וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק הנדל"ן תמיד רלוונטי, צריך לתת לרוחות להירגע"

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 20:34

כנס מיוחד שהתקיים היום וחיבר בין מומחי נדל"ן, שיווק ותקשורת, סיפק תשובות לשאלה המעסיקה אותנו יותר מכל בימים אלו, בהם חוסר הודאות משתלט על כל תחומי חיינו - שוק הנדל"ן לאן? צפו בוידאו

כנס נדל"ן של נדל"ן מדיה/ניב אהרונסון

כנס מיוחד שנערך הבוקר (ב') בהובלת נדל"ן מדיה ואירח מומחי נדל"ן, שיווק ותקשורת - עסק בשאלה שמטרידה את כולנו: שוק הנדל"ן לאן? - בעידן של חוסר ודאות כלכלית, פוליטית ואפילו טכנולוגית, עם עליית הבינה המלאכותית שמשנה את כללי המשחק.

במהלך הכנס, התקיים פאנל מקצועי עם ראשי עולם התקשורת, בהנחיית עופר פטרסבורג ובהשתתפות עידן אלרום מנכ"ל קבוצת וואלה תקשורת, ויקטור וקרט מנכ"ל החטיבה העסקית קבוצת קשת, עומר ניצני סמנכ"ל מסחרי ופיתוח עסקי ישראל היום וקרן גונן מנכ"לית רדיו תל אביב 102FM.

אז מה צופן לנו העתיד בכל אחד מהתחומים הללו?

בשוק המשכנתאות: צניחה של 49% מפברואר אשתקד

"השוק ברמת שפל חסרת תקדים, לאור נתוני המשכנתאות המצויות בצלילה חופשית המעידה על חולשת השוק," התריעה שרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע משכנתאות מזרחי טפחות, שנתנה סקירה מקיפה על שוק המשכנתאות בשנת 2023 - עם הפנים קדימה.

"משיא בהיקף המשכנתאות של 13.4 מיליארד שקלים לפני כמעט שנה, מדווח בנק ישראל כעת על ירידה דראסטית ל-5.7 מיליארד שקלים בלבד בנתוני פברואר," המשיכה בן יהודה, "מדובר בשפל של שלוש שנים וצניחה של 49% מפברואר אשתקד. הבעיה העיקרית היא העדר תחליף למחיר למשתכן שעבד על השוק בעבר והציף את מכרזי המדינה.

כנס נדל"ן של נדל"ן מדיה. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה
שרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע משכנתאות מזרחי טפחות/מערכת וואלה, עופר פטרסבורג

ומה עם העתיד? "השוק בימים אלו נמצא במצב של חוסר ודאות. הריבית הגבוהה שמקשה על הלווים הקיימים ומרחיקה לווים חדשים, מביאה לכך שהבנקים והקבלנים מוצאים פתרונות כדי לעזור ללוקחי המשכנתאות. כבר היום, אפשר לראות מודעות שיווק של קבלנים שמציעים הטבות בסגנון 'הריבית עלינו' וכדומה.

"גם בנק מזרחי טפחות מסייע ללווים, קבלנים ורוכשי דירות, בהבנה שבסופו של דבר עסקאות הנדל"ן מניעות את השוק, ברגע שהביקוש בירידה גם ההיצע יהיה בירידה באופן טבעי, והשוק כולו נפגע מזה. בזמן הקרוב הריבית תרד וגם הרוכשים יחזרו להציף את השוק.

"שוק הנדל"ן תמיד רלוונטי, צריך לתת לרוחות להירגע", אומרת בן יהודה.

בשיווק הנדל"ן: תקבלו בברכה את הבינה המלאכותית

"הבינה המלאכותית לא הולכת להחליף אותנו, אבל מי שלא ילמד לעבוד איתה - לא יוכל להישאר בענף". כך התחיל אביב גרטן, מנכ"ל Vimmo, את הרצאתו על עתיד השיווק בנדל"ן, שנמצא, גם הוא בין כל שאר התחומים, בתוכנות הבינה המלאכותית וה-Chat GPT למיניהם.

לדבריו, "הבינה המלאכותית היא העתיד של עולם השיווק בכלל, ובין היתר גם בשיווק נדל"ן. עם זאת, היא לא כאן בשביל להחליף אותנו, להפך, היא כאן בשביל לייעל תהליכים ולעזור לנו לקדם תהליכים בצורה טובה יותר".

במהלך דבריו, הציג גרטן בזמן אמת כיצד עבודה נכונה עם הבינה המלאכותית יכולה להקל על תהליכי השיווק, בצורה שתחסוך זמן וכסף רבים.

כנס הנדל"ן של נדל"ן מדיה. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה
אביב גרטן, מנכ"ל Vimmo/מערכת וואלה, עופר פטרסבורג

"תלמדו איך לחיות עם הטכנולוגיה ולהשתמש בה לטובתכם, אלו שמסרבים להתקדם נתקעים מאחור. אל תהיו כמו נוקיה ובלאקברי", הכריז גרטן, "שנשארו מאחור כי סירבו ללמוד איך לעבוד עם הטכנולוגיות החדשות, והיום כמעט ואף נער לא מכיר את החברות שבעבר היו הגדולות בעולם".

גם בתחום הטכנולוגי, הציג מארק זאבי, יו"ר ובעלים של חברת ההייטק הישראלית במבי דרימ'ס, שפיתחה מערכת CRM ייחודית, שנועדה לסייע בקיצור משמעותי בתקופת השיווק של נכסי נדל"ן - ובכך להוריד בצורה משמעותית את עלויות המימון והשיווק של בניית פרויקטים חדשים, שקפצו בתקופה האחרונה לכ-20% ואף יותר ממחיר הדירה.

את ענף הנדל"ן לא צריך להעיר

במהלך הפאנל המקצועי, דיברו המשתתפים על מדברים על הצורך בשילוב בין פלטפורמות דיגיטליות למסורתיות בעידן הנוכחי, של ריבוי מסכים ומסרים. לשאלה, "כיצד עולם התקשורת מסייע להתעוררות שוק הנדל"ן, השיב ויקטור וקרט כי "היופי בענף הזה הוא שלא צריך להעיר אותו, כל אדם הוא לקוח נדל"ן, כל אחד רוצה לקנות דירה או מכיר מישהו שרוצה לקנות דירה, ההוכחה הניצחת היא שאין גוף תקשורת היום שמכבד את עצמו ואין לו מדור נדל"ן. זה ענף שיש לו כל הזמן ביקוש, ענף שהוא תמיד מעניין ולעולם יהיה בכותרות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully