וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד אליהו לא עולה לגובה: צמח המרמן תבצע פרויקט פינוי בינוי בשכונה

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 14:16

תוכנית הבנייה ברחוב עין גב 4-10 מתחשבת באופי השכונה וכוללת בנייה מרקמית של 144 דירות ב-4 בניינים, בני 6.5 קומות כל אחד. מנכ"ל עזרה ובצרון: המודל שלנו מאפשר שיתוף של כלל בעלי העניין

התחדשות עירונית ביד אליהו. צמח המרמן. הדמיה: Evolve Media,
הפרויקט ביד אליהו. בשיתוף עזרה ובצרון/הדמיה: Evolve Media

חברת צמח המרמן זכתה ב"קול קורא" להצעות יזמים לביצוע פרויקט התחדשות עירונית הכולל פינוי-בינוי ברחוב עין גב בשכונת יד אליהו בתל אביב-יפו.

מדובר בפרויקט חמישי שיוצא לדרך באמצעות המודל של עיריית תל אביב-יפו, המקודם באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון", במסגרתו חברת "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים.

התוכנית ברחוב עין גב 4-10 היא במתכונת פינוי-בינוי, והיא כוללת בניית 144 יחידות דיור חדשות והריסה של ארבעה בנייני שיכון הכוללים 54 יחידות דיור. במסגרת התוכנית, ייבנו ארבעה בניינים חדשים בני 6.5 קומות כל אחד. התוכנית מקצה שטח ציבורי של 450 מ"ר למבני ציבור בקומת הקרקע של אחד הבניינים, והיא כוללת מרפסות לכל הדיירים ותקן חנייה הנע בטווח של 0.4 - 0.8.

שוברים שיאי תכנון

פרויקט זה שבר שיאים של מהירות תכנון: בתוך פרק זמן של שנתיים בלבד הצליחו לעבור משלב ארגון הדיירים ואיסוף החתימות ועד לאישור התכנית להפקדה.

כאמור, מדובר על פרויקט חמישי שיוצא לדרך במסגרת המודל. לארבעת הפרויקטים הראשונים, ברחוב לה גווארדיה, תקוע, יפו ג' וכפר שלם - כבר נבחרו יזמים שהעניקו תמורות משמעותיות. בימים אלו מתנהל "קול קורא" לבחירת יזם גם בפרויקט ברחוב בורמה בשכונת קריית שלום.

ב"עזרה ובצרון" מציינים כי מדובר בתוכנית ייחודית השומרת על המרקם הקיים והייחודי של שכונת יד אליהו, המתבסס על שטחים פתוחים בין מבני השיכון, המאפשרים מרחבי שהייה ירוקים וקישוריות יוצאת דופן. לבקשת אגף התכנון במינהל ההנדסה, נעשה מאמץ לשמור על בנייה מרקמית נמוכה ומרווחת.
לבקשת בעלי הדירות יצרו המתכננים מרחב ציבורי פתוח מחד ואינטימי מאידך. התוכנית מהווה סמן לגבי כיוון ההתחדשות העירונית ביד אליהו, בדגש על שמירת ערכי השכונה, הבנייה הנמוכה והמרחבים הירוקים הפתוחים.

חברת "עזרה ובצרון" האמונה על קידום תוכניות ההתחדשות העירונית בעיר, מקדמת בימים אלו כ-20 תכניות התחדשות שונות. החברה הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות.

לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון": "אחד הדיירים פנה אלינו וביקש את עזרתנו. התחלנו בארגון הדיירים ואיסוף החתימות והתחלנו בתכנון. המודל שלנו מאפשר שיתוף של כלל בעלי העניין, בעלי הדירות והעירייה, ומאפשר יצירת תוכניות שרואות קודם כל את הקהילה והסביבה ורק אחר כך עונות על ההיבטים הכלכליים שמאפשרים את ביצוע התוכנית. העובדה ש-14 חברות התמודדו והציעו לדיירים תמורות משמעותיות, מוכיחה כמה המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים: לבעלי הדירות, ליזמים ולעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully