וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר הזו הולכת להשתנות מקצה לקצה: 18 אלף דירות ומספר שכונות חדשות

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 12:37

שכונות חדשות ולמעלה מ-1.5 מיליארד השקעה בתשתיות: אחת הערים המבוקשות בישראל בשנים האחרונות, הנמצאת בתנופת בנייה חסרת תקדים, מקדמת הסכמי פיתוח ליותר מ-18 אלף דירות חדשות

"על פי כל התחזיות תוך 15 שנה נכפיל את עצמנו לכרבע מיליון תושבים". צילום: עיריית חדרה, אתר רשמי
"על פי כל התחזיות תוך 15 שנה נכפיל את עצמנו לכרבע מיליון תושבים"/אתר רשמי, צילום: עיריית חדרה

10 שנים לאחר החתימה על הסכם הפיתוח שבזכותו קמה שכונת הפארק המבוקשת, במסגרתה קמו אלפי יחידות דיור חדשות בעיר - עיריית חדרה מדווחת היום (ב') כי היא מקדמת בימים אלו, באמצעות החברה הכלכלית, הסכמי פיתוח לכ-18 אלף יחידות דיור נוספות בעיר על שטח של כ-4,000 דונם.

הסכם הפיתוח הוא הסכם משולש שנחתם בין בעל הקרקע, הרשות המקומית והחברה הכלכלית שמקדמת את התכנון וביצוע התשתיות התומכות. העירייה מדווחת כי מתוך סך יחידות הדיור המיועדות להקמה - כשליש מהן נמצאות כבר לאחר אישור תב"ע או בתכנון מפורט.

כמו כן, היקף ההשקעה בקידום התשתיות במסגרת הסכמי הפיתוח בעיר מוערך בכ-1.6 מיליארד שקל - כאשר מדובר בפיתוח וחידוש של כבישים, שטחים פתוחים בבעלות ציבורית, שבילי אופניים, תאורה, ניקוז, מים, ביוב וכו'.

4 מתחמי התחדשות ו-2 שכונות חדשות

אחד המתחמים הבולטים בהם אושרה תב"ע הוא מתחם פרדס בילו הנמצא סמוך לנחל חדרה ובימים אלה נמצא בשלבי תכנון מפורט. במתחם זה, צפויות לקום 562 יח"ד חדשות על כ-210 דונם בבניינים של 2-4 קומות.

מתחם נוסף הוא מתחם 17 הנמצא מזרחית לשכונת ברנדייס ולשכונת הפארק. במסגרת הסכם הפיתוח של מתחם 17, מתוכננת שכונה חדשה של כ-1544 יח"ד על 216 דונם בבניינים בני 3-24 קומות.

בניין מגורים בשכונת הפארק בחדרה. ליעד וכניש, מערכת וואלה
בניין מגורים בשכונת הפארק בחדרה/מערכת וואלה, ליעד וכניש

מתחם בולט נוסף שצפוי לקבל אישור בתקופה הקרובה ולהפוך לשכונה המשמעותית הבאה בחדרה הוא מתחם הפארק המרכזי - "שכונת הפארק השניה". מדובר בתוכנית ל-4,500 יחידות דיור על שטח של כ-653 דונם, בהמשכה של שכונת הפארק במזרח חדרה. השכונה המתוכננת תכלול בניה מגוונת של צמודי קרקע ובניה רוויה, בנוסף למתחם קריות חינוך ומרכז תרבות ופנאי.

מתחם מעניין נוסף הוא מתחם "אלי כהן" בשכונת גבעת אולגה במערב העיר - שם מקודמת הבניה בתהליך ייחודי המשלב הסכם פיתוח עם תהליך של התחדשות עירונית. בשל כך, יבוצע הפרויקט בשיטת בינוי פינוי, כאשר, על פי התכנון בעלי הדירות יעברו קודם לבניינים חדשים שיקים היזם בשטח המשולבות עם דירות שישווקו לשוק החופשי ורק לאחר מכן יהרוס את המבנים הישנים.

"בדרכה להפוך לעיר המרכזית בין חיפה לתל אביב"

מ"מ ראש העיר בפועל, ניר בן חיים: "יחד עם תהליכי הבניה בהתחדשות עירונית, הסכמי פיתוח אילו יכניסו לעיר עוד שטחי תעסוקה איכותיים, פרויקטים בשימושים מעורבים ואוכלוסייה חזקה הצפויה לשלש את כמות התושבים ביישוב. חדרה בדרכה להפוך לעיר המרכזית בין חיפה לתל אביב".

שי ארנט-כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית: חדרה האמונה על קידום ופיתוח המתחמים
"אחד היתרונות המרכזיים של קידום הסכמי הפיתוח בחדרה הוא שמדובר בפעילות של החברה הכלכלית לחדרה מול בעלי קרקעות פרטיים. רוב השטחים הפנויים לבניה בעיר הם קרקעות פרטיות ולכן אין כאן מעורבות של רמ"י או כל גורם ממשלתי אחר. כך התכנון והביצוע נעשים תוך ראית טובתה של העיר ותושביה ולא רק מתוך אינטרסים חיצוניים".

תנופת פיתוח חסרת תקדים

פרט להסכמי הפיתוח הנרחבים אישרה ועדת התכנון המקומית בשנה החולפת 1,000 היתרי בניה. ב-5 מתחמים של פינוי בינוי בעיר וכן עוד כ-3,000 דירות במתחמי התחדשות עירונית נוספים, הצפויים לקבל היתרי בניה בשנתיים הקרובות.

לכך, ניתן לצרף את תכנית פארק התעסוקה של חדרה - האנרג'י פארק, שעתיד לכלול 1.6 מיליון מ"ר. הפארק מיועד לשימושים מעורבים הכוללים, תעסוקה, מסחר, מגורים, לוגיסטיקה ומלונאות.

המתחם הסמוך לכביש החוף יכלול גם את המתח"מ - מסוף תחבורתי מרכזי ומודרני. המסוף ייבנה בשיתוף פעולה של רכבת ישראל ועיריית חדרה, וצפוי להתחבר לתחנת הרכבת הקיימת של חדרה שתהפוך לתחנת רכבת עיקרית באזור.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully