וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבנה ממהרים להיפרד מהמנכ"ל דודו זבידה - עוזב מחר

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 9:58

על פי ההסכם בהנהלה, מנכ"ל חברת מבנה יעזוב מחר, במקום בתאריך שהוסכם, דצמבר 2023. בהודעת החברה נכתב כי ההחלטה לקיצור כהונתו של זבידה נובעת בשל "פערים בתפיסה הניהולית והארגונית ובציפיות התגמול בין דירקטוריון החברה לזבידה"

דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדל"ן. איתן ריקליס,
זבידה. פרידה באקורד צורם/איתן ריקליס

בהודעה לבורסה שהוציאה אתמול קבוצת מבנה עולה כי מנכ"ל קבוצת מבנה, דודו זבידה, יחדל לכהן בתפקידו החל מיום ד' השבוע, ולא במועד שהוחלט שיסיים את תפקידו בדצמבר 2023. דירקטוריון חברת הנדל"ן מבנה והמנכ"ל דודו זבידה סיכמו על תנאי ההיפרדות ביניהם, אשר מסדיר את תנאי ההתקשרות עם המנכ"ל.

בהודעה משתמע כי ההחלטה להספיק את עבודתו של זבידה נובעת בין היתר בשל "פערים בתפיסה הניהולית והארגונית ובציפיות התגמול בין דירקטוריון החברה לזבידה". בכוונת החברה לפרסם בהקדם זימון לאסיפה הכללית של החברה, במסגרתו יפורטו עיקרי הסכם ההיפרדות ויובאו לאישור התנאים הדורשים את אישור האסיפה הכללית.

מחלוקת עם משפחת מבנה

חברת מבנה נדל"ן נחשבת לאחת המשמעותיות בבורסה בתל אביב ומדד תל אביב 35. החברה נסחרת החמישית בגודלה ומחזיקה בפעילות כמעט בכל סגמנט אפשרי, החל ממשרדים, מסחר, דיור להשכרה, לוגיסטיקה, תעשייה ובשלוש השנים האחרונות נכנסה גם לענף המגורים והאנרגיה.

לקבוצה אין גרעין שליטה, ועל-כן למנכ"ל החברה יש השפעה ושליטה כמעט מלאה, ועל-פי דיווחי הבורסה הוא מרוויח 6.3 מיליון שקל בשנה. החברה מוחזקת על-ידי דוד פורר, כבעל מניות דומיננטי המחזיק בכ-18% מהמניות.

על פי ההערכות, היחסים בין זבידה למשפחת פורר התערערו לאחרונה, מה שהוביל את הדרישה לפיטוריו, בין היתר בשל מחלוקת על תנאי שכרו ודרישתו ללמימוש חבילת אופציות בשווי מוערך של כ-100 מיליון שקל.

סיבה נוספת להפסקת עבודתו של זבידה נובעת ככל הנראה לעסקאות אחרונות שביצעה החברה, בין היתר המגעים למיזוג החברה עם דסק"ש שטרם יצאו אל הפועל וניסיון הרכישה של חברת סלע קפיטל נדל"ן, שגם כן לא צלח. כיום מניית מבנה נסחרת במחיר נמוך משווייה הכלכלי, לאחר שצנחה בשנה האחרונה ביותר מ-20%. שוויה עומד על 7.2 מיליארד שקל.

מבנה: מחברה עם הסדר חוב לשגשוג כלכלי

דודו זבידה מכהן בתפקידו כמנכ"ל קבוצת מבנה מאז 2014, שאז התמזגו החברות מבני תעשייה, דרבן השקעות וכלכלית ירושלים לחברה אחת. חברת 'מבנה', או 'כלכלית ירושלים' של שלהי 2016, נאבקה בכל הכוח להרים את הראש ולייצב את מצבה הפיננסי שהלך והידרדר בעיקר בשל המשבר הכלכלי ברוסיה ואוקראינה - שם רוכז חלק עיקרי מפעילות החברה. רק שנה קודם לכן (2015) מניית החברה הציגה תשואה שלילית של כ-30%, ושלוש שנים קודם לכן איבדה כ-70% מערכה. הקבוצה הייתה על סף הסדר חוב והחזיקה בשיא של חובות שהגיעו לכ-12 מיליארד שקל.

כיום, שבע שנים אחרי, הצעדים שבחר לעשות, זבידה שמונה למנכ"ל החברה ב-2014, התבררו כמוצלחים במיוחד והזניקו את הרווח הנקי של החברה. במהלך התקופה הפך זבידה את הקבוצה לאחת המשגשגות בבורסה כך שנכון לסוף הרבעון השלישי של 2022 ההון המיוחד לבעלי המניות בחברה עומד על כ-7.7 מיליארד שקל ושווי הנדל"ן להשקעה מגיע לכ-13 מיליארד שקל.

זבידה הגיע מאותה "משפחה", הוא כיהן כמנכ"ל מבני תעשיה ומנכ"ל כלכלית ירושלים, ובתפקידו הראשון כיהן גם כמנכ"ל דרבן, חברה-בת של כלכלית ירושלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully