וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: עיריית ת"א תדרוש סקר הימצאות בע"ח לפני מתן היתר בנייה

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 11:52

את המהלך יוזם סגן ראש העיר לדיאנסקי. על-פי הנוהל החדש, בעת פתיחת תיק במחלקת הרישוי, יחוייב היזם להגיש נספח שיכיל מידע בגין הימצאות בעלי חיים במגרש

עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו. יח"צ,
לדיאנסקי. "מחוייבים לסביבה"/יח"צ

לראשונה בישראל, עיריית תל אביב תהיה העיר הראשונה שתדרוש לערוך סקר הימצאות בעלי חיים לפני מתן היתר בנייה.

בדיון בוועדת משנה לתכנון ובנייה שהתקיים אתמול, אושרה פה אחד להצעתו על סגן ראש עיריית תל אביב, ראובן לדיאנסקי, למדיניות עירונית לשמירה על בעלי חיים בשלב בקשה להיתרי בנייה.

מטרת ההצעה היא הסדרת הליך איתור והצלת בעלי חיים (בפרט חיות בר) במסגרת הליכי אישור בבקשות להיתר בנייה. "אנחנו כעירייה מחויבים ואחראים מול הסביבה העירונית כולה, גם מול בעלי החיים", אמר לדיאנסקי. "מעתה היזם יהיה מחויב לבדוק את הימצאותם של בעלי החיים במגרש ולהבטיח את העברתם למקום בטוח".

איך זה יעבוד?

על-פי הנוהל החדש, בעת פתיחת תיק במחלקת הרישוי, יחוייב היזם להגיש נספח שיכיל מידע בגין הימצאות בעלי חיים במגרש. במעמד הגשת הבקשה להיתר יצרף עורך הבקשה סקר בעלי חיים הקיימים במגרש ובעלי חיים הקיימים בקרבת המגרש, או הצהרה כי אין בעלי חיים במקום.

במידה ונמצאו בע"ח, היזם יצטרך לפנותם על-פי הכללים שגיבשו אנשי המקצוע או להבטיח את פינויים באופן עצמאי בהנחיית רכז רווחת בע"ח ברשות לאיכות הסביבה וקיימות. בדיקת החומרים ואישור (או פטור) מהנחיה זו יתבצעו במסגרת התיאומים המוכרים מול הרשות לאיכות הסביבה.

עד כה, נעשו, אם בכלל, פעולות פינוי והצלה של בעלי החיים מהמגרשים באופן אקראי ווולונטרי. מעתה, המדיניות תמומש בשני שלבים: בשלב הראשון והמקדים, ההוראות יכנסו לתיקי מידע עבור היתרי בנייה במגרשים בשטח של כ-2 דונם לכל הפחות (זאת לעומת תוכניות שהוצעו לפעול על שטחים של כ-5 דונם ומעלה). מבני הציבור שנבנים על ידי העירייה, לעומת זאת, יחויבו לפעול לפי הנוהל ללא תלות בגודל המגרש. בשלב השני, ייבחנו אופציות להרחיב את התוכנית לכל גודל של שטח שיחייב זאת.

ראובן לדיאנסקי, יוזם המדיניות מסר בתגובה: "המדיניות החדשה שהובלתי תביא לכך שעיריית תל אביב תממש הלכה למעשה את המחויבות לסביבה ולהגנה על בעלי חיים ונהיה לרשות המקומית הראשונה בישראל שדורשת במסגרת בקשות להיתרי בנייה סקרי בעלי חיים במגרשים המיועדים לבנייה בעיר. אני שמח שכל חברי הוועדה שנכחו בהצבעה, קיבלו את הצעתי ללא מתנגדים. אמשיך לעקוב מקרוב אודות ביצוע מדויק של הנוהל ומצפה לשיתופי פעולה אחראיים גם מצד היזמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully