וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים בקואליציה - לא בתכנון: נדחתה הישיבה להקמת עיר חרדית

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 11:23

המועצה הארצית לתכנון ובנייה במנהל התכנון דחתה דיון שעסק בהקמת העיר החרדית תילה על שטח המועצה האזורית בני שמעון. הישוב עתיד לכלול כ-15,000 שייועדו כולן לציבור החרדי. נשמעו התנגדויות מצד הממשלה, רשויות מקומיות גובלות והגורמים הסביבתתים על הצורך בהקמת הישוב

רמת נגב. יחצ, אתר רשמי
רמת נגב/אתר רשמי, יחצ

המועצה הארצית לתכנון ובנייה במנהל התכנון דחתה דיון שעסק בהקמת עיר חרדית על שטח היישוב 'תילה' בשטח המועצה האזורית בני שמעון, בין להבים לקריית גת, בעקבות התנגדויות קשות נגד הקמת היישוב. הדיון נדחה כעת למועד אחר.

ההתנגדויות נשמעו בדיון רחב שקיימה המועצה הארצית לתכנון ובנייה שבסופן החליט יו"ר המועצה וראש המטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, לקבל החלטה לדחות את הדיון עד לתיקון התזכיר והעלאתו להצבעה רק אחר דיון פנימי שיתקיים מחדש בנושא.

15,000 דירות לציבור החרדי

הדיון במועצה הארצית נסוב על הקמת יישוב שיכלול 15,000 יחידות דיור שייועדו כולן לציבור החרדי. מדובר בישוב השני שמיועד לבני הציבור החרדי, שכן ממערב לקריית גת, מתוכנן לקום רובע חדש - שפיר, שיכלול כ-30,000 יחידות דיור, המיועדות גם הן לציבור החרדי. פיתוח שני רובעים המיועדים לציבור החרדי מאיימים, כך מסתבר, על העיר באר שבע כמטרופולין הנגב הצפוני.

אחת המתנגדות הבולטות היא העיר באר שבע שקוראת לחיזוק ערי הלווין במרחב בני שמעון, מה שיחזק גם את העיר באר שבע. עם זאת, גם במשרד האוצר מתנגדים להקמת העיר החדשה, וכך גם ראש מועצת בני שמעון, ניר זמיר, שבשטחה יוקם הישוב, העיר קרית גת, המשרד להגנת הסביבה, נציגי רשות הטבע והגנים ונציג ארגונים ירוקים נוספים. אלו טוענים כי אין שום היגיון שהוא בהקמת ישוב חדש בנגב, והעדיפות היא לחיזוק ועיבוי יישובים קיימים ולא להקמת עוד ועוד יישובים חדשים.

חיזוק ועיבוי הנגב

המדיניות לקידום התכנון בהקמת ישובים חרדים בנגב הצפוני היא חלק מהחלטה שהתקבלה בממשלה הקודמת וצעדים שנקטה שרת הפנים לשעבר איילת שקד לחיזוק ועיבוי התיישבות בנגב, אזור בעל חשיבות לאומית, שתמנע השתלטות שלא כדין על אדמות מדינה.

הממשלה דיברה על הקמת 14 ישובים, בין היתר על הקמת היישוב עיר אובות בערבה והקמת חמישה יישובים חדשים נוספים לצד אזור תעסוקה בין הערים באר שבע לדימונה שצפויים לכלול כ-10,500 יחידות דיור. כמו-כן הממשלה בזמנו דיברה על הקמת העיר תילה, צפונית ליישוב להבים שיכיל כ-15,000 יחידות דיור שיאכלס כ-80,000 תושבים בבנייה רוויה לאוכלוסיה מעורבת. הממשלה ציינה בזמנו כי מדובר בציר בעל חשיבות ביטחונית ואסטרטגית נוכח הפרות הסדר הרבות שאירעו עליו במבצע "שומר החומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully