וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא השפלות: הרש"פ מקימה בתי יוקרה למחבלים

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 23:00

בשבועות האחרונים החלו עבודות להקמת שכונת יוקרה המיועדת למחבלים שישבו בכלא הישראלי 5 שנים לפחות. מיקום הפרויקט החדש צופה על מקום הפיגוע. רגבים: "הרשות הפלשתינית מחבקת את הטרור ובגלוי"

"שכונת מחבלים" בחבל בנימין ממעוף הציפור. מחלקת קרקעות של מועצה אזורית בנימין,
'פרס לטרוריסטים'/מחלקת קרקעות של מועצה אזורית בנימין

"מחבקים את הטרור"

לאחרונה החלו עבודות לבניית שכונת מגורים חדשה הכוללת 100 וילות בשטח B הנמצא באחריות אזרחית של הרשות הפלשתינית וביטחונית של צה"ל. מי שעומדת מאחורי המיזם זו עמותת "אל קארמה תאגיד לשיכון אסירים" (עמותת "جمعية اسكان الكرامة التعاونية") שחבריה הם פלשתינים שישבו בכלא הישראלי לפחות 5 שנים על מעורבות בטרור.

בוועד המנהל של העמותה ניתן למצוא בני משפחה של מחבלים כגון: אבלה סעדאת, אשתו של אחמד סעדאת מזכ"ל החזית העממית ונעים אל שריף, אביו של עימאד אלשריף מחבל חמאס.

שכונת יוקרה למחבלים, חבל בנימין. תמונות מדף הפייסבוק של עמותת 'אל קרמה',
בתי יוקרה עם נוף אל עבר אזור הפיגוע/תמונות מדף הפייסבוק של עמותת 'אל קרמה'

לפרויקט היוקרתי, המשקיף אל עבר אזורי הפיגוע נחשפה תנועת רגבים כבר משנת 2016, אם כי רק בחודש האחרון החלו עבודות הבינוי בשטח.

תנועת רגבים הינה תנועה ציונית הפועלת לקידום מדיניות מקרקעין ציונית תוך שמירה על אדמות המדינה ומינהל תקין במישור המשפטי, הפרלמנטרי והציבורי. התנועה עוקבת באופן שוטף אחר פעילות הרש"פ, בין היתר באמצעות ניטור כלי תקשורת פלשתינים לסוגם, מדיה חברתית ואתרים פלשתינים, ובכלל זה קידום תכניות בנייה, היוצאות בחסות הרשות. אנשי מקצוע מטעם התנועה חוקרים מגמות ולעיתים מגישים התנגדויות במידה והן מהוות סיכון ביטחוני או תברואתי.

השכונה ממוקמת כאמור בשטח B, בסמוך לכפר סילוואד המהווה מוקד פעילות חמאס ומייצא פיגועים רבים ובלב משולש בין שלושה יישובים ישראליים- עפרה, עטרת ושילה. השכונה חולשת על ציר 60, ציר התנועה המרכזי ביהודה ושומרון ועל אחד הצמתים החשובים ביהודה ושומרון - צומת המשטרה הבריטית. ממרחב זה יצאו לא מעט פיגועי ירי וזריקות אבנים לאורך השנים כשהידוע בהם הוא פיגוע הירי הקטלני בשנת 2002 בו צלף פלשתיני רצח שבעה חיילים ושלושה אזרחים במחסום צבאי ופצע עוד שישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
"שכונת מחבלים", חבל בנימין. תמונות מדף הפייסבוק של עמותת 'אל קרמה',
יוקרה למחבלים: במקום להרוס - בונים/תמונות מדף הפייסבוק של עמותת 'אל קרמה'

בישראל מתלבטים אם להרוס בתים - והם משכנים מחבלים

"הסיפור הזה מוכיח עד כמה האמירות שיש לחזק את הרשות הפלשתינית מנותקות מהמציאות", אומר אברהם בנימין, מנהל אגף מדיניות ברגבים ."הגיע הזמן שנבין מול מה אנחנו מתמודדים: אוכלוסייה שמחבקת מחבלים ורואה בהם קדושים ולוחמי חירות, בעוד ממשלת ישראל מתלבטת על מידת המוסריות לגבי גירוש משפחות מחבלים ועונשי מוות, כל זאת בזמן שהטרור ממשיך ומכה ומניין הנפגעים רק השנה עולה משבוע לשבוע. העובדה, כי השכונה צופה על צומת ואדי חרמיה, בה התרחש החודש לפני 21 שנים אחד מפיגועי הירי הגדולים כאשר צלף פלשתיני טווח בחיילים ורצח שבעה ועוד שלושה אזרחים ישראלים, מחזקת את האבסורד: במקום להניף שם דגל ולחזק את המלחמה בטרור, מקימים שם שכונת יוקרה למחבלים בלבד".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר בתגובה, "לצערנו, תפיסת הבטחון הכללית שמובילים הקצינים הבכירים לא תואמת את האיומים. משימת בלימת הטרור גדולה בהרבה ממרדף אחרי כלי נשק אלא כוללת יד ברזל נגד מחוללי הטרור ברשות הפלשתינית. הדרך ההפוכה היא לאפשר למחוללי טרור להקים שכונה ולהתרחב".

מתנועת רגבים נמסר עוד כי למדינת ישראל יש יכולת וסמכות לפעול נגד פעילות זו.

  • עוד באותו נושא:
  • מחבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully