וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסון לניצחון: החלה הקמת הבניין החדש בחולון - במקום זה שקרס

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 13:43

כשנה וחצי לאחר שפונה מדיירים בעקבות סכנה ממשית לחייהם - הונחה אתמול אבן הפינה לבניין החדש שיקום במקומו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר בחרו הדיירים הוותיקים את הדירות החדשות שלהם

הדמיה של הבניין החדש ברחוב סרלין חולון. קסם הדמיות,
הדמיה של הבניין החדש ברחוב סרלין חולון/קסם הדמיות

אתמול (א', 12/3), בטקס מרגש בו נכחו בין היתר ראש העיר חולון, בעלים ומנכ"ל חברת אאורה והדיירים שעולמם חרב לפני כשנה וחצי - הונחה אבן הפינה להקמת הבניין החדש שיקום ברחוב סרלין בחולון.

זאת, לאחר שבשבוע שעבר התקיים תהליך בחירה ושיבוץ הדיירים הוותיקים בדירות החדשות שלהם, וכעת תיפתח המכירה לציבור הרחב. בנוסף, אתמול גם נחתם הסכם ליווי עם חברת הפניקס, שתלווה בהסכם המימון את הפרויקט.

כזכור, בספטמבר 2021 קרס בניין המגורים בחולון, לאחר שפונה מדיירים עקב סדקים משמעותיים שהתגלו, והתרעות לסכנה ממשית לחייהם, שהתבררו, כאמור כנכונות, ותוך כמה רגעים איבדו 32 משפחות את ביתן ורכושן.

תמונה מטקס הנחת אבן הפינה. שוקה כהן,
תמונה מטקס הנחת אבן הפינה/שוקה כהן

חברת אאורה הייתה זו שלקחה את הפרויקט שלושה חודשים בלבד לאחר קריסת הבניין, ואף סייעה לדיירים בתשלום שכר הדירה כבר מהתחלה. בימים הקרובים יחל תהליך החפירה והדיפון. הצפי לאכלוס נכון להיום עומד על 30 חודשים.

הבניין החדש שיצא אתמול לשיווק בן 14 קומות, 89 דירות במפרט יוקרתי, אשר יחליפו את 32 הדירות שהיו בבניין שקרס. תמהיל הדירות החדשות פונה לקהלים מגוונים, זוגות צעירים, משפחות צעירות, מצמצמי דיור ויכלול דירות בנות 2-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, בגדלים שבין 55 מ"ר ועד 140 מ"ר.

סביבת הבניין תשודרג גם היא, בבניין מועדון דיירים וגן ילדים בחלק העורפי שלו והוא יתנשא מעל כל השכונה ויעניק לדיירים נופים פתוחים לכל עבר השדות הירוקים והנרחבים של מקווה ישראל שמעבר לכביש והפארקים בסביבה.

מחירי הדירות בבניין החדש יתחילו מ-1.7 מיליון שקל לדירת 2 חדרים 55 מ', וימשיכו עד 2.84 מיליון שקל לדירת 4 חדרים 84 מ', ו-4.64 מיליון שקל לדירת 5 חדרים 121 מ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הפרויקט הפינוי בינוי הכי מהיר במדינת ישראל"

בטקס הנחת אבן הפינה - נכחו ראש העיר חולון מוטי ששון, מנכ"ל עיריית חולון, ארז ניסים, בעלים ומנכ"ל 'אאורה מחדשים את ישראל', יעקב אטרקצ'י, בא כח הדיירים עו"ד גיל בן משה, וכן הדיירים הוותיקים של סרלין 36-38 בחולון.

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה מחדשים את ישראל, אמר בטקס הנחת אבן הפינה: "היום אני מתרגש יותר מתמיד להתחיל את הבנייה של הבניין החדש. היום גם נחתם הסכם ליווי עם הפניקס חברה לביטוח שתיתן את הערבויות ותלווה את הפרויקט. תהליך התיכנון היה בזמן אפס עם שיתוף פעולה ורוח גבית של עיריית חולון. פעלנו יחד עם ראש העיר, מהנדס העיר וכל צוות אגף הנדסה וגורמי התכנון והרישוי שנרתמו על מנת לקיים תהליכים במסלול מואץ. המשולש של דיירים, עירייה ויזם שפועלים יחד - הוכיח את עצמו בקיצור הזמנים כדי להתחיל לבנות ומהר.

"קריסת הבניין העלתה את המודעות להתחדשות עירונית בכל הארץ ואין לי ספק שההתנהלות היום היא אחרת מול הדיירים, העיריות, והממשלה. בעוד 30 חודשים יקבלו הדיירים הוותיקים את הדירות החדשות והמעוצבות שלהם בסביבה בטוחה ומתקדמת".

ראש העיר חולון, מוטי ששון אמר בטקס הנחת אבן הפינה: "הדיירים עברו תקופה לא פשוטה, העמדנו צוותים שלנו שיעשו את המיטב בתנאים שהיו כדי לתת מענה לדיירים. אני מאמין ובטוח שנהיה יחד עוד 30 חודשים למסור את הדירות החדשות, הבניין הזה יהווה דוגמא להרבה ערים בישראל - איך לעשות את הפינוי בינוי בצורה נכונה".

יעקב אטרקצ'י בועידת השלטון המקומי של וואלה! ו103FM. ראובן קסטרו
יעקב אטרקצ'י בועידת השלטון המקומי של וואלה! ו103FM/ראובן קסטרו

עוה"ד של הדיירים, גיל בן משה, אמר: "את האירוע סיימנו עם נזק רב לרכוש, היום אנחנו כאן כדי להסתכל קדימה ולשמוח ולהודות על התחלת הבנייה. נראה שהפרויקט הזה הוא פרויקט הפינוי בינוי הכי מהיר במדינת ישראל. צוות נהדר של אנשים אצל כל הגורמים, הדיירים, העירייה ואאורה עשו הכל - במטרה משותפת לקדם את הפרויקט הזה מהר ולעזור לבעלי הקרקע שאיבדו את ביתם. אני בטוח שהדברים ימשיכו באותו הקצב. הציונות האמיתית זה מה שאנחנו רואים היום. והכל בצורה טובה, יעילה ומהירה"

כאמור, נחתם אתמול גם הסכם ליווי לפרויקט עם חברת הפניקס בע"מ. על פי ההסכם תעמיד הפניקס מסגרות בהיקף של כ-200 מיליון שקל לליווי הפרויקט. החברה מעמיקה את השותפות עם חברת הפניקס עם הסכם ליווי שלישי ב-24 החודשים האחרונים ומברכת את הפניקס להתגייסותה לליווי הפרויקט. את אאורה ייצג עו"ד לירון לב ממשרד פישר בכר חן ואת הפניקס ייצגו עו"ד אורי שגיב ועו"ד הדר לנקרי ממשרד אסף אנגלרד ושות'

הבניין תוכנן בעיצוב אדריכלי בסטנדרט גבוה על ידי מעיין פירשט ממשרד 'מזור פירשט אדריכלים'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully