וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק לאומי: מחירי הדירות יעלו כבר בתחילת השנה הבאה

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 9:56

את הדברים אמר מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן. לעניין הרפורמה המשפטית קרא פרידמן להקפיא את החקיקה

חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי. eclipse media,
פרידמן. צפי לעליית מחירים/eclipse media

על רקע המשבר הפוליטי והחברתי שברקע, נשאלת השאלה מה יהיה על מחירי הדיור בישראל? בכנס פסגת הנדל"ן להתחדשות עירונית של מרכז הנדל"ן אמר מנכ"ל בנק לאומי כי הצפי הוא שמחירי הדיור יעלו כבר בתחיל השנה הבאה.

"עד לפני שלושה חודשים מדד מחירי הדירות הצביע על עלייה שנתית של כ-20% - שיא של כ-12 שנים. בשלושת החודשים האחרונים עלו במצטבר מחירי הדירות בקצב שנתי של כ-2% בלבד. מגמת ההתמתנות בביצועי השוק נובעת הן מסביבת הריבית והן מפסיכולוגיה של ציפייה בציבור לירידות מחירים לאור נתוני המאקרו. ההאטה המתמשכת בפעילות שוק הדיור עלולה להקשות על עלייה מחודשת בהתחלות הבנייה ברבעונים הקרובים. מכיוון שככל הנראה הביקוש לדירות ימשיך להיות גבוה מההיצע, ניתן להעריך שכבר בתחילת השנה הבאה מחירי הדירות עשויים לשוב ולעלות".

"עצרו את החקיקה"

פרידמן התיחס בדבריו גם למשבר הפוליטי וקרא להידברות בין הצדדים והקפאת החקיקה. "אנחנו נמצאים בבוקר מורכב, אחרי לילה מורכב - למדינת ישראל. אני מצטרף לקריאתו של נשיא המדינה - חייבים לדאוג למנוע את הקרע בעם, להקפיא את החקיקה ולקיים הידברות. אני אומר את הדברים לא בקונוטציה פוליטית, אלא מדאגה למדינה ולמשק הישראלי. כי אין לנו ארץ אחרת".

בהתייחסו לפעולות שעל הממשלה לנקוט אמר פרידמן, "את הפער המתמיד שקיים בישראל בין הביקוש להיצע, יש לפתור בפתרון יסודי ובר קיימא, ולשם כך נדרשת התייחסות והתגייסות של כל הגורמים הרלבנטיים יחדיו - על הממשלה להכריז על משבר הדיור כנושא חירום ברמה הלאומית ולגבש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח. יש להרחיב את הבנייה גם בנגב וגם בצפון, להשקיע בתשתיות חיונית, לקצר את ההליכים הבירוקרטיים. מצב שבו תהליך קבלת היתרי בנייה לוקח בממוצע 4 שנים הוא בלתי נסבל, העלות הזו מתגלגלת לכיסם של רוכשי הדירות".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully