וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עוד אפשר? עכשיו גם הארנונה צפויה להתייקר

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 11:42

בדרך להתייקרות נוספת? הארנונה צפויה לזנק כתוצאה מהסכם השכר שנחתם במגזר הציבורי. באיגוד לשכות המסחר קוראים לבטל את הזיקה האבסורדית בין עדכוני השכר במגזר הציבורי ובין מס הארנונה - "לרשויות מקומיות כיום אין כל סיבה להתייעל"

דבי מחאת הארנונה, מרץ 2015. באדיבות המצולמים
מחאת הארנונה מ-2015. מה השתנה מאז?/באדיבות המצולמים

כאילו לא די בגל ההתייקרויות האחרון: כעת מתברר כי גם מס הארנונה שכל אחד מאיתנו משלם צפוי לזנק ולהכביד עוד יותר על יוקר המחיה.

זאת, בעקבות הסכם השכר הציבורי שנחתם לאחרונה בין האוצר ובין ההסתדרות - הגורם לתוספת ארנונה של כ-3.5 מיליארד שקל בעשור, עקב עליות השכר במגזר הציבורי.

נסביר: בהתאם לנוהל הקבוע, מס הארנונה המוטל על משקי הבית ועל עסקים מתעדכן בתחילת כל שנה. זאת, על פני נוסחה המשקללת את עליית מדד המחירים לצרכן ואת השינויים בשכר במגזר הציבורי. על פי נוסחה זאת, בעשר השנים האחרונות התייקרה הארנונה בכ-4.3 מיליארד שקל.

מתוכם - 80% בגין שיעור העלייה במדד השכר הציבורי ורק 20% בגין שיעור השינוי במדד המחירים. באיגוד לשכות המסחר מזכירים כי בהתאם לאותה נוסחה, הארנונה לשנת 2023 התייקרה, באופן רוחבי, ב-1.37% שמשמעותה תוספת מס של כ-400 מיליון שקל על כלל הציבור ועל המגזר העסקי.

בנוסף, באיגוד לשכות המסחר מתריעים כי הארנונה הינה מחולל אינפלציה וזינוק בארנונה עלול להביא לגל התייקרויות נוסף במשק.

ההסכם שנחתם

על פי הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בין האוצר להסתדרות לפני ימים אחדים, השכר במגזר הציבורי יועלה, רוחבית ב-11% וכל עובד במגזר הציבורי יקבל מענק חד פעמי בסך 6,000 שקל.

בנוסף, תינתן תוספת שכר ייחודית לתומכות החינוך ברשויות המקומיות. על פי הנתונים שפורסמו, עליית השכר הכוללת במגזר הציבורי תעמוד על למעלה מ-12 מיליארד שקל בשנים הקרובות.

באיגוד לשכות המסחר מוסרים כי הם מברכים על התאמת השכר לעובדים המוחלשים, אולם מתריעים מפני האבסורד ולפיו, על פי החוק הקיים, משמעות העלאת השכר במגזר הציבורי תהיה זינוק בתשלומי מס הארנונה של המגזר העסקי והציבור הרחב.

לאור זאת, בפניה דחופה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', קורא אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, להוסיף לחוק ההסדרים הנדון בימים אלה סעיף המבטל את הזיקה האבסורדית בין עדכוני השכר במגזר הציבורי ובין מס הארנונה שכולנו משלמים.

לדברי לין, לא זו בלבד שבמצב הנוכחי העיריות גובות ארנונה גבוהה יותר, הן גם לא מספקות שירותים טובים יותר בשל כך: "על פי הנוסחה הקיימת כיום, לרשויות מקומיות אין כל סיבה להתייעל. הן יכולות להוריד את רמת השירותים אותן הן מספקות לתושבים ולעסקים הפועלים בשטחן, ועדיין ליהנות מתוספת הכנסות אוטומטית. זהו, כמובן, מצב לא בריא שפועל לרעת משקי הבית ולרעת המגזר העסקי".

באיגוד לשכות המסחר אומרים כי ביטול ההצמדה האוטומטית דווקא תיטיב עם הרשויות המקומיות ותאלץ אותן להתייעל, "הרשויות יחפשו מקורות תקציביים אחרים, במקום העלאת הארנונה האוטומטית. דבר שיוביל מדיניות של פיתוח עסקים בתחומי שיפוטן, שכן עיקר מס הארנונה מקורו במגזר העסקי. הרווח יהיה כולו של כלל התושבים באותה הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully