וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד יהלומי מונה למנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 17:25

יהלומי מביא עימו ניסיון עשיר של תפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי והיכרות עמוקה עם משרדי הממשלה והשלטון המקומי. יהלומי נכנס לתפקיד בתקופה בה ענף הבנייה והתשתיות שרוי במשבר עמוק

דוד יהלומי. לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
יהלומי. רוח חדשה בתק' משבר/לשכת העיתונות הממשלתית, לע"מ

דוד יהלומי מונה היום למנכ"ל החדש של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה. הנבחרת שתעמוד היום בראש הקרן כוללת מלבד יהלומי, גם את נשיא הקרן ונשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מ"מ בקרן ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין יצחק מויאל, והנרי כהן, שישמש כמשנה למנכ"ל הקרן.

דוד יהלומי מביא עימו ניסיון עשיר של תפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי והיכרות עמוקה עם משרדי הממשלה והשלטון המקומי. יהלומי ימשיך לשמש כיו"ר מטה תשתיות בקרן במטרה להמשיך להוביל את ההתמודדות עם משבר התשתיות הלאומי, עם הפערים הגדולים ביחס התשתיות אל מול הצורך ואל מול מדינות ה OECD.

בין השנים 2020-2021 כיהן יהלומי כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. בתפקידו זה הוביל בין היתר את
אסטרטגיית הפסולת החדשה של המשרד בהיקף כספי בסך 6.5 מיליארד שקל; החלטת ממשלה להקמת ועדת מנכ"לים שהמליצה על פינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה וקידם את תוכנית מפרץ החדשנות; מאבק בתחנות כוח מזהמות שהוביל לעצירת 4 תחנות כוח לייצור חשמל בגז והובלת תוכנית חלופית להקמה ושימוש באנרגיה סולארית ובאגירה הכללת הבקבוקים הגדולים בחוק הפיקדון. מהלך זה הצליח להעביר מאות מיליוני בקבוקים מהטמנה למחזור והחזיר לציבור ולרשויות המקומיות כ-100 מיליון שקל בשנה.

יהלומי נכנס לתפקיד בתקופה בה ענף הבנייה והתשתיות שרוי במשבר עמוק של התייקרויות חומרי הגלם, פערים גדולים בתשתיות, חוסר שהולך וגדל של מאות אלפי יחידות דיור וחוסר של כוח אדם מקצועי בענף בהיקף של עשרות אלפי עובדים.

ראול סרוגו, נשיא הקרן מסר בתגובה, "אני מברך את דוד יהלומי על כניסתו לתפקיד. אני משוכנע שיהלומי מביא עימו את הנסיון והכישורים הנדרשים לתפקיד מאתגר זה במטרה להתמודד בהצלחה עם המשבר בענף ועם האתגרים העומדים בפנינו בתשתיות ובדיור".

איציק מויאל, מ"מ נשיא הקרן מסר, "אני שמח על כניסתו של יהלומי לתפקיד בתקופה כה מאתגרת לקרן במטרה לייצב את ענף הבנייה והתשתיות שעובר זעזועים קשים. הנסיון וההיכרות של יהלומי עם המערכות הציבוריות יסייעו לקידום הענף ולהתמודדות מוצלחת עם המשבר.

מיהלומי נמסר בתגובה, "לקרן לעידוד וקידום ענף הבנייה תפקיד חשוב בהתמודדות עם המשבר המלווה את הענף בשנים האחרונות ועם האתגרים העצומים של צרכי מדינת ישראל בתשתיות ובדיור בשלושת העשורים הקרובים. הקרן תפעל לקידום מטרותיה, תוך העצמה של הכשרת העובדים בענף, השקעה בבטיחות ודאגה לרווחת העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully