וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט בין 14 ל-16: חדר כושר בבניין משותף - איך בונים נכון?

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 18:34

האפשרות להתאמן במרחק לחיצת כפתור נשמעת חלומית. באותה נשימה, אם לא עושים את זה נכון, היא יכולה לגרום גם לרעש, רעידות וחילוקי דעות בין השכנים. מה צריך לדעת לפני שבונים חדר כושר בבניין משותף? היכנסו

אילוסטרציה חדר כושר אימון מתעמלת התעמלות משקולות משקולת מנוחה זיעה. ShutterStock
חדר כושר בבניין משותף: איך לבנות נכון ולמנוע רעידות ומריבות?/ShutterStock

זה כבר הפך לסטנדרט: אם בעבר זו הייתה נחלתם של דיירי מגדלי יוקרה בלבד, כיום כמעט וכבר לא נבנים בנייני מגורים ללא חדרי כושר משותפים.

היתרונות בחדר כושר במרחק ירידה במעלית רבים וברורים, אך אם לא בונים אותו בעזרת החומרים והכלים הנכונים - גם הרעשים, הרעידות והמחלוקות ירבו, ושמעו לי, אתם לא רוצים לריב עם השכן הבאדי בילדר שלכם כי הוא מרעיד את הקירות בין 14:00 ל-16:00, או גרוע מכך, בשעות הערב, אחרי שהצלחתם להרדים את הילדה.

אז איך נמנעים מכך? עדיף להקדים תרופה למכה, תרתי משמע, ופשוט לבנות את זה נכון.

רגליים של גבר בחדר כושר. ShutterStock
רצפת חדר הכושר צריכה להיות עמידה במיוחד כדי למנוע רעידות ופציעות/ShutterStock

"כאשר בונים חדר כושר בבניין רב קומות, חשוב לקחת בחשבון את משקל הציוד ואת הפוטנציאל של הרעש והרעידות לעבור לקומות אחרות", מסביר בוריס לדרמן, שעלה מברזיל בצעירותו, ממייסדי ומביאי הקפוארה לארץ, העוסק בבניית רצפות עץ מקצועיות למכוני כושר, וחדרי סטודיו למחול ואומנויות לחימה, למעלה מ-30 שנה.

"בתהליך הבנייה, הדבר הכי חשוב הוא להקפיד על ביצוע העבודה בצורה יסודית ומדוקדקת. לא מוותרים על אף אחד מהשלבים או מחפשים קיצורי דרך - היכולים לגרום גם לבעיות עם השכנים מפאת הרעש, לבעיות בטיחות וכמובן, גם לפציעות ספורט חמורות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מהרצפה עד הגג: איך בונים את זה נכון?

כדי להקטין את הרעש והזעזועים הנגרמים על ידי הציוד בחדר הכושר, חשוב להתקין רצפה וקירות עם בולם זעזועים. רצפת החדר צריכה להיות עמידה במיוחד כדי למנוע רעידות קונסטרוקטיביות - ולכן חשוב לבחור ברצפה המתאימה לסוג הציוד.

לדרמן מסביר כי "גישה נפוצה אחת לטיפול בחששות אלו היא התקנת מערכת ריצוף מיוחדת לחדר כושר המספקת בלימת זעזועים והפחתת רעש. ישנם מספר סוגים שונים של מערכות ריצוף לחדר כושר, כולל רצפות עץ, שטיחי גומי, אריחי קצף משתלבים וחומרים סינתטיים שנוצקים במקום".

"מהניסיון שלי, רצפת עץ היא האופציה המובילה לרצפת חדרי כושר, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה אקוסטית ובטיחותית. רצפות העץ בנויות על בסיס גמיש בשביל לבלום זעזועים ולשמור על בריאות המתאמנים. בנוסף, היא גם מסייעת להפחית את הרעש בחדר ולהפוך את האקוסטיקה לטובה יותר, ובכך מאפשרת למתאמנים להוריד משקולות של עשרות קילוגרם, ולשמוע מוזיקה תוך כדי, מבלי להפריע לשכנים. בנוסף, רצפת עץ גם פחות חלקה מרצפות אחרות, מה שמפחית את הסיכון לפציעות".

מהרצפה עד הגג: איך בונים את זה נכון?. בוריס לדרמן,
מהרצפה עד הגג: איך בונים את זה נכון?/בוריס לדרמן

"שטיחי גומי הם גם אופציה פופולרית מכיוון מספקים בלימת זעזועים טובה. הם זמינים בדרך כלל בדרגות עובי וצפיפות שונות, כדי להתאים לסוגים שונים של ציוד ודפוסי שימוש. אריחי קצף משתלבים הם אפשרות נוספת, כיוון שהם קלים להתקנה ומספקים בלימת זעזועים והפחתת רעשים טובה".

"בכל סוג של חומר שתבחרו, מה שחשוב לוודא זה שהרצפה מנותקת מהבטון. בעבודה שלי, הרצפה התחתונה זו רצפת עץ שבנויה על בולמי זעזועים גרמניים, המנתקים את הרצפה דרך הבולמים. דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא ניתוק הרצפה מהקירות".

ומה בנוגע לקירות?

"עבור קירות חדר הכושר, יש לקחת בחשבון מספר חומרים המספקים עמידות בפני פגיעות, בידוד קול וקלות ניקוי. אפשרות אחת היא להשתמש בקיר גבס מצופה ויניל, שהוא עמיד בפני לחות וקל לניקוי", אומר לדרמן.

"אפשרות נוספת היא התקנת פאנלים אקוסטיים, שנועדו לקלוט קול ולהפחית הדים. לוחות אלו זמינים במגוון סגנונות וניתן להתאים אותם לעיצוב חדר הכושר. מכוני כושר מסוימים בוחרים בקירות בטון או לבנים, המספקים עמידות מצוינת בפני פגיעה ובידוד קול, אך יכולים להיות קשים יותר לניקוי ותחזוקה".

"בכל מקרה, חשוב לבחור חומרי בנייה וגימור איכותיים המתאימים לצרכי החדר והמשתמשים בו. כמו כן, חשוב לוודא שהקירות מספיק חזקים לציוד הכבד וכי הם יכולים לעמוד בלחץ הנגרם בזמן האימון".

לא רק בקומת קרקע: חדר כושר גם בקומות הגבוהות

כאשר מתכננים לבנות חדר כושר בבניין מגורים, המיקום הטוב ביותר תלוי במספר פרמטרים שונים, כגון השימוש הצפוי בחדר הכושר, הגודל הנדרש, התקציב ועוד.

במרבית בנייני המגורים מעדיפים האדריכלים להציב את חדר הכושר בקומת הקרקע, ולא באחת הקומות הגבוהות. הבנייה של חדר כושר בקומת קרקע מספקת מספר יתרונות, כגון גישה נוחה יותר לחדר הכושר עבור המתאמנים, יציבות וקשיחות רצפתית מיטבית למכשירי הכושר, ואפשרות ליישום פתרונות אקוסטיים בצורה נוחה ויעילה יותר עבור המתאמנים.

ובכל זאת, מספר בניינים שנבנו לאחרונה, משלבים חדרי כושר גם בקומות הגבוהות. האמת, יש משהו מספק בלהתאמן בקומת הפנטהאוז ולראות את העולם ממבט על.

אז כן, לבנות חדר כושר בקומות עליונות בבניין זה בהחלט אפשרי, אם ניקח בחשבון מספר פתרונות אקוסטיים שצריך לשים עליהם דגש.

חדר כושר בקומה השמינית של משרדי חברת מייקרוסופט. בוריס לדרמן,
לא רק בקומת קרקע: חדר כושר גם בקומות הגבוהות/בוריס לדרמן

ישנם מספר פתרונות, ביניהם פתרונות לתקרה המסייעים לצמצם את ההתפרצות הקולית ולהפחית את הרעש בחדר. זה עשוי לכלול פתרונות תקרה אקוסטיים, כמו פאנלים תלויים אקוסטיים; פתרונות קיר, המסייעים לצמצם את הקול ואת הרעש בחדר, וכן מזרוני ספורט אקוסטיים של גצנר מבית סונקס - המסייעים לצמצם את הרעש בחדר ולמנוע התפרצויות קול ורעידות קונסטרוקטיביות.

"הבידוד האולטימטיבי הוא שימוש במזרוני גצנר (Getzner) מבית סונקס, היוצרים בידוד מלמטה ומלמעלה, וכן שימוש בלוחות העשויים מגומי ממוחזר, הנחשב ליותר קשיח, עליהם צריכים לעמוד כל המתקנים והמשקולות".

לדברי בוריס לדרמן, בניגוד לדעות הרווחות, חדר כושר אפשר לבנות בכל קומה: "ברגע שהאדריכלים מתכננים את זה מראש ויודעים שחדר הכושר יהיה בקומות הגבוהות, זה קל יותר, כיוון שיש אפשרות להציב בולמי זעזועים מתחת לשכבת הבטון עוד לפני שהחלה הבנייה".

חדר כושר בקומה השמינית של משרדי חברת מייקרוסופט. בוריס לדרמן,
חדר כושר בקומה השמינית של משרדי חברת מייקרוסופט/בוריס לדרמן

"לדוגמה, בבנייני המשרדים של מייקרוסופט בהרצליה בניתי חדר כושר של 930 מ"ר בקומה 8 מתוך 9 קומות, בנייני גינדי בת"א בניתי חדר כושר על שטח של 160 מ"ר, המשקיף על כל תל אביב מקומה 48. במשרדים של חברת מון אקטיב בניתי חדר כושר בקומה 6 מתוך 14, ממש בלב הבניין, כך שהבידוד צריך להיות איכותי מספיק כדי למנוע רעש ורעידות החל מהרצפה, דרך הקירות ועד התקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully