וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחטף? הממשלה פועלת להגדיל כוחה גם בוועדות התכנון

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 0:09

יומיים בלבד: זה פרק הזמן השערורייתי שהוקצה להערות הציבור על חוק העוסק בהגדלת מספרם של נציגי הממשלה במוסדות התכנון - זאת, ללא שמירה על יחסיות הייצוג של שאר המגזרים

הם רוצים שנשים לב בכלל? תזכיר לחוק התכנון והבניה, המציע שינוי בהרכב ועדות התכנון בצורה שתגדיל את כוחה של הממשלה בוועדות - הופץ להערות הציבור ביום ראשון האחרון (05/03) ותוקפו אמור לפקוע היום (07.03) בחצות.

כלומר - הממשלה "נותנת" לציבור יומיים בלבד כדי להביע התנגדות לקידום חוק לתוספת שני נציגי ממשלה בוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה בצפון ובדרום, מ-11 ל-13, מה שיגדיל את כוחה היחסי של הממשלה ויחזק את כוחה באופן משמעותי.

רק לנו זה נשמע כאילו העושים לנו טובה? נדגיש זאת שוב: ניתן להגיב באתר עד סוף היום (00:00).

תגובת משרד הפנים בהמשך הכתבה.

הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
רק לנו זה נשמע כאילו עושים לנו טובה?/פלאש 90, יונתן זינדל

חוק התכנון והבניה קובע את הרכבם של מוסדות התכנון, ובהם המועצה הארצית לתכנון ובניה והוועדות המחוזיות. לפי החוק, חברי הממשלה, שהם חברי המועצה הארצית, ממונים בהתאם להחלטת הממשלה במסגרת מספר הנציגים שנקבע לנציגי הממשלה בחוק, ובוועדות המחוזיות מכוח הוראות החוק ובהתאם להרכב הנציגים שנקבע בו.

בתזכיר שהופץ באתר משרד המשפטים מפרטים כי בהתאם להסכמים הקואליציוניים, שנחתמו לשם כינונה של הממשלה ה-37, נתקבלה ביום 19.2.2023 החלטת ממשלה מס' 137 ובמסגרתה הוחלט להנחות את שר הפנים למנות את שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות (או נציגה) כחברה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה וכן למנות את נציג שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות כחבר בוועדות המחוזיות במחוזות הצפון והדרום. לפיכך, הם כותבים, מוצע לתקן את החוק בהתאם.

תגובת משרד הפנים לטענות: "הקיצור נעשה בהתאם להחלטת ועדת השרים לחקיקה ובאישורה של גב' כרמית יוליס, המשנה היועצת המשפטית".

"הממשלה מנסה להשתלט בכוח"

זאב בלסקי, ששימש בעבר כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה, יו"ר קבינט הדיור וראש עיריית רעננה, מגיב: "נדהמתי מבקשת הממשלה להפר את האיזון הנכון שקיים במועצה הארצית ובוועדות התכנון המחוזיות, וכל זאת במחטף שמעולם לא היה כמותו. זו פגיעה בשלטון המקומי ובציבור כולו.

"אני תקווה שהממשלה תתעשת ותחזור בה מהניסיון להשתלט בכוח על גופי התכנון במדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully