וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין חולמים על דירה? חפשו באריאל ובאלפי מנשה

9.3.2023 / 9:03

הביקוש לדירות במערב השומרון הגובלות לערי המרכז שובר שיאים, כשישראלים רבים רואים באזור זה חלופה זולה ואופציה ליהנות מהיתרונות במגורים בסמוך לערי המרכז. אז כמה תעלה לכם דירה באריאל או באלפי מנשה?

אלפי מנשה. אורי, Creative Commons
ממשיכה להתפתח ולרשום ביקושים. אלפי מנשה/Creative Commons, אורי

הישובים הצמודים לקו הירוק והערים הגדולות בשומרון מהצד המזרחי של הגדר, נהנים במשך שנים מ"פריבילגיה" תדמיתית בשל קרבתם לערי המרכז, בשונה מאלו הממוקמים בעומק יהודה ושומרון. לאור זאת, הביקוש לדירות באזורים אלו הולך וגדל משמעותית בשנים האחרונות, מה שהוביל לתנופת בנייה פרטית מסיבית לצד שילוב פרויקטים ממשלתיים כגון דירה בהנחה ומחיר למשתכן. מדובר בישובים בעלי זיקה חילוניות לרוב ומאופיינים ברמה סוציו אקונומית טובה.

האטרקטיביות של ישובים אלו מקורה בעובדה שהם מהווים פתרון מגורים חליפי זול באופן משמעותי ביחס לאזור המרכז, זאת בשל קרבתם לצירי תחבורה ראשיים ולערים המבוקשות והיקרות המהוות את מרכז פעילות המשק. בין ישובים אלו ניתן למנות לדוגמה את אלפי מנשה הגובלת בכפר סבא, וכמובן את אריאל שבשנים האחרונות נהנית מתנופת בנייה אדירה במסגרת תוכניות ממשלתיות וכן בניה פרטית של קבלנים. הביקוש באריאל גבוה לאור העובדה שהעיר מעניקה לתושביה שירותים מוניציפאליים רבים ופועלת בה אוניברסיטה גדולה, כאשר רבים מהסטודנטים שלה משכירים דירות בעיר.

אריאל, 11 ביוני 2020. ראובן קסטרו
תנופת בנייה. אריאל/ראובן קסטרו

אך לא רק בישובים אלו יש ביקוש. קבוצה נוספת, חזקה ומבוקשת מאוד, כוללת בין היתר את אורנית, אלקנה, ושערי תקווה, הנחשבים לישובים יקרים יחסית בהשוואה לאלו שמזרחה מהם בעומק יהודה ושומרון. ישובים כמו יקיר (גם שם מפתחים בימים אלו בתים צמודי קרקע), נופים, רבבה ועוד. מחירי הדיור באזורים אלו גבוהים מאוד וקרובים למחירים ביישובים ובערים הצמודות לקו הירוק.

"יש כלל לא כתוב שאומר שככל שהישוב קרוב יותר לקו הירוק, כך מחירי הדירות בו גבוהים יותר לעומת יישובים הממוקמים בעומק השומרון", אומר סער פלד, לשעבר סגן יו"ר לשכת השמאים אשר מלווה מקרוב את הפרוייקטים באזור, "אלפי מנשה, למשל, מהווה חלופת דיור זולה יותר לקהל גדול של תושבי העיר כפר סבא, שרבים מתושביה המבקשים לשפר דיור מבניין מגורים רווי קומות לבית צמוד קרקע מגשימים שם את חלומם, בזמן שהם ממשיכים להנות מתשתיות העיר ומאזורי התעשייה והמסחר שלה. היישוב ממוקם במרחק של 5-10 דקות ממנה בלבד. כיום היישוב מורכב ממספר שכונות כמו גם מקודמים פרויקטים ממשלתיים. אף על פי שהוא מאופיין בבנייה צמודת קרקע, ישנן שכונות כמו גבעת טל למשל, המתאפיינת בבנייה רוויה ומודרנית. היישוב עובר בימים אלו תהליך של ממש התפתחות לעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אז כמה תעלה לכם דירה באזורים אלו?

באלפי מנשה דירות חמישה חדרים משווקת בסדר גודל של 2.3-2.35 מיליון שקלים, בעיקר בהרחבת שכונת גבעת טל, שם מוצעות כ-1300 יחידות דיור על פי תוכנית תב"ע 115/8/1 הכוללת גם את פרויקט מחיר למשתכן. ביישוב צופים תוכלו למצוא דירות ארבעה חדרים במחירים המתחילים ב-2.25 מיליון. בעיר אריאל הגדולה מוצעות דירות בגודל חמישה חדרים במחיר של 2.1-2.3 מיליון, כאשר דירות ארבעה חדרים בעיר הגדולה בשומרון נמכרות סביב 1.8-2 מילון שקלים. בעיר מוצעות כ-850 יחידות דיור. לשם השוואה, בכפר סבא דירת חמישה חדרים משווקת בסדר גודל של 3.5-3.8 מיליון שקלים. מה שמדגים חיסכון של מיליון שקלים.

סער פלד. יחצ,
הרבה יותר זול מכפר סבא. סער פלד/יחצ

"בכלל הפרויקטים ישנו ביקוש גדול יותר לדירות גן ופנטהאוז", מספר פלד. "בכלל היישובים עיקר הבניה היא בניה רוויה לא גבוהה בדמות בניין בגובה עד 8-9 קומות. הבניה לרוב במתחמים שנועדו להרחיב את היישובים ובהם מתבצעת בניה של בתי ספר, מרכזים מסחריים גנים פארקים ועוד. סביבם נבנות תשתיות חדשות, כבישים ושיפורי תשתיות. כלל העסקאות משקף כניסה של שנתיים שלוש".

  • עוד באותו נושא:
  • אלפי מנשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully