וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצליה מתעשרת: אושר אזור התעסוקה המערבי - "רובע ההי-טק של ישראל"

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 8:18

חידוש הרובע כולל 3 מיליון מ"ר לטובת שימושים שונים ובהם, מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשיה. בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת במקום הכפילה הוועדה את היקף המגורים מ-3,000 יחידות דיור ל-6,000, בדגש על דירות קטנות

אזור תעסוקה מערבי, הרצליה. הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים,
אזור תעסוקה מערבי, הרצליה/הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה לאשר את תוכנית המתאר להתחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה, מה שמכונה, "רובע ההי-טק של ישראל".

חידוש הרובע כולל 3 מיליון מ"ר בסך הכל, לטובת שימושים שונים ובהם, מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשיה. בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת בפינת הרחובות לייבוביץ/אבא אבן, הוועדה הכפילה את היקף המגורים מ-3,000 יחידות דיור שהוחלט בעת הפקדת התוכנית ל-6,000 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 4,800 מהן יוקצו לטובת דירות של עד 60 מ"ר ו-1,200 יוקצו עבור דירות של עד 80 מ"ר, בנוסף לכ-750 יחידות דיור מוגן.

במינהל התכנון מציינים כי התוכנית שמה דגש על שיפור המרחב הציבורי למועסקים, לתושבים, להולכי הרגל ולרוכבי האופניים בתחום הרובע: התכנית מרחיבה את הדרכים הקיימות בה לצורך הרחבת מדרכות הולכי רגל, שבילי אופניים ורצועת נטיעות עצים; קובעת רשת צירי הולכי רגל המעודדת הליכתיות בכל תחומי הרובע, וכן קובעת עקרונות לפיתוח גגות ירוקים לשימוש הדיירים והציבור.

מצמצמים את השימוש ברכב

בהיבט התחבורתי - התוכנית מתבססת על פיתוח מערך תחבורה ציבורית, הולכי רגל, אופניים וכלים קלים אחרים ומעודדת שימוש בהם על פני שימוש ברכב הפרטי, כך שסך התנועות ברכב הפרטי במצב הסופי לא יעלו על 50% מסך התנועות. התוכנית גם מאתרת 4 מיקומים לגשרי הולכי רגל ורוכבי אופניים מעל כביש החוף, על מנת לייצר חיבור של רובע העסקים לעיר.

שטחי ציבור - התוכנית מגדילה את היקף השטחים לצרכי ציבור, ומאפשרת שטחים מבונים לצורכי ציבור בהיקף של כ-108,000 מ"ר אשר יקבעו בתוכניות המפורטות לאורך הצירים הראשיים, למטרות עירוניות שונות: חינוך, קהילה, תרבות ועוד, לצורך מענה לרובע עירוני משולב.

בנייה ירוקה - התוכנית מגדירה חובת שימוש בגגות המבנים לשימושים שונים: כגגות מפותחים הפותחים לציבור, כגגות סולריים לצרכי ייצור אנרגיה וכגגות תפעוליים לצרכי ניהול נגר. זאת בנוסף להבטחת העצמת השימוש בתת-הקרקע לשימושים עירוניים כגון אלומות כנסים, וכן לצרכי תשתיות כגון חוות שרתים.

משה פדלון. מולי גולדברג,
משה פדלון, רה"ע: אזור פעיל 24/7/מולי גולדברג

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן מסביר כי התוכנית התרחבה והשתכללה במקביל לשינויי קו הירוק של המטרו שמגיע עד הרצליה. "עם ביצוע הקו הירוק שמגיע ללב אזור הרצליה פיתוח, וכן אישור תחנת המטרו במקום, פעלה הוועדה המחוזית בתיאום העיר הרצליה להעצים ולהרחיב אזור זה, המהווה את ליבת פעילות ההייטק הישראלי. בסופו של יום, הבניינים יתעצמו עד 30 קומות ויכללו גם מגורים, לצד רחובות שיותאמו לטובת צורכי הציבור".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר הוסיף ואמר, "מדובר בתכנית כוללנית להתחדשות רובע עסקים ראשי במחוז, תוך קידום הנחיות מחייבות בנושא ניצול מיטבי של הקרקע בנושא גגות ירוקים, בנייה ירוקה, ניהול אנרגטי, והישענות על תחבורה ציבורית ופיתוח איכותי של המרחב הציבורי".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ציין כי "התוכנית הינה יוזמה של עיריית הרצליה וקודמה בשנים האחרונות על ידינו, בהמשך לתוכנית האב האסטרטגית שאושרה ב- 2016, מתוך רצון להפוך את אזור התעסוקה למשודרג, הפועל 24/7 הנותן מענה לצרכים העכשוויים של התושבים והעובדים ומתוכנן על-פי התפיסה של "עירוב שימושים": מגורים, תעסוקה ובילוי. התכנון נעשה בסטנדרטים הגבוהים והמעודכנים ביותר בתחום הקיימות, הנותנים מענה להתמודדות עם משבר האקלים, כגון מתן פתרונות לניהול מי נגר עילי, הוספת שטחים ירוקים וניצול גגות הבניינים, הוספת נטיעות עצים להצללה טבעית והתמודדות עם החום וההתחממות הגלובלית, צמצום השימוש ברכב פרטי, מינוף הכלכלה והגדלת ההכנסות העירייה, שיאפשרו לנו בסופו של יום את הגדלת ההשקעה בתושבים שלנו. בנוסף, המתחם כולל תוספת מבני ציבור, ייתן פתרונות דיור של יחידות קטנות, שיסיעו בפתרונות מגורים הן לאוכלוסייה צעירה, כולל דיור בר השגה, והן דיור מוגן לקשישים".

במקביל לקידום תוכנית המתאר, הוועדה המחוזית קדימה 11 תוכניות מפורטות ברוח תוכנית המתאר, בהיקף כולל של כ-600,000 מ"ר כעבור שטחי תעסוקה ומסחר, מלונאות ומגורים (820 יחידות דיור), וכ-38,000 שטחים מבונים לצרכי ציבור. כיום באזור התעסוקה של הרצליה כ-90 אלף מועסקים, וממוקמות בו חברות ענק בינלאומיות כדוגמת אפל, מייקרוסופט, פלייטיקה, ג'נרל מוטורס, אפספלייר ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully