וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן נמכרה קרקע ברווח של 108% תוך 3 שנים?

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 22:28

מדובר על קרקע בשטח של 4.4 דונם שנרכשה ב-2020 תמורת 24 מיליון שקל - ונמכרה לאחרונה ב-50 מיליון שקל; על הקרקע אושרה לאחרונה תכנית בנייה בהיקף של כ-35 אלף מ"ר

כמה רווח רשמו לאחרונה רוכשים שקנו קרקע שהושבחה? קרקע בשטח של 4.4 דונם בעיר נשר, אשר נרכשה ב-2020 תמורת 24 מיליון שקל על ידי קבוצת רכישה שהובילה קבוצת הנדל"ן רפאל נדל"ן בבעלות דוד רפאל, נמכרה לאחרונה תמורת 50 מיליון שקל.

מדובר בשיעור רווח של 108% לחברי הקבוצה בפרק זמן של 3 שנים בלבד. הקרקע נמכרה לקבוצת הבנייה נ.ר.ש.א ופדרמן עברון.

מפעלי מלט "נשר", אזור תעשייה נשר. ראובן קסטרו
מפעלי מלט "נשר", אזור תעשייה נשר/ראובן קסטרו

הקרקע בשטח של כ-7.4 דונם סך הכל, כאשר שטחה של הקבוצה משתרע על 4.4 דונם. החל מנובמבר 2021 אושרה על הקרקע תב"ע שאפשרה בנייה של 2 בניינים בני 6 קומות כל אחד, בהיקף כולל של 12,000 מ"ר.

מיד לאחר רכישת הקרקע ב-2020 פעלה קבוצת רפאל נדל"ן להשביח את הקרקע, כך שבחודשים האחרונים אושרה במקום תוכנית בנייה בהיקף של כ-35,000 מ"ר, במסגרתה ניתן יהיה לבנות 200 יח"ד להשכרה לסטודנטים ואנשי סגל אקדמי, 11 אלף מ"ר משרדים, ו-2,600 מ"ר מסחר.

השבחה העלתה את ערך הקרקע פי 2 מעלות הרכישה של הקרקע. יתרת הקרקע נמצאת בבעלות סלע בינוי, שגם היא נהנית מההשבחה.

קרקע לבנייה. ShutterStock
"את הרווח הגדול עושים על קרקעות"/ShutterStock

"כשאומרים לאנשים את המילה נדל"ן, הם בדרך כלל חושבים על דירות, אבל למרות העלייה בשכר הדירה ובערך הדירה, את הרווח הגדול עושים על קרקעות. במקרה הזה השקעתי 450 אלף שקל ואני אמורה לקבל 1.1 מיליון, כל זה תוך פחות משלוש שנים", כך לדברי נילי קרון, חברת הקבוצה.

"לפני כשנתיים, כשהחלטתי שאני הולך להשקיע בנדל"ן, למדתי את התחום והבנתי שהתשואה הטובה ביותר היא בקרקעות", ממשיך זיו טהר, חבר בקבוצה. "בדקתי 13 חברות שעוסקות בתחום, ובסוף יחד עם השמאי שליווה אותי, בחרנו את הפרויקט בנשר. הקרקע בנשר הייתה קרקע מאושרת לבנייה עם שווי קיים שגדל בגלל הגדלת הזכויות. מעט אחרי שקניתי את הקרקע אישרו את הגדלת הזכויות והיום, מעט יותר משנתיים אחרי, העסקה ממומשת. הרווחנו 69% על ההשקעה".

הפרויקט שיוקם על הקרקע: "המרכז של הצפון"

מחצבת 4.5 של נשר, עתידה להפוך "המרכז של הצפון", כך על-פי התוכנית שמקדמת עיריית נשר.

במחצבה, שהייתה סגורה למעלה מחמישה עשורים, מקודמת תוכנית בניין עיר שתהפוך אותה למתחם עסקים מרכזי של הצפון שיהיה פעיל ביום ובלילה באמצעות קידום פרויקטים בעירוב שימושים.

במתחם, שייקרא TECH4, קיימות זכויות לבינוי של אלפי מ"ר לבינוי למשרדים, מסחר, פארק תעשיות עתירות ידע, מרפאות, בתי חולים, מעונות סטודנטים, מלונאות, מסחר ושדרות בתי קפה שיפעלו 24/7.

כמו-כן במתחם עתידים לקום 5 חניונים ציבוריים ובין היתר תקים העירייה עמדות הטענה לרכבי חשמליים. המתחם ממוקם במרכז הצפון עתיד להוות אבן שואבת ליזמים ובעלי עסקים, ולאחרונה החליטה עיריית נשר להעתיק את מבנה העירייה למתחם.

דוד רפאל, בעלים ומנכ"ל קבוצת רפאל אישר את דבר העסקה שנעשתה ומסר בתגובה, "אין ספק שמדובר בעתיד הבא של נשר בפרט והצפון בכלל, לכן הבחירה בהשקעה במקום זה מוכיחה את עצמה בעסקה שנסגרה כעת ומהווה רווח משמעותי בפרק זמן קצר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully