וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבינוי והשיכון: "אנחנו בתקופת פריחה אך מקווים שהשכל יגבר על המחלוקת"

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 14:20

את הדברים אמר שר הבינוי והשיכון בכנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ. השר הודיע כי יפעל להקים 30,000 דירות יותר ממה שנבנה כיום. נשיא התאחדות הקבלנים קרא לבנק ישראל להעלות את יעד האינפלציה

השר גולדקנוף וראול סרוגו. כנס לפני הפסח. אלבום עצמי,
ראול סרוגו והשר גולדקנופף/אלבום עצמי

רוח של אחדות מילאה את האולם ביקב ברקן שבו נערך הכנס המקצועי וטקס הרמת הכוסית לחג הפסח של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. בכנס דנו המשתתפים בצורך החשוב והדחוף בתיקון השבר בציבור הישראלי שמשפיע עמוקות על החברה, הכלכלה ועל ענף הבנייה והתשתיות בישראל.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף אמר לקבלנים ובכירי הענף: "נשלחתי למשרד השיכון כדי להביא דיור בר השגה לכל זוג בארץ ישראל, ואם הממשלה הזו תחזיק מעמד, נביא 30,000 דירות יותר ממה שנבנה כיום ותוספת שנתית של 600 מיליון שקלים לשיפוץ דירות הדיור הציבורי. לא יכול לשמוע יותר את המילים, דולף ונשבר על הדירות לציבור הזה. הם צריכים לגור בתנאים שלי ושל משפחתי".

השר הוסיף: "אם נתכנן תוספת בנייה ולא יהיה קבלן שיבנה, לא נצליח. אנחנו בתקופת פריחה חסרת תקדים. אני מסייר בארץ ורואה בנייה והתפתחות שאי אפשר להתעלם מכך. התשתיות חייבות להתאים למימדי הבנייה וחשוב שתהיה לנו תעשיית בנייה חזקה שתספק את הצרכים של הבנייה המודרנית. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, עלינו לאמץ טכנולוגיות, לתעדף קיימות ונשמור על המחויבות לבטיחות ומקצועיות. הציבור בוטח בנו ואנחנו לא יכולים לאכזב אותו. צריך לשמור על בטיחות העובדים בענף. חובת קבלנים לוודא זאת. ההתאחדות משמשת שותפה של הממשלה לעניין זה ובכלל כדי לייצר את מה שכולנו זקוקים לו".

סרוגו: התנהלות בנק ישראל מנותקת מהמציאות

יו"ר ועדת הפנים בכנסת, ח"כ יעקב קרא לקבלנים לקחת חלק פעיל יותר בוועדות הכנסת בנושאים כלכליים הנוגעים לענף הדיור והבנייה.

"אני חושב ואני בטוח שאקבל ביקורת על זה, שנציגות של הקבלנים חייבת להיות סביב שולחן מקביל ההחלטות. יש בוועדת הפנים כרגע על השולחן נושאים חשובים שאתם צריכים להשמיע שם קולכם. למשל המדינה צריכה להשקיע בהתחדשות עירונית וצריך להפחית חסמים, אבל יש למעלה מחצי מדינה ששם אף קבלן לא ילך לעשות התחדשות עירונית וזו המשימה הכי גדולה שלנו - התחדשות עירונית בפריפריה. עשרות אלפים בסכנת חיים והמדינה חייבת להשקיע בזה. אפשר לקחת 5-6 מיליארד שקל מהקרן של מס רכוש ושימו את זה על הפריפריה".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו פתח ואיחל למנכ"ל ההתאחדות הנכנס, יגאל סולביק הצלחה בתפקידו ואמר: כרגע, הפעילות של בנק ישראל למניעת אינפלציה לא מצליחה, היא מושפעת מהעולם ומאירועי קיצון של השנים האחרונות. התקופה הזו תסתיים ובינתיים ההשפעה על ענף הבנייה והתשתיות כאן בישראל היא השפעה קשה שאת מלואה נבין רק לאחר עצירת האינפלציה בעולם. לישראל יש מאפיין שונה של מחסור בדירות. אומרים שהכלכלה שלנו חזקה ותתמודד מול הריבית המזנקת. אנחנו מדינה שרצה מרתון ועומדת בזה בהצלחה אבל עכשיו ההתנהלות של בנק ישראל מנותקת מהמציאות. גם הממשלה חייבת להתערב ולהעלות את יעד האינפלציה ולשנות גישה באופן שבו היא מנהלת את הענף. המדינה פוגעת בשוכרי הדירות, ברוכשי הדירות ולא מסתכלת קדימה. הגיעה השעה שהיא תתעשת ותשנה לחלוטין את האופן שבו היא מנהלת את הבנייה".

"שופטים הם לא מלאכים"

הכנס המקצועי לא היה "נקי" מאירועי היום וחלק ניכר מהדברים שנשמעו התייחסו גם לאירוע החברתי השורר בישראל - הרפורמה המשפטית.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, התייחס לנושא כשאמר, "אני חושב שאין עניין באמת בעניין בחירת שני שופטים ואני מקווה שהשכל יגבר על המחלוקת. חשוב שהדעה שלכם תשמע בצמתים החשובים. אנחנו בתקופה מאתגרת בפן החברתי, וצריך לשים את האמוציות בצד".

גם יו"ר ועדת הפנים בכנסת, ח"כ יעקב אשר התייחס לנושא השפעת המאבק ברפורמה המשפטית ואמר, "יש תפיסה לפיה שופטים הם מלאכים, אבל זה לא נכון, אז יש. יש אקסיומה שלפיה קבלנים הם גנבים, גם זה לא נכון".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו אמר בהקשר זה: "אנחנו בתקופה קשה. אני מקווה מאוד שבכנסת יגיעו להסכמות במהירות. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו באווירה של אחרי מלחמה, בתקופות כאלה מגיע שגשוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully