וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך שלא צלח: ביהמ"ש המחוזי דחה ניסיון של עיריית אשדוד לגבות היטלי פיתוח כפול

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 19:42

שופטת ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע העבירה ביקורת על התנהלות העירייה, בציון כי העירייה שינתה את עמדתה מדיון לדיון

מתחם מסופי אחסנת דלק, פי גלילות, אשדוד. יוני חזיז,
מתחם מסופי אחסנת דלק, פי גלילות. אשדוד/יוני חזיז

אין חיוב פעם שנייה: בית משפט המחוזי בבאר שבע בראשות השופטת יעל רז-לוי, דחה על הסף דרישת תשלום של עיריית אשדוד מחברת "דלק פי גלילות" בסך של 22 מיליון שקל בגין היטלי פיתוח על מתחם מסופי אחסנת הדלק, אותן הקימה באזור התעשייה באשדוד לפני 5 עשורים וקבע כי היא אינה חוקית.

השופטת יעל רז-לוי ביטלה לאלתר ובאופן מלא את דרישת התשלום של עיריית אשדוד והעבירה ביקורת על התנהלות העירייה, בציון כי העירייה שינתה את עמדתה מדיון לדיון.

באי כוחן של העותרות, עו"ד שמואל מישוק ועו"ד שימי גולן, הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט.
"אני מצר על העובדה שחרף הניסיונות הכנים להסדיר את התיק מחוץ לבית המשפט ולחסוך כספי ציבור רבים ואת זמנו של בית המשפט הנכבד, בחרה עיריית אשדוד לגרור את הצדדים להליך מיותר, יקר וחסר סיכוי מבחינתה, תוך ניסיון להלך אימים על העותרות", אמר עו"ד שמואל מישוק.

הפרשה מתחילה בתחילת שנות ה-70', אז רכשה חברת פי גלילות מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מתחם קרקע באזור התעשייה הצפוני באשדוד, עליו הקימה מסוף לאחסנת דלקים. בעבור רכישה זאת, שילמה החברה את מלוא הוצאות הפיתוח לפי דרישת רמ"י.

בשנת 2019, הפיקה עיריית אשדוד דרישת תשלום בעבור אותם היטלי פיתוח אשר שולמו בעבר. בהמשך, הגישה עיריית אשדוד לחברת פי גלילות ולחברת אבו יחיאל חברה לבניין בע"מ, שרכשה את השליטה בחברה, את הדרישה לתשלום, מאחר ולטענתה הסכומים ששולמו בזמנו לרמ"י, לא הגיעו אליה.

כל ניסיון מצד העותרות להסביר לעיריית אשדוד כי הסכום שולם, תוך הצגת סימוכין של תעודות ואסמכתאות מצד רמ"י, נתקלו בחומת אטימות תמוהה מצד העירייה. בלית ברירה, המחלוקת הגיעה לבית המשפט, שם נדחתה טענת העירייה על הסף ואף זכתה לביקורת מצד בית המשפט, אשר ציין כי עמדת העירייה לא הייתה עקבית במהלך הדיונים ובפרט לנוכח העובדה שהעירייה הבינה כי היא ניצבת בפני קושי משפטי ברור להוכיח צדקתה, לאור עמדת רמ"י שצידדה באופן ברור וחד משמעי בטענת העותרות.

בנימוקי ההחלטה, טען בית המשפט כי ראשית, הוצאות הפיתוח שגבתה רמ"י היוו חלק מהתקציב שלה לפיתוח אזור התעשייה הצפוני באשדוד ועוגן בהסכמים שנחתמו בינה לבין החברה העירונית לפיתוח אשדוד, במסגרתם התחייבה העירייה שלא לגבות היטלי פיתוח נוספים על אלו ששולמו לרמ"י. שנית, החיוב בהיטלים הוא חד-פעמי - כלומר, בהינתן ששולמו הוצאות פיתוח לרמ"י, לא ייתכן חיוב כפול בהתאם לחוקי העזר של העירייה.

לסיכום, קבע בית המשפט המחוזי בראשות השופטת יעל רז-לוי כי דרישת התשלום אינה חוקית - ודחה אותה לאלתר ובאופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully