וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעד או נגד המהפכה?" - תנאי חדש ומדאיג לשוכרי דירות

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 10:42

"לא רוצה קיצוניים בדירה שלי": עדויות של שוכרים מהשבועות האחרונים מעלות תמונת מצב מדאיגה בה בעלי דירות מתנים את השכרת דירתם בעמדה פוליטית - בעד או נגד המהפכה החוקתית; בקרוב - כאן מוחים בכיף?

חוזה שכירות. ShutterStock
"השאלה הראשונה ששואלים היא אם השוכר תומך או מתנגד לרפורמה. לפי התשובה קובעים את המחיר"/ShutterStock

מתרחקים מאחדות: דמיינו לכם מצב בו החלוקה בין ימין לשמאל הופכת גם לחלוקה בין בניינים ברחוב. בהחלט תמונה מדאיגה, לא?

עדויות של בעלי ושוכרי דירות מהשבועות האחרונים מראות כי אנחנו לא רחוקים משם - ולאחר ששמענו סיפורים על משפחות שמתפרקות עקב עמדה פוליטית, נראה כי גם שוק השכירויות נדבק בחיידק ומתפצל לאיטו, כאשר בעלי דירות מודים כי הם מתנים את השכרת דירתם בעמדה פוליטית של השוכר - בעד או נגד המחאה החוקתית.

"למה זה נשמע לך מוזר?", תוהה בעל דירה בפלורנטין, "זה לא משהו שולי. זה בדמנו. אני רוצה להשכיר את הדירה רק למי שמתנגד לדיקטטורה שלטונית. לא מוכן להיות תלוי פרו דיקטטור".

מהומות באיילון בהפגנה נגד המהפכה המשפטית. 9 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"שוק הנדל"ן מתאים את עצמו לטרלול שעובר על המדינה"/ראובן קסטרו

האווירה הטעונה מביאה את השוק למצבי קיצון. מתווך מתל אביב מספר: "לא מפתיע אותי כבר כלום. שמעתי את כל הסיפורים והאגדות שהשוק הזה יכול לייצר. באווירה היום השאלה הראשונה היא מה עמדתך בנוגע לסכנה הקיומית, ויש לא מעט אנשים שהופכים את זה לתנאי העסקה מול שוכרי הדירות. מקווה לטובת כולנו שהמצב הזה לא יישאר אלא יחזור לשפיות".

אילן טבצ'ניק, מנכ"ל א.א. נדלן, מסביר כי "שוק הנדל"ן מתאים את עצמו לטרלול שעובר על המדינה. נולד מדד חדש בשוק השכירויות של בעלי הנכסים. כיום, השאלה הראשונה ששואלים היא אם השוכר תומך או מתנגד לרפורמה. לפי התשובה קובעים את המחיר, הביטחונות, ולעתים זה אף יכול להגיע למצב בו המשכיר יעדיף להימנע מלקיים עסקה עם הלקוח שרוצה את הדירה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully