וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העסקת הפועלים הפלסטינים צריכה לעבור לניהול תאגידי כוח אדם"

1.3.2023 / 16:41

יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, אמר בדיון כי "המדינה מאפשרת לסייענים שעובדים עבורה לספסר בהיתרי העסקה של פלסטינים כתגמול על פעילותם". יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה: "אפשר להגדיל את יעילות הבקרה"

פועלים פלסטינים במהלך עבודתם במחצבה בכפר הסמוך לחברון ב -17 באוקטובר 2009. ניג'ה השלמון/פלאש 90, אתר רשמי
פועלים פלסטינים במחצבה. חשש לספסרות (למצולמים אין קשר לכתבה)/אתר רשמי, ניג'ה השלמון/פלאש 90

בוועדה בכנסת שדנה בעסקת עובדים זרים, נערך דיון בנושא העסקת עובדים פלסטינים בענף הבנייה. ח"כ אליהו רביבו, יו"ר הוועדה, אמר כי "המדינה מאפשרת באופן מודע וגלוי לסייענים שעובדים עבורה לספסר בהיתרי העסקה של פלסטינים כתגמול על פעילותם. יש ספסרות בחסות המדינה שמאפשרת למשת"פים להמשיך לקיים את זה, כי המדינה רוצה לתגמל אותם וכך והם מקבלים אפשרות להוצאת היתרים לפועלים".

עבודת מחקר של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטה תל אביב שנערכה בשנת 2021 בנושא הסחר בהיתרי עבודה לפלסטינים, קובעת שהיקף תופעת הסחר בהיתרי עבודה לפלסטינים שנרכשו ע"י ספסרים ונמכרו לעובדים שמעוניינים לעבוד בישראל עמד על כ-1.25 מיליארד שקל.

אלדד ניצן. יחצ,
אלדד ניצן/יחצ

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה בלשכת המסחר, מציין: "העסקתם של כ-50,000 עובדים פלסטינאים כיום בישראל בעבודות הבניה, בניהול תאגידי כוח אדם המעסיקים כיום כ-20,000 עובדים זרים, תביא להגדלת הפיקוח הבקרה והשליטה על העובדים הזרים בענף לצמצום הביורוקרטיה, הגדלת יעילות הבקרה הביטחונית על העובדים הפלסטינים וצמצום בתופעות פסולות שונות הקיימות בהעסקתם של העובדים הללו כיום".

שיטת התאגידים תביא לצמצום הבירוקרטיה גם בכל הנוגע לאופן הנפקת הרישיונות, כאשר אין מניעה שהיתרי ההעסקתם של העובדים הפלשתינאים יינתנו באופן דומה, בשינויים המחייבים להיתרי ההעסקתם של העובדים הזרים, באמצעות מערכת קיימת אשר הוכיחה את יעילותה.

ניצן אומר כי שינוי השיטה יביא גם להקצאה יעילה יותר של ההיתרים והעובדים והצבתם באופן יעיל יותר באתרי הבנייה, אשר תתאם הן את הצורך האמיתי של כלל הקבלנים בענף והן את הצורך של הציבור בקידום פרויקטים של בנייה, כך, הקבלן יהיה מוגבל בניוד עובדים בין פרויקטים (במיוחד לפרויקטים שאינו שלו) והתאגידים המורשים יוכלו לנייד את העובדים.

"ריכוז העסקתם של כל העובדים הזרים - אלה שבאו מחו"ל והפלסטינאים - תחת התאגידים המורשים יביא בשנה הקרובה לגידול בהתחלות הבניה של למעלה מ-100,000 יחידות דיור, ולראשונה זה שנים להורדת מחירי הדירות בשוק בין 3%-7%".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully