וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכלכלה נגד 'מדינת' תל אביב: "החניות הן לא של אבא של חולדאי"

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 15:42

מחירי החנייה בת"א בדרך לירידה? בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת איים יו"ר הוועדה על נציגי עיריית תל אביב וקרא להם לבטל את תעריפי החנייה שהוכפלו לתושבי חוץ. "אם לא תחזרו אחורה נמנע מכם להעלות תעריפים". נציג משרד התחבורה: העירייה יצאה מאיזון

בווידאו: רון חולדאי מתראיין אצל אלמוג בוקר/רשת 13

האם בגלל גחמה של עיריית תל אביב להכפיל את תעריפי החנייה לתושבי חוץ, הרשויות המקומיות בכל הארץ "ישלמו" מחיר?

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, דנה אתמול בביטול הפיקוח על מחיר החנייה המרבי ברשויות המקומיות והחלטת עיריית תל אביב להכפיל את מחיר החנייה בכחול-לבן לתושבי חוץ שנכנסים לעיר, כפי שפורסם לראשונה באתר 'וואלה'.

יו"ר הוועדה ביטן פתח ואמר כי החלטת עיריית תל אביב להכפיל את מחיר החנייה לתושבי חוץ אינה סבירה, ובמידה ועיריית תל אביב לא תחזור בה, יבוטל החוק שאיפשר לרשויות להעלות תעריפי חנייה באופן עצמאי.

אופיר כהן. חנייה תל אביב. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אופיר כהן, ת"א: מווסתים ביקושים/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מנהל הרשות לתחבורה תנועה וחנייה בעיריית תל אביב, אופיר כהן, אמר כי בעיר יש 340 אלף מקומות חנייה וזה לא מספיק, ומצוקת החנייה לא תיפתר באמצעות הוספת חניות אלא באמצעות גביית מחיר ריאלי. לשאלת היו"ר ביטן וח"כ שלום דנינו מדוע המחיר הוכפל? השיב כהן כי ההכנסות הצפויות מהגדלת התעריף הם פחות 0.3% מתקציב העירייה וחזר ואמר כי הרעיון היה לווסת את הביקוש. הוא הוסיף כי מחיר החנייה בחניונים הציבוריים לא יעלה.

"יש לנו בעיר 340 אלף מקומות חניה, הכי הרבה בארץ כמובן, וזה לא מספיק. מספר מקומות החניה בעיר הוא גדל, אנחנו מוסיפים חניונים ציבוריים במחירים מסובסדים מאד, וטוב שכך. העיר נמצאת בעבודות של הרכבת הקלה והנתיבים המהירים. אנחנו מאמינים שעם כל הכבוד, מצוקת החנייה לא תיפטר אף פעם בהוספת חנייה, אלא באמצעות ניהול המשאב בצורה נכונה על ידי גביית מחיר יותר ריאלי. המחיר היום מסובסד ביותר. ההכנסות הצפויות מהגדלת תעריפי החניה הם פחות מ-0.3% מתקציב העירייה. הסיפור הוא לנהל את המשאב שנמצא בחוסר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ח"כ דוד ביטן. יור ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ביטן: "אל תחנכו אותנו"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בתגובה לדברים אלו אמר יו"ר הוועדה ביטן: "אם כך, למה אתם לא מעלים את התעריף ל-50 שקל בשעה? החנייה היא שלכם? זו הסיבה של כחול לבן - כדי שלא יבוא אדם שיש לו חנות ויחנה כל היום. זו היתה המטרה, לווסת. החניות הן לא של אבא של ראש העיר".

בהמשך אמר עוד ביטן: "הכפלת תעריפי החנייה במכה אחת לתושבי החוץ לא נראית לנו, לא סבירה ולא אתית. אנחנו מתנגדים לכך. אם אתם מתיימרים לחנך את התושבים לא להיכנס לתל אביב, אתם לא אומרים את האמת, כי אתם כן רוצים שיכנסו לתל אביב. כל העסקים בעיר נובעים מאלו שנכנסים אליה, עסקים, משרדים ומסחר. אז אל תלמדנו ותחנכו אותנו כן להיכנס או לא להיכנס. משרד האוצר רוצה לעשות מס גודש ומתווכחים על תשלום של 25 שקל, ואתם בשעתיים גובים 25 שקל לשעה בכחול לבן? לא חניה בחניונים, אלא בכחול לבן. יש שתי אופציות: או שתחזרו חזרה למה שהייתם, או שנבטל את סמכות העיריות להעלות תעריפים כפי שהיה קודם לכן, רק באישור משרד הפנים ומשרד התחבורה. תן לנו תשובה תוך שבוע אם אתם מחזירים את המצב לקדמותו - 6.70 שקל לשעה, אם לא, נדע מה לעשות".

המקור לעליית התעריף

בתחילת החודש הודיעה עיריית תל אביב כי בעוד כחודש וחצי יוכפל מחיר החניה בחניה מסוג "כחול לבן" במרכז העיר, מ-6.70 שקל לשעה ל-12 שקל לשעה. העלייה הזו לא תחול על מי שמחזיק בתו חניה עירוני של תל אביב.

ההחלטה של עיריית תל אביב להכפיל את מחיר החנייה מתאפשרת בעקבות "רפורמת החנייה" שעברה בממשלה הקודמת במסגרת חוק ההסדרים. הרפורמה איפשרה לראשונה לרשויות המקומיות להעלות את מחיר החניה באופן עצמאי, מבלי לקבל אישור על כך ממשרד הפנים והתחבורה, בין היתר במטרה לצמצם את השימוש ברכב פרטי במרכזי ערים ועידוד שימוש בתחבורה ציבורית.

מנהל תכנון ותשתיות במשרד התחבורה, שי קדם, אמר בוועדה כי הכוונה הייתה לנהל ביקושים ולאפשר לרשויות לקבוע תעריף שישקף את עלות משאב החנייה. עוד אמר קדם, כי לצערו ההוראה שקובעת כי ההפרש בין עלות החניה לתושב לעלות לתושב חוץ לא תעלה על 30% תיכנס לתוקף רק ב-2025. "בסוף צריך להבין שצריך לייצר איזון, אולי מה שקרה פה זה יציאה מאיזון ואנחנו נבדוק איך מטפלים בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully