וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיגיטציה במשכנתאות נמשכת: השירות החדש שיחסוך לכם זמן

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 18:54

בלחיצת כפתור: שירות מקוון חדש, המוצע לראשונה בשיתוף פעולה בין משרד המשפטים לבנק מזרחי טפחות - מאפשר קבלת אישורי נוטריון אונליין, מבלי להידרש להגיע לסניפי הבנק

בשורה ללוקחי המשכנתאות: במסגרת שיתוף פעולה בין משרד המשפטים למזרחי טפחות, יכולים לקוחות המשכנתה של הבנק, לראשונה במערכת הבנקאית, לשלוח לבנק באופן מקוון ייפוי כוח חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת של נוטריון.

זאת, בניגוד למצב עד היום שבו נדרשו להביא לבנק, פיסית, אישור נוטריוני מודפס החתום בסרט אדום ומוטבע בחותם.

המהלך החדשני יאפשר את קבלת המסמך החתום באמצעים דיגיטליים, והתייחסות אליו כאל מסמך מקור - ובכך צפוי להקל על לקוחות המשכנתה, אשר נדרשים להעביר לבנק מסמכים רבים ובהם גם אישור אחד לפחות עליו נדרשת חתימת נוטריון.

במסגרת השירות, הנוטריון יעביר את המסמך שאושר בחתימתו האלקטרונית ישירות לבנק באופן מקוון, כך שיחסך מלקוחות הבנק להגיע לסניף. השירות צפוי לייעל ולזרז את הליך לקיחת המשכנתה ומהווה חלק נוסף בקידום השירות לציבור והתאמתו לעולם הדיגיטלי.

ביטוח משכנתא. ShutterStock
הדיגיטציה במשכנתאות נמשכת: השירות החדש שיחסוך לכם זמן/ShutterStock

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד: "משרד המשפטים גאה על השקת שירות נוסף שבבסיסו חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית שחוסכת זמן ומשאבים לציבור, לבנקים ולעורכי הדין. בנק מזרחי-טפחות היה הראשון לאמץ את הבשורה הדיגיטלית בתחום הנוטריונים ואני מברך אותו על כך. שיתוף הפעולה המוצלח בין משרד המשפטים לבין הבנק הוא דוגמה כיצד ניתן בשיתוף פעולה חוצה מגזרים לשפר את השירות לציבור. משרד המשפטים ימשיך לפעול למען שיפור, קיצור וייעול מתמיד של השירות לציבור ולקדם חדשנות, חיסכון ודיגיטציה".

עו"ד עמיר הרן, ראש האגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים: "קבלת אישורים דיגיטליים על ידי הבנקים היא מימושו של חזון הנוטריון הדיגיטלי שמשרד המשפטים מקדם בשנים האחרונות. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם בנק מזרחי-טפחות ומצפים לראות את כל המוסדות, הגופים הציבוריים והעסקיים מאמצים את הבשורה הדיגיטלית ומקבלים דרך קבע אישורים נוטריוניים דיגיטליים. מבחינה משפטית, מסמך נוטריוני דיגיטלי החתום בחתימה מאושרת שווה ערך לאישור נוטריוני הניתן על-גבי נייר ומבחינת בטיחות, אמינות ויעילות - אף עולה עליו".

מיכה ארגמן, שייכנס בעוד חודש לתפקיד מנהל מערך תפעול וחבר הנהלה בבנק מזרחי טפחות: "מזרחי טפחות מחזיק בתפיסת שירות ייחודית המעמידה את הבנקאי האנושי והאישי במרכז מערכת היחסים עם הלקוח. זאת, לצד מעטפת טכנולוגית ודיגיטלית מתקדמת, שיוצרת ערך ממשי ללקוחות. שיתוף הפעולה עם משרד המשפטים בנושא אישורי הנוטריון הדיגיטליים, מייצר ערך רב ללקוחות המשכנתה שלנו, ואנחנו שמחים להיות הראשונים ליזום ולהציע את השירות המתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully