וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט 'עלמא' עולה שלב: חברת כנען הרסה עוד 104 דירות

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 17:56

סך הכל הרסה קבוצת כנען עד כה 138 דירות ישנות מתוך 232. פרויקט הענק כולל בנייה של 760 יחידות דיור ו-6,000 מ"ר למסחר ומשרדים. רה"ע קריית אונו: המטרה - מיגון לכל דירה

פרויקט עלמא, חברת כנען, קריית אונו. הדמיה: 3Ddesign,
פרויקט 'עלמא'. 760 דירות, מסחר ומשרדים/הדמיה: 3Ddesign

שלב ב' של פרויקט עלמא של קבוצת כנען בקריית אונו החל אתמול עם הריסתן של 104 דירות. בסך הכל נהרסו עד כה במתחם 138 דירות, מתוכן 34 דירות נהרסו בשלב ראשון של הפרויקט.

עם הריסת הבניינים הנוספים במתחם הוותיק ברחוב לוי אשכול בעיר, החלה גם יציקת הרפרסודה (יסודות) בשלב א' של הפרויקט. סך הכל כולל פרויקט עלמא הריסתן של 232 דירות ישנות ב-11 בנייני רכבת כשבמקומן ייבנו 760 דירות חדשה בעשרה בניינים בני 12-20 קומות, וכן כ-6,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים.

יציקת רפסודה, פרויקט עלמא של קבוצת כנען, קריית אונו. רוני הרמן,
יציקת יסודות בשלב א'. אירוע מכונן/רוני הרמן

טקס ההריסה שהתקיים אתמול נערך במעמד ראש העיר ישראל גל, יו"ר מנהלת ההתחדשות העירונית, רותי נורמן זק וכן שלושת בעלי קבוצת כנען : איל הנדלר, ניב רום ומאיר טל כמו גם בעלי הדירות הוותיקים במתחם ומשפחותיהם.

באותו האירוע ממש חזו המשתתפים גם ביציקת הרפסודה של הבניינים בשלב א' של הפרויקט. העבודה על יציקת הרפסודה החלה בשעה 5:00 בבוקר ונמשכה עד שעות הלילה. במהלך העבודות יצקו עשרות העובדים כ-1,600 קוב בטון לרפסודה בשטח של כ 1000מ"ר, באמצעות מספר רב של משאבות.

אחד מבעלי הדירות במתחם שהגיע לחזות בהריסת בית מגוריו תאר את תחושותיו. "התחלנו לדבר על קידום התחדשות עירונית בסביבות 2009. חיפשנו יזם והגענו לקבוצת כנען שהוכיחה את עצמה כפרטנרית לטווח ארוך. הדרך עד לרגע זה בו הבניינים הישנים נהרסים הייתה מאוד מאתגרת. היינו צריכים לא מעט אמונה ואורח רוח ואני מאושר שהגענו לרגע המכונן הזה. כשראינו את היישום של שלב א' , שהדירות באמת נהרסות הבנתי שזה באמת קורה וזה היה מאוד מרגש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איל הנדלר, יו"ר ובעלים קבוצת כנען. תומר חומפס,
הנדלר. אירוע משמעותי/תומר חומפס

איל הנדלר, יו"ר ובעלים משותף של קבוצת כנען אמר באירוע, "קשה שלא להתרגש כשעומדים וחוזים בנקודת ציון שכזו, כשאנו מתחילים לצקת את היסודות של הבניינים הראשונים בפרויקט ובד בבד הורסים את הבניינים הישנים של שלב ב'. התחדשות עירונית היא אירוע משמעותי בחייהם של כל הנוגעים בדבר, בעיקר בעלי הדירות ומשפחותיהם אך גם לחיים בשכונה, שכן פרויקט כזה הוא התחדשות של קהילה שלמה".

ישראל גל, ראש העיר של קירית אונו שהגיע לאירוע הוסיף: "פרויקט פינוי בינוי הוא אחד הדברים הכי מאתגרים שקיימים, בעיקר כשזה קורה במקום כזה, מרכז עיר ובאמצע שכונת מגורים, מקום צפוף שצריכים ליצור מחדש. זו עבודה קשה, ממש אומנות. כל מי שמעורב בפרויקט כזה צריך המון סבלנות ואורח רוח והתושבים המיוחדים כאן נתנו אמון בפרויקט והגיעו לרגע המיוחד הזה של התחדשות הבניינים והדירות שלהם. אחת המטרות המרכזיות שלי היא שבתוך 7.5 שנים לא תהיה דירה אחת בקריית אונו שלא תהיה ממוגנת ומחוזקת כנגד רעידות אדמה וטילים. נהיה העיר הראשונה שעושה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully