וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקו העבודות באתר בנייה בחריש בחשד לשימוש לרעה ברישיון קבלן

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 16:05

שוב זה קורה: במסגרת פרויקט של משרד הבינוי והשיכון לפיתוח פארק בחריש, עלה החשד כי הקבלן שזכה במכרז לביצוע עבודות עשה שימוש לרעה ברשיונו והעביר את העבודה לאחר. היקף העבודות עומד על כ-50 מיליון שקל. שני הקבלנים זומנו לשימוע

חריש. ישראל ברדוגו עבור עיריית חריש,
חריש. נסגר אתר בנייה/ישראל ברדוגו עבור עיריית חריש

משרד הבינוי והשיכון הפסיק עבודות באתר בנייה בחריש ב חשד לשימוש לרעה ברישיון קבלן. מהמשרד נמסר כי במסגרת פרויקט שבאחריות משרד הבינוי והשיכון, לפיתוח פארק בחריש, עלה החשד כי הקבלן שזכה במכרז לביצוע העבודות במקום, עשה שימוש לרעה ברשיונו והעביר את העבודה בשלמותה לקבלן אחר.

על-פי החשד, הקבלן שביצע את העבודות בפועל באתר הינו קבלן בסיווג נמוך ואינו מחזיק ברישיון המתאים לביצוע העבודה כלי שהוגדרה בתנאי המכרז. לאור מידע שהתקבל במשרד רשם הקבלנים, התקיימה חקירה בשיתוף אגף הפעלת הביצוע במשרד, כשבסופה הטיל הרשם צו הפסקת עבודה לאתר.

בנוסף, שני הקבלנים זומנו לשימוע בטרם נקיטת סנקציות נוספות. היקף העבודה בפרויקט עומד על כ-50 מיליון שקל.

יד קשה נגד קבלנים

מקרה זה מתווסף לצווים נוספים שהוצאו בתקופה האחרונה כנגד קבלנים המבצעים שימוש לרעה ברישיונם ומעבירים את העבודות לקבלנים לא רשומים או קבלנים שרישיונם אינו תואם את היקפי הפרויקט.

בנוסף לכך הוצאו צווי הפסקת עבודה לשני פרויקטים בעיר קריית ים, לאחר שנמצא כי פרויקט תמ"א קבלן בסיווג נמוך בונה 54 יחידות דיור. בפרויקט אחר, בו נבנות 280 יחידות דיור בשישה בניינים עלה החשד כי הוא נבנה על-ידי קבלן בסיווג נמוך שאינו רשאי לבנות בהיקף זה.

במקרה נוסף בקריית מוצקין, ניתן צו הפסקת עבודה לפרויקט בנייה בו פעלו קבלנים לא רשומים. בביקורת שנערכה באתר כמה ימים לאחר מכן, נמצא כי האתר ממשיך לפעול על אף צו הפסקת העבודה. חוקר של אגף רשם הקבלנים הזמין את העירייה והגיש תלונה מפורטת במשטרה.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן מסר, כי"בכל מקום בו נמצא שקבלנים עושים שימוש לרעה ברישיונם, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובמיוחד כאשר מדובר באתר של המשרד. בימים אלה אנחנו עובדים על תיקון חוק רישום קבלנים במטרה להילחם בתופעה של הסבת פרויקטים ורישיונות. יצירת סביבת עבודה בטוחה הנעשית על פי הכללים חשובה ומהותית לעובדים עצמם באתרים, לציבור ולדיירים העתידיים במבנה ומשימה זאת נמצאת מול עינינו."

רשם הקבלנים, עמית גריידי: "בתקופה הקרובה נשים דגש על פעילות אכיפה הנוגעת לשימוש לרעה ברישיון קבלן. התופעה של הסבת עבודות פוגעת בקבלנים הרשומים המבקשים לפעול בהתאם להוראות החוק. בנוסף, במקרים כאלו סביר יותר כי יתגלו בעיות ומחובתינו לייצר הרתעה במטרה לשמור על הענף ועל כלל הגורמים הפועלים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully