וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית גת: הופקדה תוכנית התחדשות עירונית לבניית 993 דירות

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 23:15

התוכנית משתרעת על שטח כולל של 54 דונם. כיום מצויים במתחם 144 יחידות דיור ב-13 מבנים בני 2-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש

מבוא בנימין, קריית גת. פריאון ברונדר אדריכלים,
מתחם מבוא בנימין/פריאון ברונדר אדריכלים

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), בראשות מתכננת הוועדה, האדריכלית סיגי בארי, אישרה להפקדה את תוכנית להתחדשות במתחם מבוא בנימין בקרית גת.

התוכנית חלה על שטח כולל של 54 דונם וממוקמת בשכונת בני ישראל, בסמוך לכניסה הצפונית לעיר, בין שדרות גת לשדרות לכיש. כיום מצויים במתחם 144 יחידות דיור ב-13 מבנים בני 2-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית, ביוזמת חברת פנינת בנימין ועיריית קרית גת וכוללת 993 יחידות דיור שייבנו במבנים של 6-25 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 373 יוקצו לטובת דירות קטנות, בין השאר כדי לשמר את היצע הדירות הקטנות במרכז העיר ולפנות למגוון רחב של אוכלוסיות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 2,600 מ"ר שישולבו בקומות התחתונות של המבנים שיוקמו לאורך שדרות גת זאת לצד 12 דונם שיוקצו לטובת מוסדות חינוך, קהילה ובתי כנסת. וכ-8 דונם עבור שטחים פתוחים.

"אישור במלוא המרץ תוכניות להתחדשות עירונית"

תהליכי התכנון, לצד הליווי החברתי של התושבים, קודמו על ידי אנשי המקצוע בעירייה וצוות התכנון באופן מקצועי. יו"ר הותמ"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי הרב נתן אלנתן מסר: "שמח על הפקדתה של תוכנית חשובה נוספת, אשר עתידה להצטרף למארג התוכניות הגדולות שאושרו לאחרונה בקרית גת. הותמ"ל שמה לעצמה למטרה לאשר במלוא המרץ תוכניות להתחדשות עירונית גם מחוץ לאזורי הביקוש על האף האתגרים הרבים הכרוכים בכך".

מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "התוכנית שמה דגש על פריסה חדשה של רשת רחובות ושבילים, הרחבת מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, וזאת בכדי להקל בעתיד על קידום של תוכניות התחדשות נוספות בשכונה. תהליכי התכנון, לצד הליווי החברתי של התושבים, קודמו על ידי אנשי המקצוע בעירייה וצוות התכנון באופן מקצועי ויסודי".

התוכנית נערכה על ידי פריאון ברונדר אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully