וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: שיכון ובינוי מוותרת על 25 דונם בקריית יובל

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 14:50

לפי ההסדר שהושג כל שטחי "שיכון ובינוי" בקריית היובל בסמוך לבית טיילור, ובכלל זה המבנים, יעברו לבעלות עיריית ירושלים וייועדו לשמש כשטחים ירוקים ומוסדות ציבור. בתמורה תקבל החברה שטח מדרום לתלפיות לבנייה כוללת של כ-1,500 דירות

קריית יובל, בית טיילור בירושלים. תשריטים והדמיות: Syl - סטודיו יגאל לוי אדריכלים,
מבט על קריית יובל/תשריטים והדמיות: Syl - סטודיו יגאל לוי אדריכלים

לאחר שנים של מחלוקת קשה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר: תושבי קריית יובל באמצעות המינהל הקהילתי "יובלים", עיריית ירושלים, וחברת שיכון ובינוי, אשר אף הגיעו לבתי המשפט, כאשר לכולם היה נראה כי לא ניתן לפתור את המחלוקות, הושג בשבוע האחרון הסדר תקדימי מעורר השראה בין עיריית ירושלים ובין "שיכון ובינוי" ועל פיו, כל השטח אשר בבעלות "שיכון ובינוי" באזור בית טיילור ובכלל זה בית טיילור עצמו, יעברו לבעלות העירייה, כאשר מירב השטח ייצבע בירוק וישמש לצרכי קהילה וטבע עירוני, והשטח בו נמצאים המבנים יסומן בחום וייועד לצרכי ציבור וקהילה.

במסגרת התוכנית שהוגשה לוועדות התכנון, כל שטחי "שיכון ובינוי" בקריית היובל בסמוך לבית טיילור, ובכלל זה המבנים, יעברו לבעלות עיריית ירושלים וייועדו לשמש כשטחים ירוקים ומוסדות ציבור לשירות הקהילה,

מהצד האחר, מדרום לתלפיות, בשטח הסמוך ל'גבעת המטוס", בו קרקעות פרטיות בבעלות 'שיכון ובינוי', אשר בחלק מהן יש ל'שיכון ובינוי' זכויות לבניית כ-300 יחידות דיור, תורחב השכונה על ידי חברת שיכון ובינוי וייבנו בה 8 מגדלים, ובסך הכל כ- 1,500 יחידות דיור מהן 1,200 יחידות חדשות בבעלות שיכון ובינוי.

פתרון שמיטיב עם כל הצדדים

תוכנית השכונה תתפרס על שטח של 22 דונם, מהם הופרשו 40% כשטחים "חומים" לצורך מוסדות ציבור שישרתו את תושבי השכונה. התוכנית, על שני חלקיה, תוגש כמיקשה אחת בתוכנית בניין עיר (תב"ע) אחת, כבר היום לוועדות התכנון בירושלים.

חשוב לציין, כי בעוד "פני השטח" סערו וגעשו, מתחת לרדאר התנהל לאורך זמן מו"מ ענייני, שביקש להביא פתרון המתאים לחזון ראש העיר, לצרכי העיר ולצרכי הקהילה, מצד אחד, ושומר על הזכויות והאינטרסים של חברת שיכון ובינוי, בעלת הקניין, מהצד השני. אישור התוכנית מסיים את המחלוקות המשפטיות.

"לאורך כל הדרך הנחה אותנו קו מחשבה שבמרכזו שמירה על השטח כשטח ירוק המשרת את הקהילה", אומר ראש העיר ירושלים, משה לאון. "בנקודה זו לא היינו מוכנים לוותר. מצד שני, היה מובן לנו העניין הקנייני והעסקי של חברת "שיכון ובינוי", לצד הצורך להוסיף יחידות דיור לעיר, על-פי החזון ולפיו לא תהייה פגיעה בטבע ובסביבה עד אשר ימוצו כל האפשרויות לבנייה בדרך של פינוי ובינוי, ובנייה גבוהה לאורך צירי הרכבת הקלה ובשטחים מופרים אחרים".

תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי מסר, "ההסדר מאזן בין טובת תושבי ירושלים ומאידך שמר על הערך הכלכלי של הקרקע אשר בבעלותנו. שמחנו להביא יחד פתרון תוך מחשבה יצירתית ושיתוף פעולה עם עיריית ירושלים. השכונה החדשה שתיבנה תהיה שכונה פורצת דרך בעיר באזור מרכזי הסמוך למרכזי בילוי. אנו משוכנעים שהתוכנית תאושר בתוך זמן קצר ותביא רווחה לתושבי העיר שיוכלו להנות מהבשורה".

מהנדס העיר, יואל אבן מסר כי, "ראש העיר הבהיר לאורך כל הדרך כי איננו יכולים לוותר על השטחים הירוקים, החשובים כל כך לקריית היובל, לקהילת השכונה וחשובים לתושבי העיר כולם, ולעיר עצמה. בשיחות ביננו נולד הרעיון שמבטיח שהכול יהיו מרוצים ומרוויחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully