וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה חדשה בחדרה: קרית ספר ובית ירושלמי יקימו פרויקט עם 500 דירות

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:33

את הקרקע, בשטח של 52 דונם, רכשו החברות מחברת הנדל"ן YBOX ונכסים ובניין תמורת כ-260 מיליון שקל. הפרויקט להקמת השכונה מוערך במחזור של למעלה ממיליארד שקל

לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
חדרה. עיר בתנופת בנייה/שלומי גבאי

האם שוק הנדל"ן מתעורר? עסקה גדולה בחדרה בסכום משמעותי על קרקע בעיר צפויה לטלטל את השוק שסבל מנמנום בחודשים האחרונים, כפי שהעידו גם מכרזי רמ"י. בנוסף, מדובר בבשורה לזוגות צעירים המחפשים מגורים לרכישה קרוב למרכז במחיר סביר.

בקרוב תחל בנייה של כ-500 יחידות דיור בשכונה חדשה בחדרה, סמוך לעורקי תנועה ראשיים. חברת קרית ספר וקבוצת בית ירושלמי התקשרו בעסקה לרכישת 52 דונם להקמת שכונה חדשה בעיר חדרה, "הכפר הלבן" בעלות של 260 מיליון שקל, עלות הקרקע בלבד.

המחזור הכולל של הפרויקט צפוי לחצות את רף המיליארד השקלים. השכונה מחוברת לעורקי תנועה ראשיים, מה שיאפשר יציאה וכניסה מהירה אל השכונה וממנה. כאמור, בשלב הראשון ייבנו 500 יחידות דיור, כשהתכנון הינו לדירות מיוחדות- הנהנות כל אחת מגג או גינה, תוך איכות חיים של שכונה שקטה ופרטית מחד, עם חיבור למרכז העיר ועורקי התנועה מאידך. הקרקע נרכשה מהחברות y box וחברת נכסים ובניין.

חברת בית ירושלמי, היא אחת מחברות היזמות המובילות בירושלים, עם עשרות פרויקטים למגורים מסחר ותעסוקה, יוזמת ומקימה כ-7000 יחידות דיור בפרויקטים שונים. חברת קרית ספר הקימה במצטבר למעלה מ-8000 יחידות דיור.

חברת YBOX מוכרת את זכויותיה במתחם "בילו" בחדרה

חברת YBOX נדל"ן באמצעות חברת הבת וויי בוקס הכפר הלבן בע"מ, מוכרת את יתרת זכויותיה בשלושה מתחמי מקרקעין בשטח כולל של כ-52 דונם במתחם "בילו" בצפון מזרח חדרה, תמורת סך של כ-100 מיליון שקל בתוספת מע"מ והצמדה.

חלק החברה במקרקעין הינו 35% ויתרת הזכויות מוחזקות על ידי שותף. שווי הזכויות של YBOX בקרקע הינו כ-59 מיליון שקל. החברה צפויה לרשום כתוצאה מן העסקה ולאחר שתושלם, רווח בסך של כ-40 מיליון שקל ותזרים מזומנים של כ-70 מיליון שקל.

מהודעת החברה עולה כי החברה ושותפתה קיבלו בפברואר הצעה לרכישת המקרקעין תמורת סך של 255 מיליון שקל. השותף בנכס החליט לממש את זכותו ולמכור את המקרקעין. במקביל הציע ל-YBOX להיענות להצעה, או לחלופין, לרכוש את זכויותיו בקרקע בהתאם להוראות הסכם השיתוף תמורת 166 מיליון שקל. מדיווח זו ניתן להסיק כי שווי המקרקעין בבעלותה של YBOX היה שווה באותם ימים 89 מיליון שקלים.

בוויי בוקס מסבירים כי לאחר מאמצים רבים מצידה, היא הצליחה כאמור לקבל הצעת רכש לקרקע בתנאים עדיפים משמעותית ביחס להצעת שותפתה, לרבות בקשר לזהות הרוכש ויכולותיו הפיננסיות, והחליטה להתקשר בהסכם מכר. בהתאם לעיקרי ההסכם, הרוכש ירכוש מוויי בוקס ושותפתה את מלוא הזכויות במקרקעין במצבם כפי שהם (AS-IS) במועד חתימת הסכם המכר, כאשר בתמורת לחלקה של החברה בקרקע, ישלם הרוכש כ-100 מיליון שקל בשלבים ובכפוף לתנאים.

יוסי תורג'מן, מנכ"ל קבוצת YBOX נדל"ן שהגיב לעסקה שנחתמה, הסביר כי הדבר נובע בשל עיכוב הליכי התכנון מול עיריית חדרה. "ההסכם למכירת הקרקע בחדרה מגיע בעיתוי מושלם לחברה ולבעלי המניות שלה. בשנים האחרונות החברה מנהלת מלחמה עיקשת מול עיריית חדרה, עקב חוסר רצונה לקדם את פיתוח המקרקעין למרות התחייבויותיה כמו גם דרישותיה לתשלום היטלי השבחה המבוססים על תוכניות ערטילאיות. החברה ניהלה מאבק משפטי מתיש שהגיע עד לביהמ"ש העליון למימוש זכויותיה. אנו שמחים על מכירת זכויותינו בקרקע, שצפויה להניב לחברה תזרים מזומנים נאה".

גם נכסים ובניין מממשת

חברת נכסים ובניין מקבוצת דסק"ש, דיווחה אתמול על השלמת מכירת מלוא זכויותיה במקרקעין במורדות הכרמל בחיפה. החברה דיווחה כי בגין העסקה היא צפויה לרשום ברבעון הראשון של 2023, רווח בסך של כ-105 מיליון שקל, תלוי בפרטי העסקה, והלוואות שהעניקה לרוכש.

במקביל עדכנה החברה כי בסוף השבוע קיבלה הצעה לרכישת קרקע בחדרה המיועדת לבנייה של 420 דירות, בה היא מחזיקה ב-65% מהזכויות. התמורה לעסקה נאמדת בסך של 256 מיליון שקל, לא כולל הצמדה למדד ומע"מ. חלקה של החברה בעסקה הוא 166.4 מיליון שקל (65%) ושל השותפים - 89.6 מיליון שקל (35%). בסך הכל, החברה מעריכה כי היא תניב רווח של כ-50 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה.

מימוש הנכסים הוא חלק מאסטרטגיית קבוצת דסק"ש שהחליטה למכור נכסים שאינם בליבת הפעילות שלה. במהלך 2022 מכרה נדל"ן מניב וקרקעות בבעלותה בהיקף של כ־2 מיליארד שקל בישראל ובארה"ב, בהם בית אבגד, בית רומנו, בית נכסים ומקרקעין הסמוכים למלון מנדרין. כמו-כן מכרה החברה את בר-טן - בעלים של רשת מועדוני הקאנטרי ספורטן שמחזיקה במועדוני הספורט בפתח תקווה והוד השרון ומועדון נוסף שהיה בבעלותה בחיפה. בארה"ב מכרה הקבוצה את אחזקתה בפרויקט בלאס וגאס ובעתודות קרקע נוספות בסמוך.

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully