וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיות בניה ישראליות ישקמו את טורקיה?

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 11:41

במפגש מיוחד של נציגי ראשי הארגונים העסקיים בטורקיה הובע עניין רב בטכנולוגיות חדשניות מישראל כדי לסייע בשיקום נזקי האסון בטורקיה; מספר חברות ישראליות החלו לבחון את העניין | בלעדי

ניסיונות החילוץ של הצוותים הישראליים  של לכודים בין ההריסות בטורקיה. 8 בפברואר 2023. יואב איתיאל
ניסיונות החילוץ של הצוותים הישראליים של לכודים בין ההריסות בטורקיה. 8 בפברואר 2023/יואב איתיאל

במסגרת מפגש מיוחד של נציגי המגזר העסקי וחברות הבניה של טורקיה הובע עניין רב מצד הטורקים בטכנולוגיות חדשניות ושיטות בנייה מתקדמות מישראל כדי לסייע בשיקום נזקי רעידת האדמה הקשים בטורקיה.

ד"ר איתן לסרי, מנכ"ל אתגר, יזם עסקי הפעיל בשוק הטורקי מזה 20 שנה, הוזמן למפגש שהתקיים באיסטנבול ומסר כי "אני גאה ושמח להשתתף במפגש ראשון של נציגי המגזר העסקי וחברות הבניה של טורקיה באיסטנבול כאורח זר היחידי שהיה באולם. במטרה להיערך לסיוע ושיקום מהיר של איזור רעידת האדמה שנפגע קשה בכל הפרמטרים, הצעתי לראשי המפגש לגייס במיידי טכנולוגיות בניה ותשתיות מישראל לסיוע וכבר התחלנו לפעול בנושא".

לסרי, לשעבר יועצם של ראשי הממשלה אריאל שרון ובנימין נתניהו, הוזמן באופן אישי למפגש, בתור זה שייעץ במשך שנים לראשי הארגונים הטורקיים "פורום איסטנבול" (המקביל לפורום הרצליה שלנו) ו-"פורום הבניה והנדלן" (המקביל להתאחדות הקבלנים והבניה בישראל).

מפגש מיוחד של נציגי ראשי הארגונים העסקיים בטורקיה. ד"ר איתן לסרי,
מפגש מיוחד של נציגי ראשי הארגונים העסקיים בטורקיה/ד"ר איתן לסרי

כבר בימים אלו מספר חברות ישראליות עם פתרונות חדשניים לבניה הללו לבחון את העניין. לסרי מוסיף כי "אנו קוראים לחברות נוספות מישראל, אשר בידן פתרונות שירותים לבניה מתקדמת ומהירה לצד טכנולוגיות חדשניות, לפנות אלינו במטרה לקדם חיבור לחברות הזכייניות לשיקום הצפוי בטורקיה".

שר החוץ, אלי כהן, עודכן בבקשות הטורקיות. נזכיר כי השר כהן, ששב מביקור ראשון מזה שנים של שר ישראלי בכיר בטורקיה, אמר עם חזרתו כי: "היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים ליציבות המרחב. אנחנו פועלים בתקופה האחרונה להמשך חיזוקם, ידידים נמדדים גם בעת צרה ובשעה קשה זו, ישראל מושיטה יד ומביעה סולידריות עם העם הטורקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully