וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרח במדבר: המטרו הישראלי מעורר עניין רב בעולם

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 13:42

למרות הצהרות שרת התחבורה מירי רגב, פרויקט המטרו הישראלי מספק עניין בינלאומי רב, כש-7 קבוצות הכוללות חברות ישראליות ובינלאומיות הגישו הצעות למכרז ניהול ותכנון קווי המטרו

הבעת אמון גדולה בפרויקט המטרו בישראל: חרף התבטאויותיה של שרת התחבורה מירי רגב כנגד פרויקט המטרו - 7 קבוצות, הכוללות חברות ישראליות ובינלאומיות, הגישו הצעות למכרז ניהול ותכנון קווי המטרו שפרסמה חברת נת"ע. זאת, מתוך 12 קבוצות שניגשו לשלב המיון המוקדם במכרז.

נזכיר כי עם כניסתה לתפקיד לפני כחודשיים, הכריזה השרה רגב כי לא תתמוך בקידום פרויקט המטרו כל עוד לא תהיה נגישות לפריפריה, וכן עד להשלמת מסילת רכבת כבדה לקריית שמונה ולאילת. עם זאת, לאחרונה נראה כי רגב שינתה את דעתה בנושא, וניכרת התקדמות בפרויקט.

רכבת תחתית מטרו בפריז. ShutterStock
אילוסטרציה: רכבת המטרו בפריז/ShutterStock

כך, הממשלה החילה לאחרונה דין רציפות על חוק המטרו (שאליו התנגדה כשהייתה באופוזיציה) ובימים אלו מתקיימים דיונים בועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות יעקב אשר, לשם הכנתו לקריאה שניה ושלישית.

עלותו של פרויקט המטרו הישראלי נאמדת בכ-150 מיליארד שקל. על פי התכנון, הרכבת העתידית תעבור ב-24 רשויות מקומיות, באמצעות שלושה קווים באורך של 150 ק"מ. מדובר בפרויקט התשתית הגדול והשאפתני ביותר אי פעם שידעה מדינת ישראל.

7 הקבוצות שניגשו למכרז - חברות ישראליות ובינלאומיות:

  • הקבוצה הראשונה כוללת את INPROJECT, מהוד מדידות והנדסה בע"מ בשיתוף עם חברת ARTELIA הצרפתית.
  • הקבוצה השנייה כוללת את דנה הנדסה בע"מ, יניב זוהר הנדסה בע"מ, לוי שטרק זילברשטיין מהנדסים יועצים בע"מ בשיתוף חברת Metropolitana Milanese Spa האיטלקית.
  • הקבוצה השלישית כוללת את ברן הנדסה בע"מ, תדם הנדסה אזרחית בע"מ בשיתוף עם חברת DB Engineering & Consulting הגרמנית וחברת Ineco הספרדית.
  • הקבוצה הרביעית מורכבת מפורן שרים, חסון ירושלמי מהנדסים יועצים בע"מ בשיתוף עם החברות RITES Limited ו-Delhi Mero Rail Corporation LTD ההודיות.
  • הקבוצה החמישית מורכבת ממסד עוז ניהול והנדסה בע"מ, אי. שטרן ניהול פרויקטים הנדסיים בע"מ, אמי מתום מהנדסים ויועצים בע"מ בשיתוף עם החברות TYPSA ו-Sener הספרדיות.
  • הקבוצה השישית מורכבת מוקסמן גוברין גבע חברה להנדסה בע"מ, ד.א.ל הנדסה בע"מ בשיתוף SYSTRA הצרפתית.
  • הקבוצה השביעית מורכבת מדוד אקרשטיין בע"מ, דקר בנין והנדסה בע"מ בשיתוף חברת WSP UK LTD הבריטית.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מירי רגב בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
שרת התחבורה, מירי רגב/ראובן קסטרו

בסופו של המכרז יבחרו 3 קבוצות לניהול ותכנון כל אחד משלושת קווי המטרו. בנוסף, הקבוצות הזוכות ינהלו את העבודות המקדימות לחפירות, ילוו מכרזים וינהלו את קבלני הביצוע עד להפעלה המסחרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully