ידועה לכל קבלן, חברת בנייה ושר בינוי, לאורך השנים.

הבשורה שלנו כאן היא לא רק להילחם למען מעמדם המקצועי וההגנה המשפטית עליהם, אלא גם לעודד את מי שכבר נמצא בתפקיד ולחזק את רוחו.

חסרים בענף הבנייה למעלה מ- 4,500 מנהלי עבודה ולצערנו יש מספר אתרים שעובדים ללא מנהל עבודה ובניגוד לחוק. מטרת הפיילוט היא לעודד את הדור הצעיר להיכנס לענף שיש לו תנאי שכר גבוהים וכן קרן השתלמות מהיום הראשון ותנאים סוציאליים. האוכלוסייה של מנהלי העבודה חייבת להיות מחובקת ושירגישו שדואגים לכל הצרכים שלהם.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully